نتایج بازی های بسکتبال المپیک ۲۰۱۶ در دهم آگست

نتایج بازی های بسکتبال المپیک 2016 در دهم آگست

روز پنجم بازی های بسکتبال المپیک ۲۰۱۶ در بخش مردان، با پیروزی فرانسه برابر صربستان آغاز شد.

در اولین بازی روز دهم آگست، از گروه A تیم های فرانسه و صربستان برابر هم قرار گرفتند که این دیدار نزدیک با برتری ۷۶ بر ۷۵ فرانسه پایان یافت.
ناندو دی کولو از فرانسه در این مسابقه ۲۲ امتیاز، ۲ ریباند، ۱ پاس منجر به گل و ۳ توپ ربایی به دست آورد. بوریس دیاو نیز ۱۱ امتیاز، ۹ ریباند و ۹ پاس منجر به گل برای فرانسه ثبت کرد و فاصله چندانی با تریپل دابل نداشت.
شوت پیروزی بخش فرانسه در این دیدار در ۳۱ ثانیه مانده به پایان توسط تونی پارکر وارد سبد صربستان شد. در ادامه دی کولو در ۸ ثانیه مانده به پایان توپ بوگدانویچ را ربود و به تیمش کمک کرد دومین برد خود در مسابقات المپیک ریو را ثبت کند.
میروسلاو رادولیسا از صربستان در این دیدار ۱۶ امتیاز، ۳ ریباند، ۱ پاس منجر به گل و ۲ بلاک شات به دست آورد.

تیم بسکتبال امریکا یکی از جدی ترین رقبایش در مسابقات المپیک را از پیش رو برداشت. در دومین بازی روز ۱۰ آگست، تیم های امریکا و استرالیا به مصاف هم رفتند که این بازی با برتری ۹۸ بر ۸۸ امریکا پایان یافت.
کارملو انتونی از امریکا در این دیدار ۳۱ امتیاز، ۸ ریباند، ۱ پاس منجر به گل و ۲ توپ ربایی به دست آورد. این بازیکن با امتیازاتی که در این بازی کسب کرد، دیوید رابینسون و لبران جیمز را پشت سر گذاشت و امتیازآورترین بازیکن تاریخ امریکا در رقابت های المپیک لقب گرفت.
بازیکنان امریکا در این دیدار ۱۷ شوت سه امتیازی به ثمر رساندند که ۹ شوت از این تعداد، توسط انتونی به ثبت رسید.

دیدار تیم های چین و ونزوئلا با برتری ونزوئلا پایان یافت. ونزوئلا در این دیدار با نتیجه ۷۲ بر ۶۸ حریف خود را از پیش رو برداشت تا اولین پیروزی خود در مسابقات المپیک ریو را کسب کند.
نستور کولمنارس از ونزوئلا با ۱۶ امتیاز، ۵ ریباند و ۴ پاس منجر به گل، از بازیکنان شاخص تیمش در این مسابقه بود.

مسابقات بسکتبال مردان المپیک روز یازدهم آگست پیگیری خواهد شد. (برنامه و جداول رده بندی بازی ها).

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.