پیروزی گلدن استیت در چهارمین بازی فینال NBA در سال ۲۰۱۶

پیروزی گلدن استیت در چهارمین بازی فینال NBA در سال 2016

تیم بسکتبال گلدن استیت واریرز با پیروزی در چهارمین بازی فینال NBA در سال ۲۰۱۶، در مجموع ۳ بر ۱ از کلیولند کولیرز پیش افتاد.
تیم های کلیولند کولیرز و گلدن استیت واریرز امروز برای چهارمین بار برابر هم قرار گرفتند که این بازی با برتری ۱۰۸ بر ۹۷ گلدن استیت میهمان پایان یافت.
استفن کری از گلدن استیت در این مسابقه، برخلاف سه بازی گذشته در حد و اندازه های MVP فصل ظاهر شد و ۳۸ امتیاز، ۵ ریباند، ۶ پاس منجر به گل و ۲ توپ ربایی به دست آورد.
گلدن استیت از اواخر کوارتر سوم این مسابقه که از بازی های قبل نزدیک تر بود، کنترل بازی را در دست گرفت. ریباندهای حمله‌ی اندرسون وریژائو، بازیکن سابق کلیولند و سنتر فعلی گلدن استیت، در این امر به این تیم کمک کرد.
هریسون بارنز از گلدن استیت کار خود در این مسابقه را با ۱۴ امتیاز، ۸ ریباند، ۲ پاس منجر به گل و ۱ توپ ربایی به اتمام رساند. این بازیکن در ۵ دقیقه و ۵۶ ثانیه مانده به پایان بازی و در حالی که تیمش با نتیجه‌ی ۹۰ بر ۸۴ از حریف پیش بود، با پاس آندره ایگودالا یک سه امتیازی کلیدی وارد سبد کلیولند کرد. ایگودالا و دریماند گرین در میانه های کورتر پایانی این مسابقه چند ریباند حمله حیاتی برای گلدن استیت ثبت کردند.
بازیکنان گلدن استیت در این دیدار ۱۷ شوت سه امتیازی به ثمر رساندند و رکورد بیشترین سه امتیازی ثبت شده توسط یک تیم در یک مسابقه‌ی فینال را شکستند.
کلی تامپسن از گلدن استیت در این بازی ۲۵ امتیاز، ۴ ریباند، ۱ پاس منجر به گل، ۱ توپ ربایی و ۱ بلاک شات کسب کرد.
کوین لاو از کلیولند که در بازی قبلی غایب بود، در این مسابقه به عنوان بازیکن ذخیره وارد زمین شد و در مدت ۲۵ دقیقه حضورش در میدان، ۱۱ امتیاز، ۵ ریباند و ۱ بلاک شات به دست آورد.
سردرگمی در دفاع و گردش توپ بد در حمله، از جمله شاخصه های بازی کلیولند در کوارتر پایانی بود.
کایری ایروینگ با ۳۴ امتیاز، امتیازآورترین بازیکن کلیولند بود. او ۴ ریباند، ۴ پاس منجر به گل، ۳ توپ ربایی و ۱ بلاک شات نیز ثبت کرد. لبران جیمز نیز ۲۵ امتیاز، ۱۳ ریباند، ۹ پاس منجر به گل، ۲ توپ ربایی و ۳ بلاک شات به دست آورد. این بازیکن ۷ بار توپ را لو داد.

بازی پنجم فینال ان بی ای، روز ۱۳ ژوئن (۲۵ خرداد ساعت ۵:۳۰ صبح به وقت ایران) برگزار خواهد شد. در تاریخ فینال های NBA تاکنون تیمی نتوانسته عقب افتادگی ۳ بر ۱ را جبران کند و قهرمان شود.

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.