پاو گاسل برای حضور در المپیک ۲۰۱۶ اعلام آمادگی کرد

Pau Gasol says he could compete at Olympics

پاو گاسل می گوید مایل است در المپیک ۲۰۱۶ برای تیم ملی بسکتبال اسپانیا بازی کند. او در یک ستون روزنامه ای نوشت وظیفه اش در قبال تیم ملی، بر نگرانی اش در مورد ویروس زیکا مقدم است.
گاسل شنبه در روزنامه اسپانیایی مارکا نوشت: “تعهد من به تیم ملی، از ترس من از اتفاقی که ممکن است به وقوع بپیوندد، بزرگتر است. عشق و شور و مسئولیت من نسبت به تیم ملی، ورزش کشورم و هم تیمی هایم بسیار زیاد است. آنها همیشه وجود داشته اند و همیشه وجود خواهند داشت. مطلوب مورد نظر من همواره این بوده است که می خواهم در هر تابستان با تیم ملی باشم.”
گاسل همچنین از مسئولین و مقامات برگزاری المپیک خواست نهایت تلاش خود برای سلامت ماندن همه‌ی ورزشکاران را به کار گیرند.
سرحیو اسکارییلو، سرمربی تیم ملی بسکتبال اسپانیا، روز دوشنبه فهرست نهایی این تیم برای حضور در المپیک را اعلام خواهد کرد. گاسل به دنبال حضور در چهارمین المپیک دوران بازی اش است.
گاسل ۳۵ ساله اوایل این ماه گفته بود منجمد کردن اسپرم خود برای حضور در المپیک را بررسی می کند؛ گزینه ای که این بازیکن اعلام کرد هنوز هم آن را در نظر دارد.
این ویروس که توسط پشه منتقل می شود، به نقص های مادرزادی شدید در نوزادانی که از مادران آلوده به زیکا متولد می شوند، مرتبط است.
گاسل تیم ملی اسپانیا را برای کسب دو مدال نقره در المپیک های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ رهبری کرد.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.