پایان فصل عادی ۲۰۱۴-۱۵ ان بی ای؛ پلیکانز و نتز نیز راهی پلی آف شدند

پایان فصل عادی 2014-15 ان بی ای؛ پلیکانز و نتز نیز راهی پلی آف شدند

با انجام ۱۴ مسابقه در روز پازدهم اپریل ۲۰۱۵، پرونده فصل عادی ۲۰۱۴-۱۵ ان بی ای بسته شد. در مسابقات امروز تیم های نیو اورلینز پلیکانز و بروکلین نتز، به عنوان آخرین تیم ها از دو کنفرانس، بلیط خود برای حضور در پلی آف را سوراخ کردند.

تیم بسکتبال نیو اورلینز پلیکانز با درخشش انتونی دیویس، سن آنتونیو اسپرز را از پیش رو برداشت و به عنوان آخرین تیم کنفرانس غرب، راهی مرحله پلی آف شد. پلیکانز در این مسابقه خانگی با نتیجه‌ی ۱۰۸ بر ۱۰۳، حریف خود را از پیش رو برداشت. دیویس با کسب ۳۱ امتیاز، ۱۳ ریباند، ۲ پاس منجر به گل، ۲ توپ ربایی و ۳ بلاک شات، تیمش را برای کسب این پیروزی رهبری کرد. با کسب این پیروزی، پلیکانز به رکورد ۴۵ برد و ۳۷ باخت در این فصل از رقابت ها دست یافت؛ همان رکوردی که اکلاهما سیتی تاندر نیز کسب کرد. اما پلیکانز به دلیل درصد پیروزی بهتر در بازی های رو در رو مقابل تاندر، در جدول بالاتر از این تیم و در رده هشتم قرار گرفت. این اولین حضور نیو اورلینز در مرحله حذفی از سال ۲۰۱۱ است.

پیروزی اکلاهما سیتی تاندر مقابل مینسوتا تیمبرولوز، به تلخ ترین پیروزی این تیم در این فصل از رقابت ها بدل شد. اکلاهما سیتی که امروز میهمان مینسوتا بود، با نتیجه‌ی ۱۳۸ بر ۱۱۳، حریف خود را شکست داد اما با توجه به پیروزی نیو اورلینز مقابل سن آنتونیو، از رسیدن به پلی آف بازماند. راسل وستبروک در این دیدار ۳۷ امتیاز، ۸ ریباند، ۷ پاس منجر به گل و ۲ توپ ربایی به دست آورد. از فصل ۲۰۰۸-۰۹ که اولین فصل حضور وستبروک در لیگ بود، این نخستین بار است که اکلاهما سیتی نمی تواند به مرحله حذفی راه یابد. مینسوتا با این شکست، بدترین رکورد را در میان تیم های لیگ در این فصل ثبت کرد و در قرعه کشی درفت ۲۰۱۵، شانس ۲۵ درصدی برای برنده شدن دارد.

بویان بوگدانویچ

بروکلین نتز با پیروزی برابر اورلاندو مجیک و با کمک ممفیس گریزلیز، جواز حضور در پلی آف را به دست آورد. بروکلین در این دیدار خانگی با نتیجه‌ی ۱۰۱ بر ۸۸، اورلاندو را شکست داد. بویان بوگدانویچ از بروکلین در این مسابقه ۲۸ امتیاز، ۳ ریباند و ۲ پاس منجر به گل به دست آورد. بروکلین با کسب این پیروزی به رکورد ۳۸ برد و ۴۴ باخت در این فصل از رقابت ها دست یافت. اما برای راهیابی به پلی آف باید ساعتی منتظر می ماند تا ممفیس، ایندیانا را شکست دهد.

ممفیس گریزلیز با پیروزی برابر ایندیانا پیسرز، امیدهای این تیم این تیم برای راهیابی به مرحله حذفی را ناامید کرد. ممفیس که میزبان ایندیانا بود این بازی را با برتری ۹۵ بر ۸۳ پایان داد. مارک گاسل از ممفیس با کسب ۳۳ امتیاز، ۱۳ ریباند و ۲ توپ ربایی، ستاره تیمش در این مسابقه بود. پاول جرج از پیسرز در میانه کوارتر چهارم این مسابقه، پس از احساس درد در پای چپ، توسط هم تیمی هایش به هم تیمی هایش به بیرون زمین منتقل شد. ممفیس با کسب این پیروزی، بالاتر از سن آنتونیو در رده پنجم کنفرانس غرب قرار گرفت و در مرحله اول حذفی، باید با پرتلند تریل بلیزرس دیدار کند. با کسب این نتیجه ایندیانا فصل را با رکوردی مشابقه بروکلین (۳۸ برد و ۴۴ باخت) به اتمام رساند اما با توجه به شکست مقابل بروکلین در بازی های رو در رو، نتوانست به پلی آف راه یابد.

شیکاگو بولز در حالی که در لحظاتی از بازی ۱۸ امتیاز از آتلانتا هاوکس عقب بود، در نهایت پیروز از زمین مسابقه خارج شد. شیکاگو در این مسابقه که در یونایتد سنتر برگزار شد با نتیجه‌ی ۹۱ بر ۸۵، حریف خود را پشت سر گذاشت. ارن بروکس از بولز در این بازی ۲۳ امتیاز، ۶ ریباند، ۳ پاس منجر به گل و ۴ توپ ربایی به دست آورد. شیکاگو با کسب این پیروزی در رده سوم کنفرانس شرق جای گرفت و در مرحله اول پلی آف باید با میلواکی باکز رو به رو شود.

جیمز هاردن با ثبت چهارمین تریپل دابل فصل خود به هیوستن راکتس کمک کرد تا یوتا جاز را شکست دهد. هیوستن که میزبان یوتا بود با نتیجه‌ی ۱۱۷ بر ۹۱، حریف خود را مغلوب کرد. جیمز هاردن که در این مسابقه تنها ۲۷ دقیقه و ۲۷ ثانیه در زمین بود، ۱۶ امتیاز، ۱۱ ریباند و ۱۰ پاس منجر به گل به دست آورد. از فصل ۱۹۸۹-۹۰ که حکیم اولاجوان ۴ تریپل دابل ثبت کرد، این اولین بار است که یک بازیکن هیوستن در یک فصل چهار بار تریپل دابل کرده است. هیوستن با کسب این پیروزی و با توجه به شکست سن آنتونیو، قهرمان منطقه جنوب غرب شد و رده دوم کنفرانس را نیز به خود اختصاص داد.

کلیولند کولیرز بدون لبران جیمز، واشنگتن ویزاردز را شکست داد. کلیولند در این مسابقه خانگی که یک وقت اضافه داشت، با نتیجه‌ی ۱۱۳ بر ۱۰۸، حریف خود را پشت سر گذاشت. متیو دلاویدوا از کلیولند با کسب ۱۸ امتیاز، ۳ ریباند، ۱۲ پاس منجر به گل و ۲ توپ ربایی، به تیمش برای کسب این پیروزی رهبری کرد. لبران جیمز در این دیدار استراحت کرد. رندی ویتمن، سرمربی واشنگتن نیز به جان وال، بردلی بیل، پاول پیرس و نِنِه استراحت داد.

نتایج و هایلایت های مسابقات NBA در پانزدهم اپریل ۲۰۱۵ را در زیر مشاهده می کنید.

میزبان نتیجه میهمان هایلایت ها
تورنتو رپتورز ۹۲ ۸۷ شارلوت هورنتز دانلود
شیکاگو بولز ۹۱ ۸۵ آتلانتا هاوکس دانلود
دالاس موریکس ۱۱۴ ۹۸ پرتلند تریل بلیزرس دانلود
هیوستن راکتس ۱۱۷ ۹۱ یوتا جاز دانلود
میلواکی باکز ۱۰۰ ۱۰۵ بوستون سلتیکس دانلود
مینسوتا تیمبرولوز ۱۱۳ ۱۳۸ اکلاهما سیتی تاندر دانلود
نیو اورلینز پلیکانز ۱۰۸ ۱۰۳ سن آنتونیو اسپرز دانلود
بروکلین نتز ۱۰۱ ۸۸ اورلاندو مجیک دانلود
کلیولند کاوالیرز ۱۱۳ ۱۰۸ واشنگتن ویزاردز دانلود
نیویورک نیکس ۹۰ ۱۱۲ دیترویت پیستونز دانلود
فیلادلفیا سونی سیکسرز ۱۰۱ ۱۰۵ میامی هیت دانلود
ممفیس گریزلیز ۹۵ ۸۳ ایندیانا پیسرز دانلود
گلدن استیت واریورز ۱۳۳ ۱۲۶ دنور ناگتز دانلود
لس آنجلس لیکرز ۹۹ ۱۲۲ ساکرامنتو کینگز دانلود

به این ترتیب فصل عادی ۲۰۱۴-۱۵ لیگ NBA پایان یافت. مرحله پلی آف رقابت ها از روز شنبه، ۱۸ اپریل، آغاز خواهد شد. برای مشاهده برکت مرحله حذفی و نحوه رویارویی تیم ها با هم، به صفحه جدول NBA مراجعه کنید.

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۳۴ پاسخ

  1. saeed گفت:

    گفتم که پلیکانز میاد بالا و واقعا هم بهتر از اکلاهامایی هست که رو راسل میچرخه . این موضوع باید درس عبرتی برای راسل و کوین دورانت باشه . البته اگه kd این تیم رو ترک نکنه.

  2. jwall گفت:

    نه ایندیانا اومد نه میامی اصلا خوشم نیومد که بروکلین اومو

  3. jwall گفت:

    کی mvp رو معلوم می کنن؟؟؟ امشب؟؟؟

  4. alik گفت:

    خوشحالم اکلاهاما حذف شد ولی اعصابم به خاطر ایندیانا خورد شد.از ممفیس متنفر بودم متنفر تر! هم شدم

  5. mlbj گفت:

    عجب بردی بدست آورد نیواورلنر
    اینم از سن انتونیو

  6. دانیال گفت:

    اکلاهاما حیف شد … اما اگر صعود هم می کرد بدون دورانت سخت می تونست به جایی برسه , سال بعد با برگشت دورانت جبران می کنه

  7. LAKER FOR LIFE گفت:

    عجب فصلی بود این فصل با اینکه بازیکنای بزرگی مثل کوبی و دورنت و جرج و کاروملو تقزیبا کل این فصل بخاطر مصدومیت ازدست دادن ولی شاید همین مسئله باعث برابری قدرت بیشتر تیمها شد و بازیها خیلی جذاب شد به طوریکه تا بازی آخر هیچ چیزی معلوم نبود مثلا اسپرز با یک باخت از دوم به ششم سقوط کرد و مخصوصا توی غرب اختلاف تیمها فقط یکی دو بازی بود که اگه به رکوردهای دوکنفرانس نگاه کنیم بار دیگه قدرت و برتری غرب نسبط به شرق اثبات میشه.
    منکه هیج فصل دیگه ای به نزدیکی و هیجان انگیزی این فصل ندیدم با اینکه بیشتر بازیکنای بزرگ فصول گذشته مصدوم بودن.

  8. LAKER FOR LIFE گفت:

    از الان بازار جوایز و بحث و جدل بر سر برنده ها داغ میشه.
    با حذف okc تقریبا شانس وستبروک برای mvp شدن کمرنگ میشه و همه چیز به کری و هاردن ختم میشه.

  9. LAKER FOR LIFE گفت:

    پیشبینی من از برندگان جوایز این فصل
    ۱-MVP:
    Stephen Curry, Golden State Warriors
    ۲-Rookie of the Year:
    Andrew Wiggins, Minnesota Timberwolves
    ۳-Defensive Player of the Year:
    Draymond Green, Golden State Warriors
    ۵-Sixth Man of the Year:
    Lou Williams, Toronto Raptors
    ۶-Most Improved Player
    Jimmy Butler, Chicago Bulls
    ۷-Coach of the Year:
    Mike Budenholzer, Atlanta Hawks

    • سینا میلواکی گفت:

      حیف دیویس بود تو پلی آف نباشه.تقریبا باهات موافقم لیکرز اما گزینه هفتم کر و سوم هم کوزینس باشه بنظرم.
      ضمنا گزینه چهارمم که پروندی اون وسطاااا!!

  10. LAKER FOR LIFE گفت:

    کر و بودنهالزر رقابتشون خیلی نزدیکه ولی بازیکن دفاعی سال احتمال زیاد دریموند گرین میشه تنها رقیبش دی آندره جردنه ولی بیشتر کارشناسا گرین رو انتخاب کردن.

  11. peyman گفت:

    اسپرز با باختی که داد هم اکلاهما رو حذف کرد هم کار خودش و سخت کرد 🙁
    اکلاهما سه سال اخیر به خاطر مصدومیت هاش ضربه های بزرگ خورده.
    حق دورانت هست که حداقل یه رینگ به دست بیاره ولی فعلا که هرسال یه اتفاقی مانع میشه!

  12. sina گفت:

    حال کردم okc حذف شد

    • M-N Oklahoma.city.thunder گفت:

      باحذف اکلاهما و ایندیانا و میامی و صعود تیم های ضعیف و مفتضحی مثل بروکلین و نیواورلینز و بوستون این فصل کلاس nbaبد جور بهم خورده .آخه چی بگم به این سن آنتونیو درسته که در پایان فصل قهرمان ۹۰درصدیnbaمیشه اما این همه برد و حالا اومد تو بازی که باید میبرد اون هم از چه تیمی بدترین تیم و افتضاح ترین تیم یعنی نیواورلینز.

      • سینا میلواکی گفت:

        دوست عزیز سعی کن تو نظراتت تعصبت رو دخیل ندی چون درینصورت نظراتت هیچ وجاهتی نداره.بوستون رو تیم افتضاح خوندی!خنده م میگیره،امسال از جذابترین فصول ان بی ای تو چن سال اخیر بود با صعود نکردن اوکلاهما هیچ کلاسی از ان بی ای کم نشد.بشین و بازیای میلواکی و بوستون رو تو پلی آف نگاه کن مثل وستبروک و بقیه…

        • M-N Oklahoma.city.thunder گفت:

          آخه میلواکی هم تیمه تا بشینم بازیهاشو نگاه کنم یعنی میگی من وقت اضافی دارم .باز میگفتی سن آنتونیو گلدن استیت کلیولند یه چیزی.

          • سینا میلواکی گفت:

            میلواکی و بوستون و سرامدشون آتلانتا نماینده سبک جدید بسکتبال تیمی هستن که ازین به بعد طرفدارای مثل شما که فقط بازیکن براتون مهمه و تیماتون بازیکن محوره باید منتظر اینجور حذف شدنایی باشید. حق اوکلاهما حذف شدن بود.به هر دلیلی مهم نیست.مصدومیت ستاره ها برای همه تیمهاست

  13. مصطفی عزیزی گفت:

    ممنون ولی اوکلاهما سال ۲۰۰۹ هم نتوانسته بود که راهی پلی-آف بشه و اولین باری که وستبروک راهی پلی-آف شد سال ۲۰۱۰ بود که به عنوان تیم هشتم غرب به لس انجلس لیکرز تیم اول غرب سری رو باخت دادند.

  14. LAKER FOR LIFE گفت:

    نیواورلینز اصلا تیم ضعیف و افتظاحی نیست تیمی که تونست تو هفته های آخر گلدن استیت و سن آنتونیو رو شکست بده تیم ضعیفی نیست درضمن یادت نره که همین تیم ضعیف و افتظاح توی سری بازیهاش با تیم شما اون رو شکست داد برای همینه که بارکورد برابر او کی سی حذف شده.
    نیواورلینز یه تیمه خوبه با بازیکنای جوون و آینده دار که اگه بتونه بازیکناشو حفظ کنه تا چندسال دیگه جزو مدعیان کنفرانس غرب میشه.

    • M-N Oklahoma.city.thunder گفت:

      دوست عزیز اکلاهما بازیهاش با نیواورلینز مساوی شد چون تو اکثر مسابقات این فصل وستبروک و دورانت حضور نداشتند و گر نه نیواورلینز اصلا حتی مدعی صعود هم نبود با اون تیم افتضاحش

  15. محمد ارباب گفت:

    دوستی که متعصبانه نظر میدی
    نیواورلیانز و بوستون هر دوشون از اوکلاهاما بهترن و لیاقتشون صعود بوده
    تبریک به طرفداران تمامی تیم های صعود کرده به دور بعد

    MVP = Steph Curry
    Rookie = Andrew Wiggins
    Defense = Draymond Green
    ۶Man = Isiah Thomas
    MiP = Draymond Green Or Jimmy Butler
    Coach = Steve Kerr
    اما دوست دارم برد استیونز مربی بوستون این عنوان رو بدست بیاره

  16. Mr. Crossover گفت:

    خیلی سخته باور کردن حذف ۳ تا تیمی که تو ۳ سال گذشته شانسای اول تا سوم قهرمانی بودن. البته با بازی امروز معلوم بود که جرج هنوز مصدومه. okc هم که احتمالا دورانتو نداشت تو پلی آف. ولی حیف میامی. حیف وید و حیف وایت ساید. بروکلین منفورترین تیم تاریخ شد واسم.
    به امید قهرمانی کلیولند

  17. علیرضا گفت:

    نه نه نه نه خدایا نه اکلاهما و ایندیانا حذف شدن بروکلین بیخود رفت پلی افس امروز روز خیلی بد و شگفت انگیزی بود که نیو اورلینز سن انتونیو رو شکست بده

  18. علیرضا گفت:

    احمد اقا بازی های پلی افس کی شروع میشه

  19. محمد گفت:

    ادمین چرا نظر من حذف شده؟؟

  20. پوریا گفت:

    سلام
    ادمین جان لطفا هایلایت های پلی آف ها را به صورت HD قرار بدید.

    اگر امکانش نیست حداقل بگین چه طوری میشه گیر آورد ؟

  21. almost black گفت:

    تبریک به پلیکانز چون واقعا حقشون بود

  22. moein گفت:

    وقتی اوکلاهاما نباشه انگار پلی اف واسم جذابیت نداره حییییف

  23. Mohammadreza گفت:

    کاندیدهای جوایز این فصل:
    Sixth Man of the Year
    Andre Igoudala, Isaiah Thomas, Taj Gibson, Nikola Mirotic, Lou Williams, Dennis Schroder, Marreese Speights

    Defensive Player of the Year
    Draymond Green, Anthony Davis, Andrew Bogut, Rudy Gobert, DeAndre Jordan, Kawhi Leonard

    Most Improved Player of the Year
    Jimmy Butler, Hassan Whiteside, Draymond Green, Rudy Gobert, Klay Thompson, Khris Middleton

    Rookie of the Year
    Andrew Wiggins, Nerlens Noel, Nikola Mirotic

    Coach of the Year
    Steve Kerr (GSW), Mike Budenholzer (ATL), David Blatt (CLE)

    Executive of the Year
    David Griffin (CLE), Bob Myers (GSW), Danny Ferry (ATL), Danny Ainge (BOS), Daryl Morey (HOU), Neil Olshey (POR), Masai Ujiri (TOR)

    Most Valuable Player
    Stephen Curry, James Harden, LeBron James

  24. number1 گفت:

    اگه این صمد نیکخواه اول فصل تو پلیکانز میرفت الان تو پلی اف بود حیف شد فکر کنم تا المپیک از تیم های nba پیشنهاد نداشته باشیم تا یه بازیکن دیگه خودشو نشون بده کاشکه یخچالی بره چون استعدادشو داره

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *