نتایج بازی های بسکتبال المپیک ۲۰۱۶ ریو در سیزدهم آگست

نتایج بازی های بسکتبال المپیک 2016 ریو در سیزدهم آگست

بازی های بسکتبال المپیک ۲۰۱۶ ریو در سیزدهم آگست با پیروزی تیم های آرژانتین، اسپانیا و نیجریه پیگیری شد.

تیم بسکتبال آرژانتین برای غلبه بر برزیل و قطعی کردن حضورش در یک چهارم نهایی المپیک، به دو وقت اضافه نیاز داشت. در اولین بازی روز سیزدهم آگست بسکتبال المپیک، آرژانتین با نتیجه ۱۱۱ بر ۱۰۷، رقیب دیرینه خود برزیل را شکست داد.
آندرس نوسیونی از آرژانتین در این دیدار ۳۷ امتیاز به دست آورد تا بیشترین امتیاز دوران بازی خود در تیم ملی آرژانیتن را ثبت کند. او ۱۱ ریباند و ۱ توپ ربایی نیز به دست آورد. نوسیونی در این بازی ۸ شوت از ۱۲ اقدام سه امتیازی خود را وارد سبد کرد. یکی از این شوت های سه امتیازی در ۳ ثانیه مانده به پایان وقت اضافه وارد سبد شد تا کار به وقت اضافه کشیده شود.
پس از شوت سه امتیازی نوسیونی، مارسلو هوئرتاس، گارد لس آنجلس لیکرز فرصت داشت تا با شوت خود نتیجه را به نفع تیمش تغییر دهد اما در این کار ناموفق بود.
فاکوندو کامپازو با ۳۳ امتیاز، ۴ ریباند، ۱۱ پاس منجر به گل و ۴ توپ ربایی، دیگر بازیکن شاخص آرژانتین در این مسابقه بود.

اسپانیا در شبی که بازیکنان این تیم ۱۶ شوت سه امتیازی به ثمر رساندند، لیتوانی را در هم کوبید. در دومین بازی روز سیزدهم آگست اسپانیا با حساب ۱۰۹ بر ۵۹ لیتوانی را از پیش رو برداشت.
پاو گاسل از اسپانیا در این بازی ۲۳ امتیاز، ۵ ریباند، ۵ پاس منجر به گل، ۲ توپ ربایی و ۲ بلاک شات به دست آورد و به ثبت دومین پیروزی تیمش در المپیک ریو کمک کرد.
بازیکنان اسپانیا در این دیدار ۵۰ درصد از شوت های سه امتیازی خود را وارد سبد کردند.

تیم بسکتبال نیجریه با پیروزی مقابل کرواسی، امید اندک خود برای راهیابی به مرحله یک چهارم نهایی را زنده نگه داشت. نیجریه در این دیدار با حساب ۹۰ بر ۷۶ حریف خود را شکست داد.
مایکل اومه از نیجریه در این دیدار ۱۹ امتیاز، ۵ ریباند و ۴ پاس منجر به گل به دست آورد.

مسابقات بسکتبال المپیک در بخش مردان، روز ۱۴ آگست پیگیری خواهد شد (برنامه و جداول بازی ها)

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.