نتایج مرحله نیمه نهایی مسابقات بسکتبال المپیک ریو ۲۰۱۶

نتایج مرحله نیمه نهایی مسابقات بسکتبال المپیک ریو 2016

تیم بسکتبال امریکا با برتری مقابل اسپانیا در نیمه نهایی مسابقات بسکتبال المپیک ریو ۲۰۱۶، برای سومین بار متوالی به فینال بازی های المپیک رسید.
در اولین بازی مرحله نیمه نهایی، تیم های امریکا و اسپانیا در دیدار که یادآور فینال دو المپیک گذشته بود، برابر هم قرار گرفتند. امریکا در این مسابقه با نتیجه ۸۲ بر ۷۶ حریف خود را از پیش رو برداشت و فینالیست شد.
کلی تامپسن از امریکا در این دیدار ۲۲ امتیاز، ۴ ریباند، ۳ پاس منجر به گل، ۱ توپ ربایی و ۱ بلاک شات به دست آورد و به تیمش که در اکثر دقایق بازی از حریف پیش بود کمک کرد برنده از زمین خارج شود.
دیمارکوس کازینس از امریکا در کمتر از ۱ دقیقه مانده به پایان کوارتر سوم این مسابقه، با انجام پنجمین خطا مجبور به ترک زمین شد. داوران این مسابقه در نیمه نخست چند تکنیکال فول سختگیرانه از هر دو تیم اعلام کردند.
پاو گاسل با ۲۳ امتیاز، ۸ ریباند، ۲ پاس منجر به گل، ۱ توپ ربایی و ۱ بلاک شات، بهترین بازیکن تیمش در این مسابقه بود.

در دومین مسابقه نیمه نهایی، صربستان و استرالیا برابر هم قرار گرفتند. صربستان در این دیدار با نتیجه ۸۷ بر ۶۱ حریف خود را شکست داد تا پس از ۲۰ سال به فینال المپیک راه یابد. یوگوسلاوی سابق در سال ۱۹۹۶ به فینال المپیک راه یافته بود.
میلوس تئودوسیچ از صربستان در این مسابقه ۲۲ امتیاز، ۲ ریباند و ۵ پاس منجر به گل به دست آورد. این بازیکن ۹ شوت از ۱۴ اقدام خود در این بازی را وارد سبد کرد.

به این ترتیب مسابقه فینال بین تیم های امریکا و صربستان برگزار خواهد شد. اسپانیا و استرالیا نیز برای کسب مدال برنز برابر هم قرار خواهند گرفت. تیم ها روز ۲۰ آگست استراحت می کنند و بازی های فینال و رده بندی روز ۲۱ آگست برگزار خواهد شد (برنامه بازی ها).

برای دانلود مسابقات بسکتبال المپیک به این تاپیک انجمن مراجعه کنید.

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.