نتایج یک چهارم نهایی مسابقات بسکتبال المپیک ۲۰۱۶

نتایج یک چهارم نهایی مسابقات بسکتبال المپیک 2016

مرحله یک چهارم نهایی مسابقات بسکتبال المپیک ۲۰۱۶ در بخش مردان، با پیروزی استرالیا آغاز شد.

مسابقات بسکتبال المپیک در بخش مردان، پس از وقفه ای یک روزه، امروز پیگیری شد. در اولین دیدار مرحله یک چهارم نهایی، تیم های استرالیا و لیتوانی برابر هم قرار گرفتند. استرالیا در این دیدار یک پیروزی قاطع به دست آورد و با حساب ۹۰ بر ۶۴ حریف خود را از پیش رو برداشت.
ارن بینز از استرالیا با ۱۶ امتیاز، یکی از ۴ بازیکن تیمش بود که امتیازات خود را دورقمی کرد. این بازیکن که ۷ شوت از ۹ اقدام خود را وارد سبد کرد، ۵ ریباند و ۳ پاس منجر به گل نیز به دست آورد. پتی میلز با ۲۴ امتیاز و ۱ ریباند، دیگر بازیکن شاخص استرالیا بود. میلز ۵ شوت از ۱۱ اقدام سه امتیازی خود را وارد سبد کرد تا نیمی از سه امتیازی های موفق استرالیا در این بازی را به نام خود ثبت کند.

در دومین مسابقه یک چهارم نهایی تیم های اسپانیا و فرانسه برابر هم قرار گرفتند. اسپانیا در این بازی با نتیجه ۹۲ بر ۶۷ حریف دیرینه خود را از پیش رو برداشت و راهی نیمه نهایی شد.
نیکولا میروتیچ از اسپانیا با ۲۳ امتیاز، ۵ ریباند، ۲ پاس منجر به گل و ۲ توپ ربایی، از بازیکنان شاخص تیمش در این مسابقه بود.
تونی پارکر در این بازی ۱۴ امتیاز، ۱ ریباند، ۴ پاس منجر به گل و ۱ توپ ربایی برای فرانسه کسب کرد.

تیم بسکتبال امریکا با برتری مقابل آرژانتین، حریف اسپانیا در نیمه نهایی شد تا دو تیم حاضر در فینال های دو المپیک گذشته، این بار در نیمه نهایی برابر هم قرار گیرند. در سومین بازی یک چهارم نهایی تیم های امریکا و آرژانتین برابر هم صف آرایی کردند که این بازی با برتری ۱۰۵ بر ۷۸ امریکا پایان یافت.
کوین دورنت از امریکا در این مسابقه ۲۷ امتیاز، ۷ ریباند، ۶ پاس منجر به گل و ۱ توپ ربایی به دست آورد.
امریکا شروع خوبی در این دیدار نداشت و در لحظاتی از کوارتر نخست، ۱۰ امتیاز از حریف عقب افتاد. اما با یک ران ۲۰-۰ که در بازه انتهای کوارتر ۱ و ابتدای کوارتر ۲ به نمایش گذاشت، اختلاف امتیاز را جبران کرد و برتری را به دست آورد.

صربستان در یک دیدار نزدیک با نتیجه ۸۶ بر ۸۳ کرواسی را مغلوب کرد و حریف استرالیا در نیمه نهایی شد.
بوگدان بوگدانویچ از صربستان با کسب ۱۸ امتیاز، ۱ ریباند، ۵ پاس منجر به گل و ۳ توپ ربایی، به پیروزی تیمش در این مسابقه کمک کرد. این بازیکن ۷ شوت از ۱۱ اقدام خود در این مسابقه را وارد سبد کرد.

تیم ها روز پنجشنبه استراحت می کنند و مرحله نیمه نهایی مسابقات بسکتبال المپیک ۲۰۱۶، روز جمعه، ۱۹ آگست برگزار خواهد شد (برکت پلی آف و برنامه مسابقات)

برای دانلود مسابقات بسکتبال المپیک ریو به این تاپیک انجمن مراجعه کنید.

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.