نتایج مرحله یک چهارم نهایی بسکتبال قهرمانی جوانان آسیا ۲۰۱۶

نتایج مرحله یک چهارم نهایی بسکتبال قهرمانی جوانان آسیا 2016

تیم های ایران، کره جنوبی، ژاپن و لبنان، با برتری مقابل حریفان در مرحله یک چهارم نهایی بسکتبال قهرمانی جوانان آسیا ۲۰۱۶، به نیمه نهایی رسیدند.

تیم بسکتبال جوانان ایران با غلبه بر مدافع عنوان قهرمانی، به مرحله نیمه نهایی بسکتبال قهرمانی جوانان آسیا در سال ۲۰۱۶ راه یافت. تیم کشورمان امروز در سالن آزادی پذیرای چین بود و با برتری ۶۲ بر ۵۹ در این دیدار، اولین شکست را به تیم بدون شکست چین تحمیل کرد و حریف کره جنوبی در نیمه نهایی شد.
محمد حسین جعفری در این دیدار ۲۱ امتیاز، ۲ ریباند و ۳ توپ ربایی برای ایران کسب کرد. امیرحسین خندان پور نیز ۱۰ امتیاز، ۹ ریباند، ۱ پاس منجر به گل و ۴ بلاک شات به دست آورد.
خندان پور در ۱۲ ثانیه مانده به پایان بازی و در حالی که ایران با نتیجه ۶۰ بر ۵۹ پیش بود، پرتاب پنالتی از دست رفته رضایی را جمع کرد و پس از انجام این ریباند کلیدی، توپ را به جعفری رساند. پس از انجام خطا روی جعفری، این بازیکن هر دو پرتاب خود را وارد سبد کرد و اختلاف امتیاز را به ۳ افزایش داد. بازیکنان چین در ۷ ثانیه پایانی با فشار بازیکنان کشورمان پرتاب سه امتیازی خود را از دست دادند تا بازنده زمین را ترک کنند.
فشار دفاعی ایران در این دیدار، یکی از دلایلی بود که موجب شد بازیکنان چین در این بازی ۱۸ بار توپ را لو دهند؛ در حالی که بازیکنان کشورمان تنها ۸ ترن اور داشتند.

در اولین مسابقه امروز تیم های کره جنوبی و فیلیپین برابر هم قرار گرفتند که این مسابقه با برتری ۹۳ بر ۸۵ کره پایان یافت. سونگهیو هان از کره جنوبی با کسب ۲۴ امتیاز، ۷ ریباند و ۲ پاس منجر به گل، از بازیکنان شاخص تیمش در این مسابقه بود.

ژاپن با برتری مقابل چین تایپه، راهی مرحله نیمه نهایی شد. ژاپن در این بازی با حساب ۷۷ بر ۷۱ حریف خود را از پیش رو برداشت. کیسوکه ماسودا از ژاپن با ۱۷ امتیاز، ۸ ریباند، ۳ پاس منجر به گل و ۳ توپ ربایی، به پیروزی تیمش در این مسابقه کمک کرد.

تیم بسکتبال جوانان لبنان، با پیروزی مقابل هند، جواز حضور در مرحله نیمه نهایی را به دست آورد و حریف ژاپن در این مرحله شد. لبنان در این دیدار با نتیجه ۹۸ بر ۶۷ حریف خود را شکست داد. مارک الکوری از لبنان در این بازی ۱۸ امتیاز، ۱۰ ریباند و ۱ توپ ربایی ثبت کرد.

مرحله نیمه نهایی مسابقات بسکتبال قهرمانی جوانان آسیا، فردا، ۳۰ جولای (۹ مرداد)، طبق برنامه زیر برگزار خواهد شد.

ساعت بازی مسابقه
۱۶ لبنان – ژاپن
۱۸ ایران – کره جنوبی

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.