کرگ سیگر، خبرنگار باسابقه NBA درگذشت

کرگ سیگر، خبرنگار باسابقه NBA درگذشت

کرگ سیگر، گزارشگر باسابقه NBA در شبکه TNT، روز پنجشنبه در سن ۶۵ سالگی درگذشت.
سیگر که در طول دوران حرفه ای بیش از ۴۰ ساله خود با لباس های رنگارنگ و متمایزش شناخته می شد، با بیماری سرطان که سال ۲۰۱۴ از ابتلا به آن مطلع شد، مبارزه می کرد.
سیگر در نوامبر ۲۰۱۶ بار دیگر در بیمارستان بستری شد.
آدام سیلور، کامیشنر NBA پس از درگذشت سیلور در بیانیه ای گفت: “من همچون کل خانواده NBA، عمیقا از درگذشت کرگ سیگر غمگینم. حضور کرگ برای NBA ضروری بود. صدایی اصیل و استثنایی که ۲۶ فصل در ترنر اسپرتس مسابقات NBA را پوشش داد، برخی از به یادماندنی ترین لحظات تاریخ لیگ را ثبت کرد و با لباس های پرزرق و برقی که همچون شخصیتش رنگارنگ و با طراوت بود، در همه جا حاضر بود.”
سیلور ادامه داد: “کرگ با گزارش های روشنگرانه خود احترام گسترده ای به دست آورد و الهام بخش بسیاری بود که آخرین مورد آن شجاعت او بود. ما با همسر کرگ، استیسی، فرزندانش، کیسی، کرگ جونیور، کریستا، رایلی و رایان و دوستان و همکارانش همدردی می کنیم.”
پس از تشخیص اولیه بیماری، سیگر که برای بیش از ۳۰ سال برای ترنر کار کرد، پلی آف ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ و بخشی از فصل عادی ۲۰۱۴-۱۵ را از دست داد و در تورنمنت بسکتبال مردان NCAA در سال ۲۰۱۵ نیز غایب بود. در جریان پلی آف ۲۰۱۴، کرگ سیگر جونیور، پسر سیگر، یک مصاحبه کنار زمین با گرگ پاپویچ، سرمربی اسپرز انجام داد؛ پاپویچی که مصاحبه هایش با سیگر از تماشایی ترین مصاحبه ها بود.
پاپویچ در آن مصاحیه به پسر سیگر گفت: “کارتو خوب انجام دادی، اما من ترجیح می دم پدرت اینجا می بود. کرگ، دلمون برات تنگ شده، تو برای مدت طولانی جزئی مهم از بسکتبال بودی و کارتو عالی انجام دادی. می خوایم برگردی به زمین و قول خواهم داد باهات خوب باشم.”
پاپویچ قبل از بازی دیشب برابر فینیکس، سوالی از جانب خبرنگاران نپذیرفت. در عوض، هنگام خروج از رختکن، با لحنی ناراحت، حدود ۲ دقیقه تنها از سیگر صحبت کرد.
پاپویچ گفت: “در چنین روزی، بسکتبال نباید چیز مهمی باشه، چراکه ما در مورد شخصی بسیار منحصر به فرد و خاص فکر می کنیم. صرف نظر از اینکه کرگ رو می شناختید یا نه، احساس می کنید او شخصی بسیار خاص در جنبه های مختلف بود و در حال حاضر، تنها با خانواده اش همدردی می کنم.”
بسیار از افراد حاضر در NBA مرگ سیگر را تسلیت گفتند و لری برد نیز یکی از آنها بود.
برد گفت: “او مانند هر مربی یا بازیکن ان بی ای، نمادی از NBA بود. لیگ بدون او، اون لیگ سابق نخواهد بود.”
مجیک جانسن، فوق ستاره سابق NBA در توییتی در مورد سیگر گفت: “خانواده NBA یک اسطوره رو از دست داد، کسی که گزارشگری کنار زمین رو متحول کرد. در آرامش بخواب کرگ سیگر.”
با همکاری ترنر اسپرتس و ESPN، سیگر در ماه ژوئن برای اولین بار در فینال NBA به عنوان گزارشگر کنار زمین حاضر شد و به همراه دوریس برک از ESPN، بازی ششم بین کلیولند کولیرز و گلدن استیت واریرز را پوشش داد.
اندکی بعد ESPN در مراسم ESPYS 2016، جایزه Jimmy V را به سیگر اهدا کرد.
سیگر در آن مراسم گفت: “تصور می کردم تشخیص نهایی بیماری، هر بلایی رو سر روحم بیاره. اما دقیقا برعکس شد، اون باعث بزرگترین قدردانی زندگیم شد.”
سیگر ادامه داد: “بنابراین هرگز تسلیم نخواهد شد. به مبارزه ادامه خواهم داد، شیره زندگی رو می کشم، همونطور که زندگی شیره من رو می کشه. زندگیم رو با عشق و لذت سپری خواهم کرد. این تنها راهیه که بلدم.”

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.