کریس پاول در المپیک ۲۰۱۶ در ترکیب تیم بسکتبال امریکا حضور نخواهد داشت

کریس پاول در المپیک 2016 در ترکیب تیم بسکتبال امریکا حضور نخواهد داشت

کریس پاول در المپیک ۲۰۱۶ ریو برای تیم بسکتبال امریکا بازی نخواهد کرد و از شانس خود برای کسب سومین مدال طلای المپیک صرفنظر کرده است.
پاول در المپیک های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ برای تیم بسکتبال امریکا بازی کرد و با حضور در المپیک ریو می توانست به همراه لبران جیمز و کارملو انتونی، شانس خود را برای تبدیل شدن به اولین بسکتبالیست های مرد که سه مدال طلای بسکتبال المپیک به دست آورده اند، امتحان کند.
جری کولانجلو، ریاست بسکتبال امریکا روز سه شنبه در این مورد گفت: “پاول کمک زیادی به بسکتبال امریکا کرده. فکر می کنم اینکه ما او رو داشتیم عالی بود و اینکه پاول هم جزئی از موفقیت هایی بود که ما کسب کردیم، برای او هم خوب بود و ما از این بابت قدردان هستیم.”
کولانجلو گفت پاول که در همه‌ی بازی های تیم بسکتبال امریکا در المپیک لندن شروع کننده بود، چند ماه پیش اشاره کرده بود که ممکن است در مسابقات المپیک ۲۰۱۶ شرکت نکند، اما وقت بیشتری برای بررسی این موضوع خواسته بود.
پاول که در ماه می ۳۱ ساله می شود، پیش از آنکه به همراه تیم بسکتبال امریکا در المپیک های پکن و لندن قهرمان شود، در مسابقات بسکتبال قهرمانی جهان ۲۰۰۶ و در حالی که یک بازیکن تازه کار بود، برای این تیم بازی کرد. بازیکن آل استار کلیپرز روز سه شنبه به اسپرت ایلاستریتد گفت: “احساس می کنم بدنم به من می‌گه می تونم از زمان استفاده کنم.”
پاول دومین بازیکن تاثیرگذاری است که تیم بسکتبال امریکا در المپیک در اختیار نخواهد داشت؛ پیش از این انتونی دیویس به علت آسیب دیدگی زانو و شانه مجبور شد از حضور در المپیک ۲۰۱۶ انصراف دهد. اما همچنان ۲۹ بازیکن در لیست تیم امریکا حضور دارند و استفن کری، راسل وستبروک، کایری ایروینگ، جان وال، دیمین لیلارد و مایک کانلی، گزینه های پست گارد راس هستند.
کولانجلو اضافه کرد لبران جیمز و کارملو انتونی هنوز در مورد حضور یا عدم حضور در المپیک با او صحبت نکرده اند. جیمز هنوز تصمیمی در این مورد نگرفته اما انتونی گفته است که می خواهد در المپیک بازی کند.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.