کناره گیری مایک شیشفسکی از سرمربیگری تیم بسکتبال آمریکا بعد از المپیک ۲۰۱۶

کناره گیری مایک شیشفسکی از سرمربیگری تیم بسکتبال آمریکا بعد از المپیک 2016

مایک شیشفسکی، سرمربی دانشگاه دوک که در عین حال سرمربی وتیم ملی بسکتبال مردان آمریکا نیز هست، به ESPN گفت المپیک ۲۰۱۶ ریودژانیرو آخرین رویدادی است که او به عنوان مربی روی نیمکت تیم آمریکا می نشیند و برنامه ای تدارک دیده شده است تا جانشین او پیش از آغاز المپیک در تابستان، معرفی شود.
شیشفسکی در پاسخ به این سوال که آیا این آخرین دوره ای است که به عنوان سرمربی تیم بسکتبال آمریکا کار می کند گفت: “بله، قطعا همین طوره.” او ادامه داد: “فکر می کنم زمانش رسیده که به جلو حرکت کنیم. در طول فصل آینده تصمیمات زیادی در مورد ترکیب بسکتبال آمریکا پس از ریو و مربیگری گرفته خواهد شد.”
شیشفسکی افزود: “باید یک جایگزینی اتفاق بیفته… یک جایگزینی برنامه ریزی شده با افراد واقعا خوب که ما بتونیم تداوم برنامه مون رو ادامه بدیم.”
شیشفسکی در المپیک های ۲۰۰۸ پکن و ۲۰۱۲ لندن، تیم بسکتبال ایالات متحده را برای کسب مدال طلا هدایت کرد. او همچنین مدال طلای مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۰ و مسابقات جام جهانی ۲۰۱۴ بسکتبال را به همراه این تیم کسب کرد. از سال ۲۰۰۵ که جری کولانجلو هدایت تیم بسکتبال آمریکا را به او سپرد تاکنون، شیشفسکی رکورد ۷۵ برد و ۱ باخت را با این تیم ثبت کرده است.
“کوچ کی” در آپریل ۲۰۱۵ به همراه تیم بسکتبال دانشگاه دوک، تیم ویسکانسین را از پیش رو برداشت تا پنجمین قهرمانی خود در NCAA را به دست آورد.
شیشفسکی گفت: “امیدوارم بتونیم پایان خوبی در ریو رقم بزنیم و من بعد از اون بر روی چیز دیگه ای با بسکتبال امریکا همکاری می کنم. فکر می کنم به عنوان یک سازمان آماده ایم این کارو انجام بدیم و من به خاطر آنچه در طول این ده سال انجام داده ایم، در مورد آینده هیجان زده ام.”
شیشفسکی گفت حالا خیلی زود است که بگوییم کدام بازیکنان NBA تابستان آینده در ترکیب تیم ایالات متحده حضور خواهند داشت.
او گفت: “فکر می کنم اگه همه‌ی بازیکنایی که تو مینی کمپ ما بودن نخوان تو ترکیب تیم باشن، حداقل بیشتر اونا می خوان. فقط مسائلی مانند قرارداد بازیکنان، خانواده شون و سلامتی شون مطرحه. اگه همه این مسائل حل باشه، شما یه نمایش عالی می بینید. برای بعضی از بازیکنان، این آخرین حضور هست.”
شیشفسکی در مورد موضوع آخرین بحث ها در مورد آینده و اینکه افراد مختلف در آینده چه خواهند کرد، گفت: “جری چه کار می کنه؟ من چه کار می کنم؟ چه کسی جایگزین من خواهد شد؟ ساختار مسابقات فیبا بعد از این مسابقات تغییر می کنه. با برگزاری جام جهانی در سال ۲۰۱۹ و المپیک در سال ۲۰۲۰، تقویم متفاوتی پس از سال ۲۰۱۶ خواهیم داشت. اینکه ما چظور باید حرکت کنیم موضوعیه که در حال بحثه.”
شیشفسکی در این مورد که جایگزینش باید چه کسی باشد، باید یک مربی ان بی ای باشد یا یک مربی دانشگاهی، اظهار نظری نکرد. اما گفت باید یک شرط برای جانشینش وجود داشته باشد و آن شرط داشتن تجربه بسکتبال بین المللی است.
او در این مورد گفت: “فکر می کنم خوبه هر فردی که می خواد این پست رو به دست بیاره، تجربه بسکتبال بین المللی داشته باشه. اونا بهترین شخص رو انتخاب می کنن؛ حالا ممکنه این شخص از NBA یا بسکتبال دانشگاهی باشه. اونا بهترین فرد رو انتخاب می کنن و مکمل یک اون فرد، کادر مربیگری و زیرساختی عالی خواهد بود تا ما بتونیم شانسمون برای ادامه پیروزی ها رو حفظ کنیم.”

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *