پرتلند نیکولاس باتوم را به شارلوت منتقل کرد

پرتلند نیکولاس باتوم را به شارلوت منتقل کرد

تیم شارلوت هورنتز پس از پشت سر گذاشتن یک فصل ناامید کننده که در شوت زنی مشکل داشت و نتوانست به پلی آف صعود کند، به تقویت ترکیب خود پرداخته است.
هورنتز چهارشنبه شب در جریان انتقالی، نیکولاس باتوم، بال تیم پرتلند تریل بلیزرس را در ازای گارد خود جرالد هندرسن و فروارد قدرتی اش، نواح ونله، به خدمت گرفت.
این انتقال ۹ روز پس از آن انجام شد که هورنتز لنس استیفنسن را در ازای اسپنسر هاز و مت بارنز به لس آنجلس کلیپرز منتقل کرد.
ریک کو، مدیرکل هورنتز در این مورد گفت: “ما احساس کردیم نیاز داریم شوتزنیمون رو تقویت کنیم و فکر می کنم این کار رو انجام دادیم.”
کو گفت انتظار دارد باتوم در پست های گارد تیمش شروع کننده باشد و مایکل کید-گیلکریست همچنان در پست فروارد کوچک باقی بماند.
باتوم ۶ فوت و ۸ اینچی، هفت فصل گذشته را در پرتلند سپری کرده است. او در ۷۱ مسابقه از فصل ۲۰۱۴-۱۵ شروع کننده بوده است و میانگین ۹٫۴ امتیاز، ۵٫۹ ریباند و ۴٫۸ پاس منجر به گل را در حالی ثبت کرد که با مصدومیت جزئی مچ دست مبارزه می کرد.
این بازیکن در طول ۳ فصل گذشته میانگین ۶٫۴ ریباند و ۵ پاس منجر به گل را به دست آورده است. مطابق بخش آمار سایت ESPN، باتوم یکی از سه بازیکنی است که در این بازه، حداقل میانگین ۶ ریباند و ۵ پاس منجر به گل را ثبت کرده است. راسل وستبروک و لبران جیمز دو بازیکن دیگر این لیست هستند.
هورنتز فصل گذشته بدترین تیم لیگ از نظر شوت های سه امتیازی بود و امیدوار است حضور باتوم بتواند فشار روی ال جفرسون و دابل تیم های انجام شده روی این بازیکن در زمان بازی پشت به حلقه را کمتر کند. باتوم ۲۶ ساله، ۳۶ درصد از شوت های سه امتیازی دوران حرفه ای خود را وارد سبد کرده است، گرچه در فصل گذشته کمترین درصد شوت های سه امتیازی دوران حرفه ای خود (۳۲٫۴ درصد) را ثبت کرده است.
این بازیکن فرانسوی در ۴۲۸ بازی فصل عادی و ۲۷ مسابقه پلی آف شروع کننده بوده است. او در طول دوران حرفه ای خود متوسط ۱۱٫۲ امتیاز، ۵٫۱ ریباند و ۴٫۸ پاس منجر به گل را ثبت کرده است و تجربه‌ی حضور در پلی آف را به هورنتز خواهد آورد؛ فاکتوری که این تیم به آن نیاز دارد.
فصل گذشته شارلوت امیدوار بود استیفنسن نقشی را که اکنون برای باتوم در نظر گرفته شده است، پر کند، اما این بازیکن به شدت ناامیدکننده ظاهر شد. استیفنسن فصل قبل تنها ۱۷٫۱ درصد از شوت های سه امتیازی خود را به ثمر رساند که بدترین درصد سه امتیازی در تاریخ لیگ بود.
باتوم در فصل پیش رو، آخرین سال از قرارداد خود را سپری خواهد کرد و ۱۱٫۸ میلیون دلار دریافت می کند.
هندرسن که به عنوان انتخاب راند ۱ درفت ۲۰۰۹ از دانشگاه دوک به شارلوت پیوست، قدیمی ترین بازیکن در ترکیب این تیم بود.
او هفته گذشته تصمیم گرفت سال آخر قراردادش که به صورت player option بود را تمدید کند و این فصل ۶ میلیون دلار دریافت خواهد کرد. هندرسن می تواند جایگزین وسلی متیوز شود که بازیکن آزاد است.
هندرسن در ۷۲ بازی از ۸۰ مسابقه ای که فصل گذشته انجام داده، شروع کننده بوده است و میانگین ۱۲٫۱ امتیاز و ۳٫۴ ریباند را ثبت کرده است. این بازیکن ۳۳٫۱ درصد از شوت های سه امتیازی خود را وارد سبد کرده است. امتیازآوری این بازیکن در فصل گدشته پس از آنکه در هر یک از سه فصل قبل از آن حداقل ۱۴ امتیاز ثبت کرده بود، افت داشت.
نواح ونله هنگامی که در درفت ۲۰۱۴ به عنوان انتخاب شماره ۹ از دانشگاه ایندیانا خارج شد، به عنوان یک بازیکن برجسته در نظر گرفته شد.
اما استیو کلیفورد، سرمربی هورنتز چند بار گفت که این بازیکن ۱۹ ساله برای حضور در NBA آماده نبوده است و تا زمانی که عملکرد خود را بهبود نداد چندان از او استفاده نکرد. ونله در فصل گذشته ۲۵ بازی انجام داد که بیشتر این بازی ها در اواخر فصل انجام شد. او میانگین ۳٫۳ امتیاز و ۳٫۴ ریباند در هر بازی را ثبت کرد.
کلیفورد فصل گذشته گفته بود نیاز است تیمش قدبلندتر شود.
آنها حالا به خواسته خود رسیده اند.
بلندای قامت هاز ۷ فوت و ۱ اینچ است و باتوم از بیشتر گاردهای شوتزن لیگ قدبلندتر است.
به گفته منابع به ESPN، تیم شارلوت در انتقالی جداگانه جرمی لمب از اکلاهما سیتی تاندر را جذب کرده و در ازای او مت بارنز را به این تیم منتقل کرده است.
هونتز بارنز را در جریان انتقال استیفنسن به دست آورده بود. تنها مقداری از قرارداد این بازیکن تضمین شده است و در صورتی که هورنتز نتواند او را به تیم دیگری منتقل کند، احتمال دارد از ترکیب این تیم کنار گذاشته شود.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۸ پاسخ

  1. محمد رضا ارباب گفت:

    محبت بفرمایید اطلاعاتی از کمپ تمیرینی دالاس و حضور صمد قرار بدید

  2. afshin6 گفت:

    اره خیلی جالبه

  3. km گفت:

    پورتلند دیگه کارش تمومه. این تریدشون خیلی اشتباه بود…. تازه آلدریج هم فری ایجنت میشه.

  4. afshin6 گفت:

    پورتلند نمیتونه در سطح تیم هاس بزرگ باشه باید سبک بازیشو عوض کنه اصلا از تاکتیک هاشون خوشم نمیاد …. شایدم خوبه من نمیدونم ولی من بدم میاد

  5. پورتلند پوکید از هم توش شکی نیس حداقلش لیلارد عشق من بره یه تیم دیگه مثلا نیویورک یا میامی بخدا حیفشه بمونه تو پورتلند هیچی نصیبش نمیشه

  6. تا اسم پرتاب سه امتیازی میاد ناخوداگاه یاد کری میفتم من فقط اینطوریم یا شما هم مث منین؟؟

  7. Parsa گفت:

    احتمالا معدود دوستانی به جز شما هم هستند؛در فاکتور ۳point افراد بهتراز کری زیاد هستش؛ کسی که اکثرا من به یاد میارمش ری الن هست که در پرتاب هاش ثبات داره ولی کری در پرتاب هاش این ثبات دیده نمیشه واگر هم ببینه روز شوتش نیست با این حال باز هم اقدام میکنه.

  8. سینا میلواکی گفت:

    شارلوت برنده این مجموعه تریدها بود.بخصوص فروش استفنسن که یجورایی منو یاد بالوتلی ایتالیایی میندازه که همه گالیانی (نائب رئیس باشگاه میلان ) رو بخاطر فروش خوبش تحسین کردن میندازه! پورتلند فکرکنم امسال دلش درفت اول و شانسای اول میخواد

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *