واشنگتن ویزاردز سرمربی خود رندی ویتمن را اخراج کرد

واشنگتن ویزاردز سرمربی خود رندی ویتمن را اخراج کرد

تیم واشنگتن ویزاردز که برای اولین بار در سه فصل گذشته از رسیدن به پلی آف بازماند، سرمربی خود رندی ویتمن را اخراج کرد.
طبق گزارش اسوشیتد پرس، ویتمن چهارشنبه شب و پس از پیروزی ۱۰۹ بر ۹۸ تیمش مقابل آتلانتا هاوکس، از موضوع اخراج خود مطلع شده است. او در ۴٫۵ فصل فعالیتس در واشنگتن، رکورد ۱۷۸ برد و ۱۹۹ باخت (درصد پیروزی ۴۷٫۲) را با این تیم ثبت کرد.
به گفته‌ی منابع به مارک استاین از ESPN، اسکات بروکس، سرمربی سابق اکلاهما سیتی تاندر، گزینه ای است که واشنگتن ترجبح می دهد جایگزین ویتمن کند تا به هدف خود برای جذب کوین دورنت که اهل واشنگتن است، در بازار آزاد نقل و انتقالات کمک کند.
ویتمن در حالی از سمت سرمربیگری واشنگتن کنار گذاشته شد که هنوز یک سال از قرارداد سه ساله اش با این تیم باقی مانده بود؛ قراردادی که طبق آن برای هر فصل مبلغی تضمین نشده بیش از ۳ میلیون دلار به این مربی پرداخت می شد.
ویتمن پس از آنکه در ژانویه ۲۰۱۲ جایگزین فلیپ سندرس شد، در دو فصل گذشته واشنگتن را به مرحله‌ی حذفی رساند، اما رکورد ۴۱ برد و ۴۱ باخت واشنگتن در این فصل، بسیار از چیزی که از این تیم انتطار می رفت، ضعیف تر بود.
ویزاردز فصل گذشته رکورد ۴۶ برد و ۳۶ باخت را در فصل عادی ثبت کرد و به عنوان تیم پنجم شرق راهی پلی آف شد. آنها در راند اول تورنتو رپتورز را شکست دادند و پس از آنکه استخوان های دست چپ و مچ دست جان وال در بازی اول مقابل آتلانتا هاوکس شکست، در شش بازی مغلوب این تیم شدند.
پس از تجربه‌ی موفق استفاده از پاول پیرس در پست ۴ در آن پلی آف، ویزاردز سعی کرد در این فصل بدون پیرس که به عنوان بازیکن آزاد به کلیپرز رفت، یک سیستم Pace and Space تمام عیار را اجرا کند.
این استراتژی موفقیت آمیز نبود و بازی دفاعی واشنگتن که اساس موفقیت هایی بود که ویتمن با این تیم به دست آورد، این فصل پسرفت قابل توجهی داشت و مصدومیت ها نیز به این وضع دامن زد.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.