نتایج نیمه نهایی بسکتبال قهرمانی جوانان آسیا در سال ۲۰۱۴

نتایج نیمه نهایی بسکتبال قهرمانی جوانان آسیا در سال 2014

مرحله‌ی نیمه نهایی بسکتبال قهرمانی جوانان آسیا در سال ۲۰۱۴ با برتری تیم ایران مقابل کره جنوبی همراه بود.
در یکی از مسابقات این مرحله تیم بسکتبال جوانان ایران برابر کره جنوبی قرار گرفت و با نتیجه‌ی ۷۸ بر ۶۰، حریف خود را مغلوب کرد. تیم کشورمان با کسب این پیروزی راهی فینال شد و علاوه بر آن جواز حضور در جام جهانی بسکتبال جوانان ۲۰۱۵ را به دست آورد.
کوارتر نخست این دیدار با نتیجه‌ی مساوی ۱۵ بر ۱۵ به پایان رسید. کوارتر دوم با برتری ۲۶ بر ۱۶ کره جنوبی پایان یافت. اما تیم کشورمان که دو سال پیش در همین مرحله مقابل کره مغلوب شده بود، کوارترهای سوم و چهارم این بازی را به ترتیب با نتایج ۲۲ بر ۸ و ۲۵ بر ۱۱ به سود خود خاتمه داد تا پیروز این مسابقه باشد و شکست دو سال پیش را کمی کمرنگ کند. البته شرایط این مسابقه با بازی دو سال پیش کمی متفاوت بود؛ تیم کره دو سال پیش از بازیکنان دارای صغر سنی در ترکیب خود استفاده کرده بود. حال اینکه در مسابقات امسال تیم ما از یک بازیکن دارای صغر سنی استفاده کرده است. محمد یوسف وند، سنتر تیم ایران که در دوره‌ی گذشته نیز حضور داشت، بازیکنی است که سنی بیش از ۱۸ سال دارد. فدراسیون بسکتبال ایران که همواره از منتقدان استفاده‌ی تیم های آسیایی از بازیکنان دارای صغر سنی در رده های سنی مثل نوجوانان و جوانان بوده، حالا خود به جمع این تیم ها پیوسته و همرنگ جماعت شده است.
محمد یوسف وند در این مسابقه ۱۷ امتیاز، ۱۷ ریباند، ۵ پاس منجر به گل، ۲ توپ ربایی و ۲ بلاک شات به دست آورد. (آمار بازی)
در دیگر بازی مرحله‌ی نیمه نهایی چین با نتیجه‌ی ۹۲ بر ۵۰، چین تایپه را شکست داد و حریف تیم ایران در مسابقه‌ی فینال شد.

به این ترتیب تیم های ایران و چین، ساعت ۱۸:۳۰ فردا به وقت تهران، برگزار کننده‌ی مسابقه‌ی فینال خواهند بود. مسابقه‌ی رده بندی نیز ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه بین کره جنوبی و چین تایپه برگزار خواهد شد.

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *