کلیولند کولیرز دیوید بلت را از سمت سرمربیگیری خود برکنار کرد

کلیولند کولیرز دیوید بلت را از سمت سرمربیگیری خود برکنار کرد

به نظر می رسید دومین فصل حضور دیوید بلت در NBA از اولین فصل این مربی موفقیت آمیزتر باشد. اما حالا کار این مربی در کلیولند پایان یافته است.
دیوید گریفین، مدیرکل کلیولند روز جمعه اعلام کرد این تیم دیوید بلت را از سمت سرمربیگری کنار گذاشته و کمک مربی تیم، تایرن لو را جایگزین او کرده است.
بلت سال گذشته کلیولند را برای رسیدن به فینال NBA هدایت کرد و این تیم تا به اینجای فصل جاری، با رکورد ۳۰ برد و ۱۱ باخت، صدرنشین کنفرانس شرق است. در کنفرانس خبری که جمعه بعد از ظهر برگزار شد، گریفین گفت یکی از دلایل اخراج بلت را “عدم تناسب با مجموعه و چشم انداز تیم” عنوان کرد.
گریفین گفت: “به نظر من ما نیاز به ایجاد یک روحیه جمعی، توان روحی و یک اراده جمعی داریم. تیم های برجسته همیشه دارای این مشخصه هستن و شما اون رو همه جا مشاهده می کنید. برای اینکه واقعا تیم نخبه ای باشیم، باید مجموعه ای از ارزش ها و اصول که به اون معتقدیم رو رعایت کنیم که آونها، هویت ما رو تشکیل می دن.”
گریفین تایید کرد دیوید لو که در سال ۲۰۱۴ یکی از کاندیداهای اصلی سرمربیگری تیم بود، سرمربی موقت تیم نخواهد بود و مربی تمام وقت این تیم است. به گزارش یاهو اسپرتس، قرارداد لو با کلیولند سه ساله است، گرچه گریفین گفته است که گزارش یاهو اسپرتس دقیق نیست.
گریفین با مالک کلیولند، دن گیلبرت دیدار کرده بود. گیلبرت از اخراج سومین مربی کوز در ۴ فصل اخیر حمایت کرده بود.
بلت در بیانیه ای که توسط نماینده اش منتشر شد، از کولیرز تشکر کرد.
بلت در این بیانیه گفت: “بسیار سپاسگزارم که این فرصت رو داشتم تا به عنوان سرمربی کلیولند کولیرز فعالیت کنم. دوست دارم از دن گیلبرت و دیوید گریفین که این فرصت رو به من دادن تشکر کنم و مفتخرم که با گروهی عالی از بازیکنان مثل لبران جیمز، کایری ایروینگ و کوین لاو و کل بازیکنان تیم کار کردم. همچنین می خوام از کادر مربیگریم تشکر ویژه ای انجام بدم. من به خاظر حرفه ای بودنشون، سخت کار کردنشون، وفاداریشون و دوستیشون به اونا مدیونم. به کاری که در زمان سرمربیگریم انجام دادیم افتخار می کنم و برای کلیولند کولیرز در این فصل و در آینده بهترین ها رو آرزو می کنم.”
به گفته منابع به مارک استاین از ESPN، بلت قصد دارد دوباره در لیگ NBA مربیگری کند و علاقه ای ندارد بلافاصله به بازی های اروپایی بازگردد؛ جایی که او یکی از موفقترین مربیان تاریخ آن بود.
به گفته منابع به ESPN، لبران جیمز نیز روز جمعه از تصمیم تیم برای اخراج بلت مطلع شد. به گفته منابع گرچه جیمز تمایل داشته است توسط لو که سابقا بازیکن تیم بوده و در تمام سازمان کلیولند شناخته شده است، هدایت شود، اما به طور مستقیم در تصمیم کلیولند برای اخراج بلت دخیل نبوده است.
گریفین تاکید کرده است که اخراج بلت تصمیم او بوده و لبران دخالتی در آن نداشته است.
تایرن لو که پیش از این در بوستون سلتیکس و لس آنجلس کلیپرز کمک مربی بوده است، پس از آنکه در راند اول درفت توسط دنور ناگتز جذب شد، ۱۱ فصل در NBA بازی کرد. گریفین این موضوع را که لو برای مربیان بزرگی چون فیل جکسون، داک ریورز، استن ون گاندی و جف ون گاندی کار کرده و در کادر آنها بوده است، برجسته کرد.
اخراج بلت یک روز پس از پیروزی کلیولند بر کلیپرز، و پس از آن اتفاق افتاد که این مربی در مقابل انتقادات پس از باخت ۳۴ امتیاز به گلدن استیت، از خود و تیمش دفاع کرد.
با وجود اینکه کلیولند فصل را بدون کایری ایروینگ و ایمان شامپرت آغاز کرد و در دو ماه اول این دو را در اختیار نداشت و با توجه به اینکه تیموفی مازگوو و لبران جیمز اردوهای آماده سازی را با سلامت ۱۰۰ درصد به پایان نرساندند، عملکرد بلت در دومین فصل سرمربیگری اش در کلیولند از اولین فصل حضورش در لیگ بهتر بود.
با این حال یک فاصله آشکار بین بلت و بازیکنان تیم وجود داشت.
به گفته منابع به ESPN، بسیاری از بازیکنان کلیولند به خصوص بازیکنان باتجربه، احساس می کردند بلت با این موضوع که مربیگری تیم برای او زیاد است درگیر بوده است و سوال می کردند که آیا او آنقدر لیگ را می شناسد که آنها را برای رسیدن به قهرمانی هدایت کند.
بلت در زمان مربیگری در کلیولند که اولین تجربه مربیگری او در ان بی ای بود، رکورد ۸۳ برد و ۴۰ باخت را ثبت کرد. درصد پیروزی ۶۷٫۵، بهترین درصد پیروزی است که یک مربی در تاریخ کلیولند ثبت کرده است. کلیولند در فینال سال گذشته ان بی ای که اولین فصل حضور بلت و همچنین اولین فصل بازگشت لبران جیمز به این تیم بود، به گلدن استیت واریورز باخت.
مطابق آمار، از فصل ۱۹۷۰-۷۱ که سیستم کنفرانسی NBA آغاز شد، بلت اولین مربی است که در زمانی که تیمش صدرنشین کنفرانس است، اخراج شده است.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۲۹ پاسخ

  1. محمد میرشکار گفت:

    کلیولند صدتا مربی هم عوض کنه هیچی نمیشه با اینکه بازیکن بزرگی مثل جیمز تو ترکیبشون هست ولی کوز شخصیت قهرمانی نداره طرفداراشم از اون موقعی لبران اومده طرفدار این تیم شدن رفت میامی طرف میامی شدن طرفدار واقعی خیلی کم داره همه طرفدار لبرانن که این خوب نیست
    NBA رو میخوای بشناسی نه با شیکاگو نه با واریورز با هیچکدوم نمی تونی بشناسی
    تاریخ NBA یعنی لیکرز – سلتیکس همین و بس
    با اینکه طرفدار لیکرزم و سلتیکس رقیب سنتی ماست و اصلا دوست ندارم جلوش کم بیاریم ولی برا تیمش و طرفداراش احترام زیادی قائلم فینال NBA بدون این دو تیم برای من معنی نداره
    بزودی تاریخ NBA از جاش بلند میشه

    • mlbj گفت:

      یعنی تا ابد فقط باید این دو تیم قهرمان بشن؟؟
      نمیشه که
      در ضمن هوادارای شهر کلیولند که طرفدار لبرون نیستن طرفدار خود کلیولندن
      یکم فکر کنید نظر بدید!!

      • محمد میرشکار گفت:

        سلام خدمت دوست عزیز
        ۱٫متن من رو خوب مطالعه نکردید این نظر بنده هست که فینال بدون این دو تیم معنایی نداره
        ۲٫از نظر طرفدار منظورم تو کشور خودمون بوده و گرنه خوب معلومه که مردم هر شهر طرفدار تیم همون شهرن

        • M_N Oklahoma.city.thunder گفت:

          این چه حرفیه فینال بدون این دو تیم معنی نداره؟دوران بوستون و لیکرز گذشت اونها به تاریخ پیوستند دوست عزیز.میخوای طرفدارش باشی باش اما nbaروز به روز داره تغییر میکنه

  2. mlbj گفت:

    عحب!!!!
    من اینو تو پیج اینستای کلیولند خوندم اما توجهی نکردم بهش!!!! چه یهویی
    هوادارای کلیولندم فک کنم ناراضی بودن
    ولی الان مربی خوب از کجا میخان پیدا کنن اخه

  3. حمید گفت:

    گریفین تاکید کرده است که اخراج بلت تصمیم او بوده و لبران دخالتی در آن نداشته است!
    خخخخخخخ اول صبحی خندیدیم!

  4. My Dubs گفت:

    لبران رو میکردن سرمربی تیم. مثل علی دایی زمان سایپا

  5. ehsan گفت:

    والا ما که قبل از جیمز هم طرفدار میامی بودیم،الآن هم هستیم،اون افرادی که شما میگین طرفدار بازیکن هستن نه تیم،من یکی که اینجور نیستم

  6. mlbj گفت:

    آقای my dube
    آخه چرا باید بدون اساس حرفی بزنه آدم؟؟!!!
    لبرون باعث اخراج بلت شد؟؟
    لبرون تا اونجایی که بازیای کلیولندو دیدم بل بلت رابطه خوبی داشت چرا باید باعث اخراج بلت بشه؟؟
    کینه داری دلیل نمیشه حرفای بی اساس بزنی

  7. number1 گفت:

    ای کاش هویبرگ هم اخراج کنن و تیبیدو رو برگردونن به تیم و کاش جاش اسمیت و لنس استفینسون رو حداقل یکیشون رو از کلیپرز بگیریم داک ریورز که بهشون بازی نمیده حداقل بیان شیگاکو تیم واسه قهرمانی همه چیش تکمیل میشه البته مثل این که جاش اسمیت می خواد برگرده هیوستون ولی کاش بیاد شیکاگو بازیکنیه که دقیقا بهش نیاز داریم

  8. Mahdi6 گفت:

    جاش اسمیت رفت هیوستون و امروز هم مقابل میلواکی بازی کرد ولی ۲ امتیاز گرفت و شوتش هم ۱ از ۱۰ بود فقط ۱۰ درصد البته ۶ اسیست و ۵ ریباند هم داشت خوب اولین بازیش بود و توقع زیادی ازش نبود

  9. Kiiiiiiiiiing گفت:

    بسیار خبر خوب و دلپذیری بود ، به شدت خرسند شدیم

  10. Km گفت:

    این تایرن لو رو هر وقت میبینم یاد اون موقعی میفتم که تو لیکرز بازی میکرد و ایورسن از روش رد شد

  11. علیرضا گفت:

    ای وای با این که طرفدار کاوالیرز نیستم ولی خیلی نفهم مدیرانش که بلت رو اخراج کردن هر چند تیمی وه فقط یه بازیکن داشته باشه تغییری در تیم ایجاد نمیکنه

  12. My Dubs گفت:

    متن واضحه نوشته شده” درسته لبران مستقیما دخالتی در این تصمیم نداشته است اما دوس داشته توسط لو هدایت شود” مستقیم تاثیر نداشته غیر مستقیم تاثیر داشته. خب چرا پارسال عوضش نکردن که بدترم نتیجه گرفت تو فصل؟؟. تیمش اول جدول باشه عوضش کنن!!!!از سال ۷۱ سابقه نداشته لامصب کوز فقط خرق عادت میکنه.
    بعضی استادا که بد باشن یکی یک نامه مینیویسه بچه ها پاش امضا میکنن میبرن میدن مدیرگروه فلانی بده. لبران نامه نوشته بقیه امضا کردن داده به مدیرگروه!!!!!!ولی متنشم خودش نوشته
    بعدشم چیزی که روش تاکید میشه باید بهش شک کرد “لبران مستقیم دخالتی نکرد”. تابلو پس دخالت کرده یا حداقل غیر مستقیم دخالت کرده. اخر متن هم که واضح و روشن بیان شده منابع ESPN ….دوباره بخونید

  13. My Dubs گفت:

    عدم تناسب با مجموعه و چشم انداز تیم
    با مجموعه تناسبی نداشته یعنی نمیخواستنش. دلم براش سوخت. مربی بدی نبود ولی.
    چشم انداز معمولا واسه تیمایی مطرح میشه که کلی بازیکن در حال رشد دارن. نه کلیولند!!!

    • M_N Oklahoma.city.thunder گفت:

      عدم تناسب با مجموعه خخخخ واقعا عجیبه. مثلا کلاس بلت به مازکو و اسمیت نمیخورد یا به کایری اروینک کلا این تیم یه بازیکن خوب داره اونم لبران

  14. Mahdi6 گفت:

    کار خوبی کردن باید زودتر از اینا اخراجش میکردن پارسال خوب کار نکرد و لبران و کایری و لاو تیمو به پلی اف رسوندن و لبران تیمو تا فینال برد.
    امسال هم باز لبران و بقیه اعضای تیم بودن که تا اینجا تیمو اول نگه داشتن تو شرق.
    میخام بدونم که یک مربی لیگ اسراییل چطور میتونه یه تیم مدعی ان بی ای رو عالی هدایت کنه.
    لیگ اروپا خیلی و لیگ ان بی ای سطحشون متفاوته

  15. My Dubs گفت:

    http://sports.yahoo.com/news/h.....12484.html
    اینم سند و مدرک محکمیه واسه حرفم. اینو نخونده بودم .جیمز از کمپ پارسال میخواسته جکسون سرمربی تیمش باشه. متن خیلی جالبی بود و پرمحتوا. توصیه میکنم همه بخونن زیاده ولی ارزش داره.
    اینه جناب king رفتار خارج از محدوده ورزشکاری خوبه که ادم به چیزایی که خیلی بهشون اعتقاد داره شک کنه. جیمز اخلاقو خیلی وقته باخته با این وضع بعید میدونم رینگم واست بیاره. یعنی یک بازیکن برای یک باشگاه تصمیم میگیره طرفداری چه تیمی رو میکنین شماها!!!یخورده پشتش لاقل تعقل کنید
    صد رحمت به پت رایلی و میامی بابا

    • My Dubs گفت:

      عجب اینم جالب بود. بنده خدا جرئت نداشته به یک بازیکن بگه بالا چشت ابروئه بذار از این لینکها دمت گرم.

  16. Kiiiiiiiiiing گفت:

    خیلی تصمیم خوبی گرفتند حالا چند و چوندش مهم نیست ، مهم اینه که این قطعا تغییر مثبتی خواهد بود ، به زودی بهتون ثابت میشه

  17. Mahdi6 گفت:

    حالا چی بوده چی شده مهم نیست.
    من که شخصا موافق بودم با اخراجش.
    و دیگه این قضیه رو باید تموم کرد حالا هر کس باعث اخراجش بوده از این به بعد مهمه

  18. محمد رضا گفت:

    حرکت خوبی بود…
    البته ب نظرم لبرون خیلی خیلی در مورد این تصمیم تاثیرگذار بود…ب هر حال،،،امیدوارم طرفداری کلیولند خبرای خوش تری از تیمشون بشنون

  19. Irving گفت:

    اما نظر من که طرفدار این تیمم نه لبران. اون روز که لبران با تیم بست خوشحال شدم که برگشت. خوشحال شدم که تیم منم قراره واسه قهرمانی بجنگه نه واسه آخر نشدن. خوشحال شدم که کایری دیگه تنها نیس. نمیدونستم اومدن لبران باعث میشه طرفداراش سرازیر شن به سمت کوز و بدخواهاش میشن دشمن تیم. حالا باید بیام ببینم پست اخراج مربی “تیم کوز” شده جای بحث و کل کل طرفدارا و دشمنای لبران. فقط میتونم بگم متاسفم.
    ولی من بارها و بارها گفتم بازم میگم. لبران پسر این تیم بود که رفت سفر و برگشت. حالا هی خودتونو بکشین.
    اما اگه اجازه بدین من به عنوان طرفدار این “تیم” نظرمو بگم. بلت مربی بدی نیس ولی در حد این تیم نبود. مربی همچین تیمی که قطب ان بی ای و چند تا ال استار توشن باید اسم بزرگی داشته باشه و حداقل سابقه خوبی تو ان بی ای یا از لحاظ بازیگری یا از لحاظ مربیگری داشته باشه.
    آرزوی موفقیت برای بلت و آرزوی شفا برای بعضیا

  20. My Dubs گفت:

    همون دیشب خوندم اگه لوک والتون نبود استیو کر دیوید بلت رو top assistant خودش میکرد. تصمیم درستی بوده یا غلط من نمیدونم کاریم به اون ندارم. شیوه اخراج کردن بلت کاملا در تضاد با اصول جوانمردی و ورزشکاری بود و برای ورزش حرفه ای آمریکا اصلا وجهه خوبی نداشت. میشد اول فصل یا بعد از فینال خیلی بهتر و سنگین تر قطع همکاری میکردن. با اونکه از لبران خوشم نمیاد ولی اینکارش بدترین رفتارش در طول چند سال اخیری بوده که بازی میکرده. اینکه دستورات یک مربی اصلا اجرا نکنی یا بهش اهمیت ندی منسوخه. اینکه روی محوریت خودت هم برای باشگاه تعیین تکلیف کنی منسوختر. هرچقدرم لبران بازیکن بزرگی باشه !!!بازیکن باید به دستور مربیش تمکین کنه ولو اینکه تصمیمات غلطی گرفته کما اینکه بلت واقعا پلی آفس پارسال از نظر فنی کم و کسری نداشت. اینو من نمیگم خیلیا میگن. خود کر مربی روکی بود. مربی روکی خیلی داشتیم بالاخره از یک جایی شروع کردن حالا ایشون دو دهه سرمریی روسیه و کلی باشگاه اروپایی بوده. خودش هم تو کالج بوستون بوده اینجوری نبوده که کل زندگیش اسرائیل باشه. یا طرز فکر غلطیه بگیم اسرائیلیه پس مربی بدیه.
    رفتار لبران قابل نقده و البته این مدل اخراج کردن.
    کلیولند از ۱۳ بازی اخیرش ۱۱ تا رو برده بود. بد نتیجه نگرفت بد ترکیب نمیچید من بارها اینو دیدم بازی های نزدیک زیادی رو کلیولند برد شکی نیست بلت توش نقش داشت. اکیپی بودن که نخواستنش به سردستگی لبران
    حالا که رفته موفق باشه مربی خوبی و اخلاق مداری هم بود. خوش برخورد هم بود.
    تموم !!

  21. Irving گفت:

    جالبه ۲ تا کامنت دادم تایید نشد. نه فحش توش بود نه بی احترامی. این فیلترارو واسه بقیه هم بذارید بد نیس

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *