پایان فعالیت بایرن اسکات به عنوان سرمربی لس آنجلس لیکرز

پایان فعالیت بایرن اسکات به عنوان سرمربی لس آنجلس لیکرز

تیم لس آنجلس لیکرز نمی خواهد بایرن اسکات که در دو فصل گذشته بدترین رکوردهای تاریخ لیکرز را با این تیم ثبت کرده است، فصل آینده سرمربی لیکرز باشد.
اسکات که به گفته‌ی منابع به ESPN، یکشنبه شب از تصمیم لیکرز برای قطع همکاری مطلع شده است، یک هفته پیش و پس از آنکه لیکرز فصل ۲۰۱۵-۱۶ را با پیروزی برابر یوتا به اتمام رساند، گفته بود انتظار دارد فصل آینده نیز سرمربی لیکرز باشد.
قرارداد اسکات با لیکرز شامل بند team option برای سال سوم بود و به گفته‌ی منابع به عملکرد او بستگی داشت.
سال چهارم قرارداد اسکات با لیکرز نیز به صورت team option بود.
به گفته‌ی منابع، لوک والتون، کوین آلی و جی رایت، از جمله کاندیداهایی هستند که لیکرز برای سرمربیگری خود در نظر دارد.
اسکات با رکورد ۳۸ برد و ۱۲۶ باخت (درصد پیروزی ۲۳٫۲)، بدترین رکورد را در میان ۱۶ سرمربی لیکرز که حداقل ۲ فصل در این تیم سرمربیگری کرده اند، ثبت کرده است.
اسکات با رکورد ۴۵۴ برد و ۶۴۷ باخت در دوران مربیگری اش، بیش از (از نظر مدت زمان) هر سرمربی کهنه کاری در تاریخ لیگ، درصد پیروزی کمتر از ۵۰ داشته داشته است. تیم او در ۵ فصل اخیر سرمربیگری اش در لیگ، در جایگاه آخر منطقه قرار گرفته است. این مربی پیش از لیکرز هدایت تیم های نتز، نیو اورلینز هورنتز و کولیرز را نیز بر عهده داشته است.
لیکرز از زمانی که کوبی برایانت در اپریل ۲۰۱۳ تاندون آشیل پاره کرد، وارد بازسازی شد. دوایت هاوارد، سنتر آل استار، در پایان آن فصل علی رغم دریافت مبلغ کمتر، این تیم را ترک کرد و پس از آن پاول گاسل، در تابستان ۲۰۱۴ از این تیم جدا شد.
برایانت پس از مصدومیت آشیل، همان بازیکن برجسته‌ی سابق نبود. قهرمان پنج باره‌ی NBA، در فصول ۲۰۱۳-۱۴ و ۲۰۱۴-۱۵، با مصدومیت هایی که به فصل او پایان داد مواجه شد. او پیش از بازنشستگی، در آخرین فصل حضورش در لیگ، ۶۶ بازی انجام داد.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.