نتایج نیمه نهایی بسکتبال قهرمانی جوانان آسیا ۲۰۱۶

نتایج نیمه نهایی بسکتبال قهرمانی جوانان آسیا 2016

تیم های بسکتبال جوانان ایران و ژاپن با پیروزی در مرحله نیمه نهایی بسکتبال قهرمانی جوانان آسیا ۲۰۱۶، به فینال مسابقات راه یافتند.

تیم بسکتبال جوانان ایران از ساعت ۱۸ امروز در سالن آزادی به مصاف کره جنوبی رفت. تیم کشورمان که درمرحله گروهی رقابت ها مغلوب کره شده بود، در این دیدار با نتیجه ۸۷ بر ۶۵ حریف خود را در هم کوبید تا علاوه بر راهیابی به فینال، جواز حضور در رقابت های قهرمانی جوانان جهان که سال آینده در مصر برگزار می شود را نیز به دست آورد.
امیرحسین خندان پور با کسب ۱۷ امتیاز، یکی از ۶ بازیکن ایران بود که امتیازات خود در این مسابقه را دورقمی کرد. خندان پور ۲۱ ریباند (۱۰ ریباند حمله)، ۴ پاس منجر به گل، ۱ توپ ربایی و ۲ بلاک شات نیز به دست آورد و با تاثیرگذاری ۳۲+، موثرترین بازیکن ایران بود.
تیم ایران در لحظات ابتدایی بازی از حریف عقب افتاد اما در ادامه بر بازی مسلط شد و کوارتر اول را با برتری ۲۱ بر ۱۹ پایان داد. کوارتر بعدی نیز به ترتیب با نتایج ۲۴ بر ۱۱، ۲۱ بر ۲۰ و ۲۱ بر ۱۵ به سود تیم ایران به اتمام رسید. بازیکنان ایران که تقریبا در تمام دقایق بازی زیر فشار تمام زمین کره ای ها بودند، در این دیدار ۲۴ بار توپ را لو دادند اما دفاع خوب آنها در زیر سبد و در پیرامون، یکی از دلایلی بود که مانع از امتیازگیری کره ای ها شد. بازیکنان کشورمان در این بازی ۵۵ ریباند ثبت کردند در حالی که کره ای ها تنها ۲۴ ریباند به دست آوردند.

در اولین بازی نیمه نهایی تیم های ژاپن و لبنان برابر هم قرار گرفتند. ژاپن در این مسابقه با نتیجه ۷۵ بر ۵۹ حریف خود را از پیش رو برداشت. کیسوکه ماسودا از ژاپن، در این بازی همچون مسابقه یک چهارم نهایی ستاره تیمش بود و ۲۹ امتیاز، ۷ ریباند، ۲ پاس منجر به گل و ۲ توپ ربایی به دست آورد.

مسابقات رده بندی و فینال بسکتبال جوانان آسیا ۲۰۱۶، فردا ۳۱ جولای (۱۰ مرداد)، طبق برنامه زیر برگزار خواهد شد.

ساعت بازی مسابقه
۱۶ لبنان – کره جنوبی (رده بندی)
۱۸ ایران – ژاپن (فینال)

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.