نتایج بسکتبال کاپ آسیا در ۱۲ جولای ۲۰۱۴

نتایج بسکتبال کاپ آسیا در 12 جولای 2014

مسابقات بسکتبال کاپ آسیا در ۱۲ جولای ۲۰۱۴ با انجام سه دیدار پیگیری شد.
در یکی از مسابقات امروز تیم بسکتبال ایران به مصاف چینِ میزبان رفت که در پایان با نتیجه ۵۱ بر ۶۴ مغلوب حریف شد. سامان ویسی با تاثیر گذاری +۱۷ موثرترین بازیکن ایران در این مسابقه بود. این بازیکن در این دیدار ۹ امتیاز، ۶ ریباند، ۴ پاس منجر به گل و ۳ توپ ربایی به دست آورد. حامد حدادی نیز با ۱۵ امتیاز، پرامتیاز ترین بازیکن ایران بود.
بازیکنان کشورمان در این دیدار در زمینه شوت های سه امتیازی ناموفق بودند و تنها ۱ شوت از ۲۲ اقدام خود را وارد سبد کردند. تعداد ترن اُورهای ایران نیز در این دیدار همچون بازی گذشته بالا بود. بازیکنان ایران در این دیدار ۱۴ بار توپ را لو دادند. (دانلود هایلایت های مسابقهلینک کمکی)

این اولین شکست تیم بسکتبال ایران در رقابت های قاره آسیا، پس از کسب ۲۰ برد متوالی بود. مهمت بچیرویچ پس از این بازی گفت:” Big Man های ما امشب خوب کار نکردند. حتی با در نظر گرفتن این نکته که ما در آغاز آماده سازی خودمون هستیم، با اون چیزی که انتظار داشتیم تو این بازی انجام بدیم، بسیار فاصله داشتیم.”
اما نکته‌ی قابل ذکر در مورد پخش این بازی از شبکه ورزش، گزارش عجیب بازی توسط آقای وحید ابوالحسنی بود. البته بسکتبال دوستان ایرانی به شنیدن سخنان عجیب و غیرمرتبط به بسکتبال در میان گزارش های بسکتبال عادت دارند اما نکته قابل توجه در گزارش امروز به این موضوع مربوط نیست.
آقای ابوالحسنی در سه کوارتر نخست بازی که با برتری نسبی تیم ایران همراه بود به تمجید از بازیکنان پرداخت. اما در کوارتر چهارم که با بازی ضعیف تیم ایران همراه بود و منجر به باخت شد، با یک چرخش ۱۸۰ درجه ای، شروع به انتقاد از کادر فنی و به طور خاص سرمربی تیم ملی، مهمت بچیرویچ کرد. آقای ابوالحسنی گزارش خود در این بازی را با تشکر از همه‌ی مربیان ایرانی کادر فنی پایان داد بدون اینکه نامی از بچیرویچ ببرد؛ چنان که من تصور کردم همه‌ی تقصیرات این باخت به دوش بچیرویچ است و دیگران هیچ سهمی در باخت ندارند!
در دیگر بازی های امروز ژاپن با نتیجه ۷۵ بر ۵۲ هند را شکست داد و فیلیپین ۷۸ بر ۶۴ چین تایپه را مغلوب کرد.
تیم بسکتبال کشورمان در سومین مسابقه خود فردا به مصاف اندونزی خواهد رفت. برای مشاهده‌ی برنامه مسابقات بسکتبال کاپ آسیا به این پست مراجعه کنید.

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۸ پاسخ

  1. حامد گفت:

    سخنان عجیب قریب خیلی خوب بود
    کاش تو خبر گزاری ها م میگفتن تا شاید بفهمن همه

    • آذرخش گفت:

      دوست من کلمه مورد نظر شما غریب هستش ( به معنای دور)
      کلمه ای که استفاده کردی معنای نزدیک میده.

  2. pierce گفت:

    بستکبال ایران افت کرده و نتونستن واسشون جایگزین بذارن . بسککتبالمون اینطور که پیش میره دوباره همون بسکتبال ضعیف میشه 🙁

  3. حامد اصلی گفت:

    کلا گزارش گر خوب بسکتبال فقط بنکداران. آتشی که اصلا آپدیت نیست و جوری بازی ها رو گزارش میکنه که آدم خوابش میبره. ابوالحسنی هم چنان از واژه های قلمبه سلمبه استفاده میکنه و قربون صدقه بازیکن های تیم ملی میره که آدم فکر میکنه آسمون پاره شده و اینا افتادن پائین.

  4. آذرخش گفت:

    🙂
    برای من پنج دقیقه طول کشید که قانع شم بازی رو باید بدون صدا نگاه کنم.
    به نظرم توی کوارتر آخر وقتی تمام بازیکنای جوون از جمله ارغوان توی بازی بودن خیلی هماهنگ تر و جنگنده تر کار کردن هرچند درصد پرتاب هاشون همچنان پایین بود.

    • admin گفت:

      صرف نظر از نحوه‌ی گزارش بازی، من علت حمله کردن آقای ابوالحسنی به سرمربی تیم ملی رو نمی فهمم. اگه قراره انتقاد کنیم باید انصاف رو رعایت کنیم، نه اینکه حرف هایی بزنیم که رگه هایی از غرض ورزی کاملا توش مشهوده.
      آقای ابوالحسنی سعی می کردن تو گزارششون این مسابقات رو خیلی پر اهمیت تر از اون چیزی که هست جلوه بدن. به نظرم گرچه این مسابقات مهمه اما برای ما جنبه‌ی آماده سازی برای جام جهانی رو داره. اگه تو یه مسابقه باختیم نباید زمین و زمان رو به هم بریزیم.
      نکته‌ی جالب اینکه تو کوارتر چهارم گزارش اصرار داشتن که بازیکن های تیم ما باید توپ رو به زیر حلقه ببرن و شوت های سه امتیازی نزنن. این در حالی بود که تو کوارتر چهارم بازیکن های پست ۴ و ۵ ما چندان خوب بازی نمی کردن و بردن توپ به زیر حلقه هم احتمالا فایده چندانی نداشت. علاوه بر اون اگه قراره تنها تاکتیک ما در جام جهانی استفاده از Big man هامون زیر حلقه باشه، مطمئنا توسط تیم های دیگه نابود میشیم.
      به هر حال این مسابقات فرصتی هست تا ما تاکتیک ها و سیستم های مختلف رو تست کنیم و نقاط ضعفمون رو پوشش بدیم. حالا اگه یکی، دو تا بازی رو باختیم یا حتی روی سکو نرفتیم، مهم نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *