نتایج رقابت های بسکتبال المپیک ریو در چهاردهم آگست ۲۰۱۶

نتایج رقابت های بسکتبال المپیک ریو در چهاردهم آگست 2016

روز نهم رقابت های بسکتبال المپیک ریو در بخش مردان، با پیروزی امریکا برابر فرانسه آغاز شد.

تیم های بسکتبال امریکا و فرانسه امروز در کاریوکا آرینا ۱ برابر هم قرار گرفتند. امریکا در این مسابقه با نتیجه ۱۰۰ بر ۹۷ حریف خود را از پیش رو برداشت تا مرحله گروهی رقابت ها را بدون باخت به اتمام برساند و به عنوان تیم نخست گروه A راهی مرحله یک چهارم نهایی شود.
کلی تامپسن از امریکا در این مسابقه ۷ شوت از ۱۳ اقدام سه امتیازی خود را وارد سبد کرد و کار خود را با ۳۰ امتیاز، ۱ پاس منجر به گل و ۱ توپ ربایی به اتمام رساند.
تامس هرتل از فرانسه در این بازی ۱۸ امتیاز، ۸ ریباند، ۹ پاس منجر به گل و ۱ توپ ربایی ثبت کرد.
تیم بسکتبال فرانسه در این مسابقه تونی پارکر را به دلیل آسیب دیدگی در اختیار نداشت.

در دومین بازی چهاردهم آگست تیم های استرالیا و ونزوئلا به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری ۸۱ بر ۵۶ استرالیا پایان یافت.
کریس گولدینگ از استرالیا در این مسابقه ۲۲ امتیاز، ۳ ریباند، ۲ پاس منجر به گل و ۱ توپ ربایی به دست آورد. سرمربی استرالیا در این دیدار به پتی میلز استراحت داد.
به این ترتیب استرالیا در جایگاه دوم گروه A قرار گرفت.

تیم بسکتبال چین با قبول شکست برابر صربستان، بدون پیروزی به کار خود در مسابقات المپیک ریو پایان داد. در آخرین بازی روز چهاردهم آگست، صربستان با حساب ۹۴ بر ۶۰ چین را شکست داد.
نیکولا کالینیچ از صربستان با ۱۵ امتیاز، ۵ ریباند، ۳ پاس منجر به گل و ۳ توپ ربایی، از بازیکنان شاخص تیمش در این مسابقه بود.

با پایان بازی های گروهی گروه A، تیم های صعود کننده و جایگاه آنها در این گروه مشخص شد. مسابقات بسکتبال المپیک، روز پانزدهم آگست با انجام آخرین مرحله از بازی های گروهی گروه B، پیگیری خواهد شد (برنامه و جداول بازی ها).

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.