هجوم رسانه ها برای پوشش آخرین بازی کوبی برایانت در NBA

هجوم رسانه ها برای پوشش آخرین بازی کوبی برایانت در NBA

دوران حرفه ای کوبی برایانت چهارشنبه شب در استیپل سنتر، جایی که لس آنجلس لیکرز میزبان یوتا جاز است، به پایان خواهد رسید. این مسابقه یکی از بازی های فصل عادی با پوشش رسانه ای گسترده در دوران مدرن NBA است.
در واقع، تا بعد از ظهر سه شنبه، برای بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر از اصحاب رسانه، برای پوشش این بازی مجوز صادر شده است. جان بلک، روزنامه نگار قدیمی لیکرز که ۲۶ سال است برای لیکرز مطلب می نویسد، این آمار را ارائه داده و گفته است این آمار در دوره‌ی همراهی او با لیکرز، برای یک مسابقه‌ی فصل عادی کاملا بی سابقه است. تیم فرانک، سخنگوی NBA گفت حدود ۶۰ نفر از این گروه از رسانه های بین المللی هستند.
بلک گفت این هجوم رسانه ای، با استقبالی که از یک بازی فینال کنفرانس می شود قابل مقایسه است.
بلک اضافه کرد لیکرز و NBA بیش از ۲۰۰ درخواست مجوز برای پوشش این بازی را تا بعد از ظهر سه شنبه رد کرده اند، هر چند هنوز هم درخواست های برای پوشش این بازی در حال ارسال است.
بلک گفت در یک بازی فصل عادی در استیپل سنتر، لیکرز می تواند بین ۲۲۵ تا ۲۵۰ نفر از اصحاب رسانه را در خود جای دهد. این بدان معناست که بسیاری از آنها باید بازی روز پنجشنبه را از سالن مطبوعات پوشش دهند.
رسانه هایی از کشورهای برزیل، استرالیا، کره جنوبی، فیلیپین، ترکیه، چین، تایوان، فرانسه، ایتالیا، آرژانتین، شیلی، آلمان، انگلیس، ژاپن و مکزیک، از جمله‌ی این رسانه ها هستند.
فرانک گفت تعداد میانگین رسانه های بین المللی برای پوشش یک بازی فصل عادی، ۵ یا ۶ رسانه است و این تعداد برای بازی های شهر لس آنجلس حدود ۱۰ تا ۱۲ رسانه است.
فرانک گفت در زمان اوج لینسانیتی (Linsanity) در فوریه ۲۰۱۲ که بازی های پویای جرمی لین، گارد نیویورک نیکس در آن زمان، او را به یک پدیده‌ی جهانی تبدیل کرد، لیگ برای ۱۵ تا ۲۵ نفر از اعضای رسانه های بین المللی مجوز صادر می کرد.
احتمالا یکی از مسابقاتی که از نظر استقبال رسانه ها با مسابقه‌ی آخر کوبی برایانت قابل مقایسه است، مسابقه ای باشد که در ۱۹ مارس ۱۹۹۵ برگزار شد؛ اولین دیداری که در آن مایکل جردن پس از پایان دادن به بازنشستگی اش، در مارکت اسکوئر آرینا در ایندیاناپلیس به میدان رفت.
جردن تصمیم خود برای بازگشت به NBA را یک روز قبل از طریق فکس اعلام کرده بود. در آن زمان دیوید بنر اولین سال خود به عنوان مدیر رسانه ای پیسرز را سپری می کرد.
بنر در این مورد گفت: “بازی ظهر روز بعد برگزار می شد و پخش سراسری داشت. قبل از اعلام بازگشت جردن، همه‌ی بلیط ها فروش رفته بود و همه‌ی جایگاه های رسانه ها هم پر شده بود. چیزی دیگه ای که باید بدونید اینه که اون بازی از یک بازی معمولی به یک بازی تاریخی تبدیل شد.”
بنر گفت ناگهان تعداد درخواست های رسانه ای برای پوشش بازی، در بازه ای ۲۴ ساعته از ۸۰ درخواست به ۳۰۰ درخواست افزایش پیدا کرد اما پیسرز تنها قادر بود تنها ۱۵۰ نفر از افراد رسانه ها را در سالن جا دهد. آنها مجبور شدند ۱۰۰ تا ۱۵۰ درخواست برای پوشش مسابقه را رد کنند.
بنر گفت: “تنها کاری که ما می تونستیم در اون زمان انجام بدیم این بود که به رسانه ها بگیم، ببنید ما می تونیم بهتون مجوز بدیم اما نمی تونیم بهتون قول بدیم که یک صندلی گیرتون میاد. ما قادر نبودیم در ۲۴ تغییرات زیادی ایجاد کنیم. بنابراین به رسانه ها گفتیم بهتون مجوز می دیم اما احتمالا باید بازی رو از سالن مطبوعات پوشش بدید.”
بنر از آن روز به عنوان گیج کننده ترین بازی فصل عادی خود در تمام ۲۲ فصل فعالیتش در پیسرز یاد می کند؛ روزی که برای پوشش بازی مدام از فکس و تلف درخواست می رسید.
اما وضعیت لیکرز کاملا متفاوت است. کوبی برایانت در اواخر نوامبر اعلام کرد در پایان فصل بازنشسته خواهد شد و لیکرز زمان کافی داشت تا برای این رویداد آماده شود.
با این حال، این نکته که این مسابقه یک بازی فصل عادی است، لیکرز را برای اختصاص صندلی های بیشتر به رسانه ها محدود کرد، چرا که بلیط بخش هایی از زمین که می توانست به رسانه اختصاص داده شود، به طرفدارانی که از قبل بلیط خریده بودند، فروخته شده بود.
علاوه بر آن، برایانت برای ساخت فیلمی از فصل آخر بازی اش، در تمام مسابقات این فصل دو فیلمبردار شخصی داشته است که این تعداد در بازی نهایی به ۶ فیلمبردار افزایش می یابد.
فلی، نوازنده گروه Red Hot Chili Peppers سرود ملی امریکا را پیش از این بازی اجرا می کند و پس از آن یک ویدئوی ادای احترام به کوبی پخش خواهد شد. همچنین انتظار می رود حدود دو جین از هم تیمی های سابق برایانت از جمله شکیل اونیل که همراه برایانت ۳ قهرمانی به دست آورده است، این بازی را از نزدیک تماشا کنند.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.