نتایج مسابقات ان‌بی‌ای در روز کریسمس ۲۰۱۷

نتایج مسابقات ان‌بی‌ای در روز کریسمس 2017

مسابقات ان‌بی‌ای در روز کریسمس ۲۰۱۷ با انجام پنج بازی پیگیری شد.

در اولین مسابقه روز ۲۵ دسامبر، نیویورک نیکس میزبان بوستون سلتیکس بود. نیویورک این بازی را که در حضور ۱۹۸۱۲ تماشاچی حاضر در مدیسن اسکوئر گاردن برگزار می شد، با نتیجه ۱۱۴ بر ۱۱۹ به حریف واگذار کرد. آیزیاه تامس از بوستون در این مسابقه ۲۷ امتیاز، ۳ ریباند و ۴ پاس منجر به گل به دست آورد. کارملو انتونی از نیویورک نیز کار خود را با ۲۹ امتیاز، ۷ ریباند، ۲ پاس منجر به گل، ۱ توپ ربایی و ۱ بلاک شات به اتمام رساند؛ گرچه تنها ۹ شوت از ۲۴ اقدام خود را وارد سبد کرد.

شوت ثانیه های پایانی کایری ایروینگ به کلیولند کولیرز کمک کرد گلدن استیت واریرز را از پیش رو بردارد. فینالیست های فصل قبل، روز ۲۵ دسامبر برای اولین بار در این فصل برابر هم قرار گرفتند. کلیولند در این مسابقه خانگی که در اکثر دقایق آن از حریف عقب بود، با نتیجه ۱۰۹ بر ۱۰۸ پیروز شد. ایروینگ در ۳٫۴ ثانیه مانده به پایان بازی، در حالی که کلیولند با نتیجه ۱۰۷ بر ۱۰۸ از گلدن استیت عقب بود، با یک چرخش شوت خود را از روی دست کلی تامپسن وارد سبد کرد و نتیجه را به نفع تیمش تغییر داد. در ادامه کوین دورنت از گلدن استیت در زمین کلیولند تعادل خود را از دست داد و نتوانست تغییری در نتیجه ایجاد کند تا اولین شکستش مقابل لبران جیمز با پیراهن گلدن استیت را تجربه کند. جیمز در این مسابقه ۳۱ امتیاز، ۱۳ ریباند، ۴ پاس منجر به گل، ۲ توپ ربایی و ۱ بلاک شات به دست آورد. ایروینگ نیز ۲۵ امتیاز، ۶ ریباند، ۱۰ پاس منجر به گل و ۷ توپ ربایی کسب کرد. استفن کری از گلدن استیت در این مسابقه نیز همچون سری بازی های فینال سال گذشته، عملکرد خوبی نداشت. او تنها ۴ شوت از ۱۱ اقدام خود را وارد سبد کرد و کار خود را با ۱۵ امتیاز، ۳ ریباند، ۳ پاس منجر به گل و ۳ توپ ربایی به اتمام رساند. دورنت با ۳۶ امتیاز، ۱۵ ریباند، ۳ پاس منجر به گل، ۱ توپ ربایی و ۱ بلاک شات، شاخص ترین بازیکن گلدن استیت در این مسابقه بود.

درخشش لامارکوس آلدریج به سن آنتونیو اسپرز کمک کرد شیکاگو بولز را از پیش رو بردارد. سن آنتونیو در این دیدار خانگی با حساب ۱۱۹ بر ۱۰۰ حریف خود را شکست داد. آلدریج در این بازی ۱۵ شوت از ۲۰ اقدام خود را وارد سبد کرد و با کسب ۳۳ امتیاز، بیشترین امتیاز خود در رقابت های این فصل را ثبت کرد. او ۹ ریباند و ۱ پاس منجر به گل نیز به دست آورد. شیکاگو در میانه های کوارتر سوم این دیدار توانست اختلاف ۲۰ امتیازی را جبران کند و ۳ امتیاز از حریف پیش بیافتد اما در ادامه نتوانست برتری خود را حفظ کند. دوین وید از شیکگو در این بازی ۲۴ امتیاز، ۳ ریباند، ۶ پاس منجر به گل و ۱ توپ ربایی کسب کرد.

اکلاهما سیتی تاندر در خانه پذیرای مینسوتا تیمبرولوز بود و موفق شد با نتیجه ۱۱۲ بر ۱۰۰ حریف خود را شکست دهد. راسل وستبروک در این مسابقه ۳۱ امتیاز، ۷ ریباند، ۱۵ پاس منجر به گل، ۱ توپ ربایی و ۱ بلاک شات به دست آورد. کارل-انتونی تاونز و اندرو ویگینز از مینسوتا نیز به ترتیب ۲۶ و ۲۳ امتیاز کسب کردند.

مصاف تیم های شهر لس آنجلس، با برتری میزبان پایان یافت. در آخرین بازی روز کریسمس، لس آنجلس لیکرز میزبان لس آنجلس کلیپرز بود که این بازی را با برتری ۱۱۱ بر ۱۰۲ به اتمام رساند. هفت بازیکن لیکرز امتیازات خود در این بازی را دورقمی کردند. تیموفی مازگوو و نیک یانگ با ۱۹ امتیاز، امتیازآورترین بازیکنان لیکرز در این بازی بودند. برای کلیپرز نیز جی.جی. ردک و جمال کرافورد هر کدام ۲۲ امتیاز ثبت کردند. کریس پاول از کلیپرز در این مسابقه نیز همچون بازی قبلی به دلیل آسیب دیدگی غایب بود.

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.