پایان کار فرانک وگل به عنوان سرمربی ایندیانا پیسرز

پایان کار فرانک وگل به عنوان سرمربی ایندیانا پیسرز

لری برد، ریاست باشگاه ایندیانا پیسرز امروز اعلام کرد کار فرانک وگل به عنوان سرمربی ایندیانا پیسرز پایان یافته است و این تیم قرارداد جدیدی با او امضا نخواهد کرد.
وگل در ۶ فصلی که به عنوان سرمربی پیسرز فعالیت کرد، رکورد ۲۵۰ برد و ۱۸۱ باخت را در فصل عادی و رکورد ۳۱ برد و ۳۰ باخت را در مرحله‌ی حذفی به ثبت رساند که شامل شکست مقابل تورنتو در بازی هفتم راند اول پلی آف امسال هم بود. شک و تردیدها در مورد ادامه‌ی فعالیت وگل، اوایل این هفته هنگامی که لری برد در مصاحبه ای گفت نمی خواهد “اجازه بدهد وگل خودزنی کند— شغل هایی دیگری وجود دارد که او می تواند آنها را به دست آورد.”
وگل که در ابتدا در بوستون سلتیکس یک هماهنگ کننده‌ی ویدئویی بود، پله های ترقی را پیمود و در سال ۲۰۱۱ پس از اخراج جیم اوبراین، به عنوان سرمربی موقت هدایت پیسرز را به عهده گرفت.
وگل در شرایطی هدایت پیسرز را به عهده گرفت که این تیم از نظر روانی شکننده بود. او ایندیانا را به پلی آف رساند؛ جایی که آنها، سری بازی های بسیار رقابتی در برابر تیم سید یک، شیکاگو بولز انجام دادند. در همان سری بازی ها بود که وگل با قرار دادن پاول جرج در برابر گارد راس و MVP آن فصل، درک رز، کمک کرد جرج اعتماد به نفس بالایی کسب کند.
وگل بر سبک بسکتبال پر تلاش و بازی پر انرژی که تمرکز آن بر دفاع بود، تاکید داشت؛ روی هیبرت، سنتر این تیم، یکی از بازیکنان کلیدی وگل بود. پیسرز دو فصل متوالی عنوان قهرمانی منطقه مرکزی را کسب کرد و دو فصل پی در پی به فینال کنفرانس شرق رسید. پیسرز پیش از آنکه وگل را به عنوان سرمربی انتخاب کند، ۴ فصل نتوانسته بود به پلی آف برسد و پس از آمدن او، ۴ فصل متوالی راهی پلی آف شد.
هنگامی که پاول جرج به دلیل شکستگی پا در اردوی آماده سازی تیم بسکتبال آمریکا در تابستان ۲۰۱۴، ۷۶ بازی فصل را از دست داد، شرایط برای وگل و پیسرز شروع به تغییر کرد. ایندیانا در سال ۲۰۱۵ برای اولین بار تحت هدایت وگل، نتوانست راهی پلی آف شود.
فصل گذشته پس از آنکه روی هیبرت به لیکرز منتقل شد و دیوید وست از سال آخر قرارداد خود خارج شد تا شانس خود برای رسیدن به قهرمانی را با سن آنتونیو امتحان کند، پیسرز سبک بازی خود را تغییر داد.
برد از وگل خواست ایندیانا سریعتر بازی کند و این به معنای بازی کردن پاول جرج در پست ۴ بود که در بازه هایی از این فصل انجام شد. پیسرز در فصل عادی، میانگین ۱۰۲٫۲ امتیاز را در هر بازی ثبت کرد که آنها را در رده‌ی هفدهم لیگ از این نظر قرار داد. این تیم در پلی آف میانگین امتیاز ۹۳٫۷ را ثبت کرد که باعث شد آنها در بین ۱۶ تیم حاضر در مرحله‌ی حذفی، در جایگاه دوازدهم از این نظر قرار گیرند.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.