کلیولند کاوالیرز دیوید بلت را به عنوان سرمربی استخدام کرد

کلیولند کاوالیرز دیوید بلت را به عنوان سرمربی استخدام کرد

تیم کلیولند کاوالیرز روز جمعه، یکی از مربیان برتر اروپا را به عنوان سرمربی استخدام کرد تا به جستجوی ۳۹ روزه‌ی خود برای جذب سرمربی پایان دهد و امیدوار است این مربی بتواند سرنوشت آنها را تغییر دهد.
دیوید بلت ۵۵ ساله که در آمریکا متولد شده و دوران دانشگاه را در پرینستون گذرانده است، به عنوان یکی از مربیان با ذهنیت فوق العاده تهاجمی در نظر گرفته شده است. این مربی به مدت طولانی به مربیگری در NBA علاقه‌مند بوده است و حالا تیم کاوالیرز اولین فرصت را به او خواهد داد.
به گزارش منابع به ESPN، قرارداد پیشنهادی کاوالیرز به این مربی یک قرارداد ۳ ساله به مبلغ حدود ۱۰ میلیون دلار است و کاوالیرز در صورت تمایل می تواند سال چهارم نیز این مربی را حفظ کند.
تیم کلیولند کاوالیرز پیش از توافق با بلت، با مربیان سطح بالای دانشگاهی تماس برقرار کرد و با سرمربیان و کمک مربیان در حال رشد لیگ مصاحبه هایی داشت. بلت در زمان مربیگری در اروپا چندین قهرمانی با تیم های باشگاهی اسرائیل به دست آورده است و دو سال پیش هدایت تیم ملی بسکتبال روسیه را برای کسب مدال برنز المپیک لندن به عهده داشت.
این مربی روز چهارشنبه و یک روز پیش از آنکه کلیولند انتخاب شماره یک درفت ۲۰۱۴ را انجام دهد، رسما توسط کاوالیرز معرفی خواهد شد.
سومین سرمربی کاوالیرز در سه سال اخیر، جایگزین مایک براونی شد که روز ۱۲ می، برای دومین بار از سرمربیگری کاوالیرز اخراج شد. تیم کلیولند چند هفته بعد فصل را با ۳۳ برد و ۴۹ باخت خاتمه داد و برای چهارمین سال متوالی پلی آف را از دست داد. این باور وجود دارد که کاوالیرز در آغاز جستجوی خود برای سرمربی بلت را مد نظر نداشت اما زمانی که این مربی از سِمَت خود به عنوان سرمربی تیم مکابی تل آویو اسرائیل استعفا داد، تا وارد NBA شود، به عنوان یکی از گزینه ها مورد در نظر گرفته شد.
بلت گفت:” من نمی تونم بیشتر از این در مورد فرصت اومدن به کلیولند و هدایت کاوالیرز به عنوان سرمربی، هیجان زده باشم. ما می ریم که به سختی کار کنیم تا به نتیجه ای برسیم که همه از ما انتظار دارن و می دونیم که امکان پذیر هم هست.”
تیم های گلدن استیت و مینسوتا امیدوار بودند بتوانند بلت را به عنوان کمک مربی استخدام کنن اما کاوالیرز با استخدام او به عنوان سرمربی، باعث شد عنوان اولین سرمربی اروپایی تاریخ NBA به بلت برسد. سال گذشته آتلانتا هاوکس در آستانه استخدام اتوره مسینا به عنوان اولین سرمربی اروپایی تاریخ ان بی ای بود اما در نهایت مایک بودنهولزر را به عنوان سرمربی استخدام کرد.
با استخدام دیوید بلت، تیم کاوالیرز حالا روی درفت روز پنجشنبه تمرکز خواهد کرد.
مدیر کل و سایر کادر مدیریتی کاوالیرز بررسی دقیق تری روی فروارد دانشگاه دوک، جباری پارکر انجام داده اند که هفته گذشته در کمپ تمرینی این تیم در ایندیپندنس اوهایو تمرین کرد. پارکر یکی از گزینه های کاوالیرز برای انتخاب اول درفت است.
سال گذشته کلیولند با در اختیار داشتن حق انتخاب شماره ۱، انتونی بنت را جذب کرد که سال اول حضورش در این تیم نا امید کننده بود. این بازیکن پس از عمل جراحی شانه از نظر بدنی آماده نبود و اردوهای آمادگی این تیم را به همان صورت آغاز کرد.
تیم کلیولند برای درفت امسال همچنین سنتر دانشگاه کانزاس، جوئل امبید را به شدت تحت نظر داشت اما این بازیکن روز جمعه از ناحیه پا مورد عمل جراحی قرار گرفت و تخمین زده می شود ۶ ماه تا ۱ فصل نتواند بازی کند. در اختیار گرفتن امبید که اواخر سال اول حضورش در دانشگاه را نیز به دلیل مصدومیت از ناحیه پشت از دست داد، ریسک بزرگی برای کاوالیرز خواهد بود و به احتمال زیاد این تیم مسیر مطمئن تر را انتخاب می کند و پارکر یا اندرو ویگینز از دانشگاه کانزاس را انتخاب خواهد کرد.
همچنین این احتمال وجود دارد که کلیولند کاوالیرز بخواهد حق انتخاب شماره یک را منتقل کند و به گفته مدیر کل این تیم، کاوالیرز به پیشنهادات مطرح شده گوش داده و انها را بررسی می کند.
دیوید بلت در دانشگاه پرینستون زیر نظر مربی افسانه ای، پیت کریل که از اعضای تالار مشاهیر است، در پست گارد راس بازی کرده است و سیستم حمله پاس و برش را به خوبی فرا گرفته است و عناصر سیستم دانشگاه پرینستون را در حمله خود گنجانده است.
سبک هدایت کلیولند توسط بلت بسیار متفاوت از روش مایک براون خواهد بود که در دومین تجربه سرمربیگری خود در این باشگاه، در فصل گذشته دفاع کلیولند را تقویت کرد. با این حال کاوالیرز در فصل گذشته در حمله چندان قوی نبود و ترن اُورها و شوت های ضعیف زیادی انجام داد و بسیاری از فرصت های مالکیت آنها به کسب امتیاز نیانجامید.
بلت در مسابقات امسال یورولیگ، مکابی تل آویو را برای پیروزی مقابل رئال مادرید در فینال رهبری کرد و در جشن پس از قهرمانی، نخست وزیر اسرائیل، بنیامین نتانیاهو از این مربی خواهش کرد در این تیم بماند. اما فرصت مربیگری در NBA بیش از آن وسوسه انگیز بود که این مربی بتواند در برابر آن مقاومت کند. بنابراین این مربی که پس از پایان دانشگاه به اسرائیل مهاجرت کرده بود، برای اولین بار در ۳۰ سال گذشته، برای زندگی در ایالات متحده به این کشور باز خواهد گشت.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *