پیراهن شکیل اونیل بازنشسته خواهد شد

بسکتبال ان بی ای-شماره های بازنشسته لیکرز

همان طور که قبلا نوشتم تیم لیکرز قصد دارد مجسمه کریم عبدل جبار را در محوطه بیرونی استپل سنتر قرار دهد.این تیم علاوه بر این مورد،دو برنامه دیگر نیز برای تجلیل از بازیکنان سابق خود در فصل جدید دارد.
تیم لیکرز روز پنج شنبه اعلام کرد در روز ۱۶ نوامبر و پیش از بازی مقابل تیم فینیکس سانز از تندیس Kareem Abdul-Jabbar در محوطه خارجی استپلز سنتر پرده برداری خواهد کرد.
همچنین در بین دو نیمه بازی تیم های لیکرز و پورتلند تریل بلیزرس در روز ۲۸ دسامبر،پیراهن شماره ۵۲ لیکرز که متعلق به جمال ویکس (Jamaal Wilkes) بود،بازنشسته خواهد شد.این بازیکن در ماه آوریل سال ۲۰۱۲ به تالار مشاهیر نای اسمیت پیوست.ویکس از سال ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۵ عضو تیم لیکرز بوده است و موفق به کسب ۴ عنوان قهرمانی NBA،سه بار حضور در آل استار و یک عنوان بهترین بازیکن سال اولی شده است.
در روز دوم آوریل ۲۰۱۳،در بین دو نیمه دیدار تیم های لیکرز و دالاس ماوریکس،پیراهن شماره ۳۴ شکیل اونیل بازنشسته خواهد شد.اونیل در ماه ژوئن سال ۲۰۱۱،بعد از ۱۹ فصل حضور در لیگ ان بی ای بازنشسته شد.این بازیکن از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۴ به مدت ۸ فصل در تیم لیکرز حضور داشت و توانست با این تیم ۴ بار به فینال NBA برسد که حاصل آن سه قهرمانی بود.O’Neal در فصل ۱۹۹۹-۲۰۰۰ بیشترین امتیاز را در میان بازیکنان لیگ کسب کرد و علاوه بر آن موفق شد عنوان با ارزش ترین بازیکن آن فصل را از آن خود کند.
پیراهن شکیل اونیل نهمین پیراهن لیکرز خواهد بود که پس از این دیگر پوشیده نخواهد شد و به جمع لباس های ویلت چمبرلین،الجین تیلور،گیل گودریچ،مجیک جانسون،کریم عبدل جبار،جیمز ورسی و جمال ویکس خواهد پیوست.
اونیل در سال ۲۰۰۴ با باشگاه لیکرز دچار مشکل شد که باعث شد این بازیکن به میامی هیت منتقل شود.او با کوبی برایانت سرشاخ شد و خواستار افزایش حقوق خود شد که این امر هرگز اتفاق نیفتاد.
دکتر جری باس مالک باشگاه لیکرز هنگامی که اونیل بازنشسته شد در بیانیه ای گفت:”شکیل یک زندگی ورزشی طولانی و شگفت انگیز داشت و تاثیر زیادی در داخل زمین بسکتبال و خارج از آن داشت.او کمک های فراوانی به لیگ NBA کرد.ما به طور خاص به خاطر ۸ سال حضور او در تیم از وی قدردانی می کنیم.ما با حضور شکیل در تیم سه جام قهرمانی به دست آوردیم که بدون او هرگز ممکن نبود.ما برای همیشه به خاطر نقش قابل توجهی که در تیم داشت از او سپاسگزاریم.”

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *