نیویورک نیکس به رده‌ی نخست باارزش ترین تیم های NBA بازگشت

نیویورک نیکس به رده‌ی نخست باارزش ترین تیم های NBA بازگشت

تیم نیویورک نیکس بار دیگر به رده نخست باارزش ترین تیم های NBA بازگشت.
نشریه فوربز روز چهارشنبه جدیدترین لیست ارزش گذاری تیم های ان بی ای را منتشر کرد که نیویورک نیکس در جایگاه نخست قرار گرفت.
به لطف قرارداد پخش تلویزیونی و بازسازی سالن مدیسن اسکوئر گاردن که موجب شده بلیط بازی های خانگی نیویورک گران ترین بلیط های لیگ باشند، ارزش باشگاه با افزایش بیش از ۲۰ درصدی به ۳ میلیارد دلار رسیده است. تیم لس آنجلس لیکرز که سال گذشته ارزشمندترین تیم لیگ بود، حالا با ارزش ۲٫۷ میلیارد دلار در جایگاه دوم قرار گرفته است. تیم های شیکاگو بولز (۲٫۳ میلیارد دلار)، بوستون سلتیکس (۲٫۱ میلیارد دلار) و لس آنجلس کلیپرز (۲ میلیارد دلار)، در رده های سوم تا پنجم ارزشمند ترین باشگاه ها قرار گرفته اند.
ارزش میانگین تیم های NBA در حال حاضر ۱٫۲۵ میلیارد دلار است که نسبت به سال گذشته رشد ۱۳ درصدی داشته است.
مجله فوربز یکی از دلایل رشد مداوم ارزش تیم های NBA در رتبه بندی خود را قرار رسانه ای لیگ NBA با شبکه های ESPN/ABC و ترنر اسپرتس می داند؛ قرارداد ۹ ساله که مبلغ آن ۲۴ میلیارد دلار است.
مالک فعلی نیویورک، در سال ۱۹۹۴ تیم نیکس، تیم رنجرز در لیگ NHL، سالن مدیسن اسکوئر گاردن و شبکه MSG را به مبلغ ۱٫۱ میلیارد دلار خرید. سرمایه گذاری که با توجه به ارزش فعلی نیکس، حتی با در نظر گرفتن هزینه ۱ میلیارد دلاری برای بازسازی مدیسن اسکوئر گاردن در سال های اخیر، بازده مناسبی داشته است.
گلدن استیت واریورز که در سال ۲۰۱۰ توسط جو لاکوب و پیتر گابر به مبلغ ۴۵۰ میلیون دلار خریده شد، بیشترین رشد ارزش را در میان تیم های ان بی ای داشته است. طبق گزارش فوربز، واریورز که امیدوار است در سال ۲۰۱۹ به سالن جدید خود نقل مکان کند، هم اکنون با ارزش ۱٫۹ میلیارد دلار، ششمین تیم باارزش لیگ است. باشگاه دالاس موریکس که در سال ۲۰۰۰ به مبلغ ۲۸۵ میلیون دلار توسط مارک کیوبن خریداری شد، حالا ۱٫۴ میلیارد دلار ارزش دارد.
مایکل جردن که ۹۳ درصد از سهام شارلوت هورنتز را در اختیار دارد، در سال ۲۰۱۰، هشتاد درصد از سهام این تیم را به مبلغ ۲۷۵ میلیون دلار خرید. طبق گزارش فوربز این تیم حالا ۷۵۰ میلیون دلار ارزش دارد.
نرخ بازگشت سرمایه برای مالکان قدیمی نجومی بوده است. جری باس در سال ۱۹۷۹ تیم لیکرز را از جک کنت کوک به مبلغ ۱۶ میلیون دلار خرید. ارزش این تیم در سال ۱۹۹۰، دویست میلیون دلار اعلام شد که رکوردی در تاریخ لیگ بود.
کم ارزش ترین تیم لیگ نیو اورلینز پلیکانز است که ارزش آن ۶۵۰ میلیون دلار برآورد شده است. NBA در سال ۲۰۱۲ این تیم را به مبلغ ۳۳۸ میلیون دلار به تام بنسن فروخت.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۶ پاسخ

  1. M-N Oklahoma.city.thunder گفت:

    جایگاه فعلی اکلاهاما کجاست؟

  2. M-N Oklahoma.city.thunder گفت:

    نیویورک فقط ارزش باشگاهی داره هیچ وقت حرفی تو زمین برای گفتن نداره با اون بازیکنان داغونش فقط کارملو یکم بازیکن متوسطیه فعلا

  3. Kiiiiiiiiiing گفت:

    نیکز در سالهای قبل زیاد خوب نبود ، درسته که تازه نیکز خوب شده و فصل به نیمه رسیده و نیکز در جایگاه نهمه ، ولی من قول میدم نیکز حداقل میاد پلی آف ، شایدم بیشتر

  4. My Dubs گفت:

    ۷- بروکلین نتس : ۱٫۷ میلیارد دلار
    ۸- راکتس: ۱٫۵ میلیون دلار
    ۹-دالاس موریکس: ۱٫۴ میلیون دلار
    ۱۰- میامی هیت : ۱٫۳ میلیون دلار
    ۱۱-اسپرز
    ۱۲-کلیولند
    ۱۳-فینیکس
    این تیمها همه حداقل یک میلیارد دلار ارزش دارن تیمهای دیگه کمتر از یک میلیون دلارن
    ۱۴-رپتورز
    ۱۵- پرتلند
    ۱۶-ویزاردز
    ۱۷- ثاندر
    ۱۸-کینکز
    ۱۹- مجیک
    ۲۰-یوتا
    ۲۱- دنور
    ۲۲- دیترویت
    ۲۳- پیسرز
    ۲۴- هاوکس
    ۲۵- ممفیس
    ۲۶-شارلوت
    ۲۷-مینه سوتا
    ۲۸-سیکسرز
    ۲۹-میلواکی
    ۳۰- پلیکانز

  5. My Dubs گفت:

    تیمهای ۱ الی ۱۳ از یک میلیون دلار به بالا ارزش دارن منظورم این بود

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *