کارملو انتونی: نپیوستن به لیکرز به خاطر کوبی برایانت نبود

کارملو انتونی: نپیوستن به لیکرز به خاطر کوبی برایانت نبود

کارملو انتونی تابستان امسال و پس از انجام نشست هایی با تیم های بولز، موریکس، لیکرز و راکتس، در نهایت تصمیم گرفت در نیویورک بماند و قراردادی ۵ ساله به مبلغ ۱۲۴ میلیون دلار با این تیم امضا کرد. انتونی می گوید به این خاطر ماندن در نیویورک را انتخاب کرده که در آنجا احساس راحتی بیشتری می کند و دلیل نپیوستنش به لیکرز، ترس از بازی کردن در کنار ستاره لیکرز، کوبی برایانت نیست.
انتونی در این مورد گفت: “نه، معلومه که نه. اگه من فکر می کردم [بازی کردن برای لیکرز] از دیدگاه کلی موقعیت مناسبی برای من هست، با تامل بیشتری در موردش فکر می کردم. من فقط احساس کردم که اینجا در نیویورک راحت ترم. من در حال حاضر در نیویورکم اما همیشه دوست دارم با کوبی بازی کنم.”
یکی از مقالات مجله ESPN در هفته گذشته به نقل از تعدادی از نمایندگان (agent) و پرسنل NBA (از جمله کارمندان تیم لیکرز) گفته بود تیم لس آنجلس لیکرز به این دلیل که بازیکنان نمی خواهند در کنار کوبی برایانت بازی کنند، نتوانسته در فصل نقل و انتقالات ستاره ای را جذب کند.
چاپ این مقاله باعث شد جینی باس، مالک باشگاه لیکرز نسبت به آن واکنش نشان دهد. خانم باس، در پاسخ به این مطلب، هر بازیکنی را که از بازی کردن در کنار کوبی برایانت می ترسد را “بازنده” نامید.
کوبی برایانت نتوانست در نشست کارملو انتونی و تیم لیکرز در ماه جولای شرکت کند. برایانت در ابتدا قصد داشت یکی از اعضای تیم مذاکره کننده لیکرز با انتونی باشد، اما حتی پس از آنکه نشست با انتونی چند ساعت به تعویق انداخته شد، نتوانست به موقع از سفر اروپایی خود به لس انجلس بازگردد.
کارملو انتونی گفت او و برایانت که به نظر او از دوستان خوبش است، خارج از این نشست چند بار با هم صحبت کرده اند، اما او (انتونی) هیچگاه احساس نکرده که از سمت کوبی تحت فشار قرار گرفته است.
انتونی در این مورد گفت: “مسلمه که او هر روز با من تماس نمی گرفت که بگه ‘انتونی باید بیای لیکرز! من می خوام که تو بیای لیکرز’.ما صحبت هایی در مورد موقعیت های متفاوت در نیویورک و لس آنجلس صحبت می کردیم، اما این جور نبود که ۲۴ ساعت شبانه روز با هم تلفنی صحبت کنیم یا به هم پیام بدیم.”
لیکرز تنها تیم دیگری بود که یک قرارداد حداکثری به انتونی پیشنهاد داد. طبق قوانین قرارداد چانه زنی های جمعی، لیکرزی ها می توانستند قراردادی ۴ ساله به مبلغ ۹۵ میلیون دلار به انتونی پیشنهاد دهند که ۱ سال و ۲۹ میلیون دلار از قراردادی که این بازیکن با نیکس امضا کرد کمتر بود.
تیمی که احتمالا به جدا کردن انتونی از نیکس نزدیک تر شده بود، شیکاگو بولز بود. بولزی ها تمام تلاش خود را برای جذب ستاره نیکس کردند. انتونی در صورت پیوستن به بولز، قرارداد با مبلغ بسیار کمتر دریافت می کرد، اما با این وجود این بازیکن درباره پیوستن به بولز به مدت طولانی فکر کرد؛ تیمی که حضور در آن، احتمالا بهترین موقعیت برای کسب قهرمانی در این فصل بود.
در حالی که انتونی در نهایت تصمیم به ماندن در نیویورک گرفت، اما گفت انتظار دارد در طول فصل با برایانت صحبت کند و از او کمک بگیرد. این بازیکن گفت که در اوایل این ماه برای کسب اطلاعات در مورد سیستم حمله مثلثی فیل جکسون، با بازیکنانی چون کوبی، مایکل جردن و اسکاتی پیپن صحبت کرده است.
اوایل این هفته، فیل جکسون ریاست باشگاه نیکس که زمانی مربی برایانت در لیکرز بود، توییتی از Flea، گیتاریست گروه Red Hot Chili Peppers که در حمایت از برایانت نوشته شده بود، را ریتوییت کرد که هدف از این کار، به نظر حمایت از برایانت بود.
درک فیشر، مربی تیم نیکس که از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۴ و ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ در کنار برایانت بازی کرده است، در این مورد گفت هر بازیکنی که مشکلی با بازی کردن با برایانت دارد، در مورد چیزهای اشتباه فکر می کند و نباید به آن فکر کرد و به این صورت حمایت خود را از برایانت اعلام کرد.

به نظر شما کوبی برایانت و نوع بازی این بازیکن، می تواند یکی از دلایل عدم پیوستن کارملو انتونی به لیکرز باشد؟ یا درآمد بیشتر و حضور فیل جکسون در نیکس، تنها دلایل انتونی برای ماندن در شهر نیویورک و ملحق نشدن به یکی از پر افتخاترین تیم های لیگ است؟

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۴ پاسخ

  1. این کوبی چیکار میکنه با همتیمیاش که دوست ندارن کنار کوبی تو یه تیم باشن!!!!!!!!!!
    من فک میکنم که کوبی دوست داره تنها ستاره تیمش باشه و لیکرز و با کوبی بشناسن چون فک میکنه که اگه ستاره خیلی قوی بیاد جاشو میکیره همین هاواردم که یه سال موند خود به خود دکش کردن این یجور سیاستیه که کوبی داره…
    بهترین شانس کارملو واسه قهرمانی آوردن رفتن به شیکاگو بود که کاملا نابودش کرد و تو نیویورک با اینکه خیلی دوسش دارم ولی احتمال قهرمانیش خیلی کمه انشاالله یروز بشه کارملو هم اسمش بره تو ستاره های که قهرمان ان بی ای شدن♥♡♥♡

  2. Hossein گفت:

    در این که کوبی بازیکن قابلیه هیچ شکی نیست و اینکه این بازیکن عضق منه اما به نظرم چون سبک بازیش اندکی با اتکا به اعتماد به نفس خودشه باعث میشه بازیکنا نیان کنارش بازی کنن یا فکر کنن که اگه بیان کم میتونن خودشونو نشون بدن

  3. ali گفت:

    چند روز پیش که لینک این خبر رو گذاشتم گفتم میام اینجا پیست میکنم شاید ترجمه بکنن دوستان …۱ درصد احتمال میدادم …دوستان ترجمه کنن اما آقای شریفی عزیز واقعن مرسی همین که ارزش قائل شدید و این متن رو گذاشتین واقعن مرسی .درود به شما .

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *