نتایج رقابت های بسکتبال المپیک ریو در نهم آگست ۲۰۱۶

نتایج رقابت های بسکتبال المپیک ریو در نهم آگست 2016

رقابت های بسکتبال المپیک ریو در نهم آگست ۲۰۱۶ با ثبت اولین پیروزی میزبان همراه بود.

در اولین بازی روز چهارم مسابقات بسکتبال المپیک در بخش مردان، تیم های برزیل و اسپانیا برابر هم قرار گرفتند. برزیل این مسابقه نزدیک را با نتیجه ۶۶ بر ۶۵ به سود خود به اتمام رساند تا نخستین پیروزی خود در این رقابت ها را کسب کند.
مارسلینهو هوئرتاس از برزیل در این مسابقه ۱۱ امتیاز، ۴ ریباند و ۷ پاس منجر به گل به دست آورد.
پاو گاسل از اسپانیا در ۲۳ ثانیه مانده به پایان این مسابقه، در حالی که تیمش با نتیجه ۶۵ بر ۶۴ پیش بود، با خطای بازیکنان برزیل پشت خط پرتاب پنالتی قرار گرفت. گاسل هیچ یک از پرتاب های خود را وارد سبد نکرد و همچون بازی گذشته در کلیدی ترین لحظه بازی نتوانست تیمش را یاری کند. در ادامه مارکوس وینیسیوس مارکینیوس از برزیل در ۵ ثانیه مانده به پایان، شوت از دست رفته هم تیمی اش را با یک تیپ این وارد سبد کرد. سرحیو یول از اسپانیا در ثانیه پایانی مسابقه نتوانست جامپ شات خود را وارد سبد کند و به این ترتیب، اسپانیا دومین شکست خود را در دومین بازی تجربه کرد.
کاسل گرچه در این دیدار ۱۳ امتیاز، ۱۰ ریباند، ۱ پاس منجر به گل، ۱ توپ ربایی و ۴ بلاک شات به دست آورد، اما تنها ۵ پرتاب از ۱۲ اقدام پنالتی خود را وارد سبد کرد.

تیم بسکتبال لیتوانی با غلبه بر نیجریه، دومین برد خود در رقابت های المپیک را به دست آورد. لیتوانی در این مسابقه با حساب ۸۹ بر ۸۰ رقیب خود را از پیش رو برداشت.
مانس کالنیتیس از لیتوانی در این مسابقه نیز همچون بازی اول تیمش، نمایش خوبی ارائه داد و ۲۱ امتیاز، ۴ ریباند، ۱۲ پاس منجر به گل، ۱ توپ ربایی و ۱ بلاک شات به دست آورد.
لبتوانی که در پایان نیمه اول ۵ امتیاز از حریف عقب بود، کوارتر سوم را با برتری ۲۹ بر ۱۳ به اتمام رساند و اختلاف امتیاز ایجاد شده در این کوارتر، به آنها برای پیروزی کمک کرد.

بازی خوب لوئیس اسکولا به آرژانتین کمک کرد کرواسی را از پیش رو بردارد. در آخرین دیدار روز نهم آگست، آرژانتین با نتیجه ۹۰ بر ۸۲ کرواسی را شکست داد.
اسکولا با کسب ۲۳ امتیاز، یکی از ۵ بازیکن تیمش بود که امتیازات خود در این مسابقه را دورقمی کرد. او ۹ ریباند، ۱ توپ ربایی و ۲ بلاک شات نیز به دست آورد. داریو ساریچ از لیتوانی نیز کار خود را با ۱۹ امتیاز، ۱۰ ریباند و ۷ پاس منجر به گل به اتمام رساند.
مسابقات بسکتبال المپیک روز ۱۰ آگست پیگیری خواهد شد (برنامه و جداول رده بندی بازی های بسکتبال المپیک).
برای دانلود بازی های بسکتبال المپیک، به این تاپیک انجمن مراجعه کنید.

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.