کارملو انتونی از تیم ملی بسکتبال امریکا خداحافظی کرد

کارملو انتونی از تیم ملی بسکتبال امریکا خداحافظی کرد

کارملو انتونی روز یکشنبه پس از قهرمانی تیم ملی بسکتبال امریکا در المپیک ۲۰۱۶، از تیم ملی خداحافظی کرد.
پس از پیروزی ۹۶ بر ۶۶ امریکا مقابل صربستان در فینال المپیک ریو، انتونی اولین بسکتبالیست مرد امریکایی لقب گرفت که سه مدال طلای المپیک به دست آورده است. او با ۳۳۶ امتیازی که در المپیک ها کسب کرده است، به عنوان امتیازآورترین بازیکن تاریخ المپیک تیم بسکتبال امریکا بازنشسته شد. او همچنین رکورد بیشترین ریباند تیم بسکتبال امریکا در المپیک را در اختیار دارد.
انتونی که پس از کسب مدال طلای المپیک احساساتی شده بود، در مصاحبه با NBC گفت: “می دونم این آخرشه. این برای من پایان کاره، این برای من پایان کاره. من تعهدی داشتم … من سال ۲۰۰۴ به بازی برای تیم امریکا تعهد دادم. بدترین و بهترین روزهای این تیم رو دیدم و به تیم پایبند بودم. ما به تیم پایبند بودیم. و امروز من اینجام با سه مدال طلا”.
انتونی و تیم ملی بسکتبال مردان امریکا، سال ۲۰۰۴ با عملکردی ناامید کننده، مدال برنز کسب کردند. او پس از آن مسابقات به تیم امریکا کمک کرد سه مدال طلای متوالی المپیک را به دست آورد. انتونی که در بازی فینال ۷ امتیاز و ۷ ریباند به دست آورد، در کوارتر پایانی بازی به زمین بازگشت تا یک ریباند دیگر ثبت کند. او با ثبت ۱۲۵امین ریباند خود در المپیک، دیوید رابینسون را پشت سر گذاشت و به رده نخست لیست بازیکنان امریکا که بیشترین ریباند را در تمام ادوار المپیک ثبت کرده اند، صعود کرد.
انتونی در کنفرانس خبری بعد از بازی گفت: “فکر می کنم دین خودم به تیم ملی امریکا رو ادا کردم. گرچه دلم برای تیم ملی تنگ می شه، اما زمانش رسیده که جامو به بازیکنایی که امسال در تیم ما بودن یا بازیکنای جوون دیگه بدم که در تیم ما بودن تا اونا هم این فرصت رو داشته باشن تا عضوی از کاری بزرگ بشن”.
انتونی ادامه داد: “در تیم امریکا مسیر لذت بخشی رو طی کردم. من هر دو روی سکه رو دیدم. هم طعم بازنده بودن رو چشیدم و هم لذت بردن سه مدال طلای المپیک رو حس کردم. اون رو با هیچ چیز دیگه ای در دنیا عوض نمی کنم”.
انتونی ۳۲ ساله در تابستانی که دوستان نزدیکش چون لبران جیمز، کریس پاول و دوین وید تصمیم گرفتند برای تیم امریکا بازی نکنند یا مصدوم بودند، برای این تیم بازی کرد. او روز یکشنبه گفت از اینکه این فرصت به او داده شد تا گروه جدیدی از بازیکنان را برای رسیدن به طلای المپیک رهبری کند، سپاسگزار است.
او گفت: “می خوام به دلیل اینکه به من اجازه داده شد تا نه تنها یکی از رهبران تیمم، بلکه یکی از رهبران کشورم باشم، تشکر کنم”.
انتونی در بخش آخر سخنان خود بار دیگر به تیراندازی های مرگبار افریقایی امریکایی ها و همچنین پلیس های امریکایی اشاره کرد و خواهان وحدت جامعه امریکا شد.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.