نتایج مسابقات بسکتبال المپیک ریو در دوازدهم آگست ۲۰۱۶

نتایج مسابقات بسکتبال المپیک در دوازدهم آگست 2016

مسابقات بسکتبال المپیک ریو در دوازدهم آگست ۲۰۱۶ با پیروزی تیم های استرالیا، امریکا و فرانسه همراه بود.

تیم بسکتبال استرالیا با برتری مقابل چین، حضور خود در مرحله یک چهارم نهایی المپیک ۲۰۱۶ را قطعی کرد. در اولین مسابقه دوازدهم آگست تیم های استرالیا و چین برابر هم قرار گرفتند که این بازی با برتری ۹۳ بر ۶۸ استرالیا پایان یافت.
بروک موتم از استرالیا در این دیدار ۱۵ امتیاز، ۳ ریباند و ۲ پاس منجر به گل به دست آورد. سرمربی استرالیا در این دیدار به اندرو بوگت استراحت داد.

شوت سه امتیازی لحظه پایانی بوگدان بوگدانویچ وارد سبد نشد تا صربستان مقابل امریکا مغلوب شود. در دومین بازی روز دوازدهم آگست که یادآور فینال جام جهانی ۲۰۱۴ بود، تیم های صربستان و امریکا برابر هم قرار گرفتند که امریکا در این دیدار به سختی و با حساب ۹۴ بر ۹۱ حریف خود را از پیش رو برداشت.
پاول جرج در این دیدار ۱۲ امتیاز، ۹ ریباند، ۴ پاس منجر به گل و ۱ توپ ربایی برای امریکا کسب کرد.
صربستان که در لحظات ابتدایی بازی با نتیجه ۲۷ بر ۹ از حریف عقب افتاده بود، در لحظات پایانی اختلاف را کم کرد. بوگدانویچ در ۲ ثانیه مانده به پایان فرصت داشت تا با شوت سه امتیازی خود کار را به تساوی بکشاند اما شوتش به جلوی حلقه برخورد کرد و وارد سبد نشد.
نیکولا یوکیچ از صربستان کار خود در این بازی را با ۲۵ امتیاز، ۶ ریباند، ۳ پاس منجر به گل، ۱ توپ ربایی و ۱ بلاک شات به اتمام رساند.

تیم بسکتبال فرانسه با برتری مقابل ونزوئلا، سومین پیروزی خود در بازی های المپیک ریو را کسب کرد. فرانسه در این بازی با نتیجه ۹۶ بر ۵۶ حریف خود را شکست داد.
جفری لورنیه از فرانسه در این دیدار ۱۷ امتیاز، ۴ ریباند، ۲ پاس منجر به گل و ۱ بلاک شات ثبت کرد.

مسابقات بسکتبال المپیک ۲۰۱۶ در بخش مردان، روز سیزدهم آگست با انجام ۳ بازی از گروه B پیگیری خواهد شد. (برنامه و جدوال بازی ها)

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.