کوبی برایانت: نیاز نیست کسی در مورد رتبه بندی احمقانه از من دفاع کند

کوبی برایانت: نیاز نیست کسی در مورد رتبه بندی احمقانه از من دفاع کند

در اوایل نیمه دوم بازی تیم های لس آنجلس لیکرز و تورنتو رپتورز در روز پنجشنبه که به باخت ۹۷ بر ۱۰۵ لیکرز انجامید، یک طرفدار لیکرز خطاب به کوبی برایانت فریاد زد: “تو بازیکن رتبه ۹۳ نیستی.”
این طرفدار به رتبه ۹۳ام کوبی برایانت در رتبه بندی ESPN اشاره داشت که طبق معمول هر سال، بازیکنان برتر NBA را برای فصل پیش رو رتبه بندی می کند.
وقتی از برایانت که سابقه ۵ قهرمانی در ان بی ای و ۳ عنوان قهرمانی امتیازآوری لیگ را در کارنامه دارد، سوال شد که نظرش در مورد نظرات این چنینی طرفدارانش که از او دفاع می کنند، چیست، خندید.
کوبی پس از وارد سبد کردن ۵ شوت از ۱۱ اقدام خود و کسب ۱۶ امتیاز در بازی دیشب که ۲۲ دقیقه در آن حضور داشت، با لبخندی در این مورد گفت: “بله، من چند تا از این نظرات رو شنیدم. احتیاجی نیست کسی از من در مورد اون رتبه بندی دفاع کنه. در حقیقت هیچ کس نیاز به حمایت در این مورد نداره.”
برایانت در پاسخ به این سوال که در مورد رتبه بندی ESPN چه نطری دارد، گفت: “لطفا از من در مورد مسائل احمقانه مثل این سوال نپرسید.”
کوبی برایانت پس از انتشار رتبه اش در رتبه بندی سال گذشته که او را در رده‌ی ۴۰ ام قرار داده بود نیز ابراز نارضایتی کرده بود.
او در اکتبر گذشته گفته بود: “خیلی وقته می دونم اونا [کسانی که رتبه بندی را انجام میدن] یه عده احمقن.” و رتبه بندی ای‌اس‌پی‌ان را احمقانه و خنداره دار خوانده بود.
در رتبه بندی سال ۲۰۱۵ بازیکنان NBA، ۱۰۱ نفر که عضو پنل پیش بینی ESPN هستند (شامل تحلیلگران، نویسندگان، محققین، سردبیران و …) پیش بینی می کنند که هر بازیکن ان بی ای، چقدر به توانایی تیم خود برای پیروز شدن کمک می کند. دو فاکتور کیفیت بازی بازیکن و دقایق بازی او در این رتبه بندی مورد توجه هستند.
این هیئت که سال ۲۰۰۸ تشکیل شده است، پس از تعلیق NBA در سال ۲۰۱۱، هر ساله بازیکنان را رتبه بندی می کند.
در سه رتبه بندی نخست ESPN، برایانت به ترتیب در رتبه های هفتم، ششم و چهارم قرار گرفت. رتبه بندی که برایانت در آن در رده‌ی چهارم قرار گرفت، نسخه ویژه ای بود که اندکی پیش از مصدومیت آشیل کوبی منتشر شد.

رتبه بندی بازیکنان NBA

در زمان انتشار سه رتبه بندی اخیر ESPN، هر بار برایانت به تازگی از مصدومیت های جدی رها شده است. او رده رتبه بندی سال ۲۰۱۳ در جایگاه ۲۵ام، در رتب بندی سال ۲۰۱۴ در جایگاه ۴۰ام و در رتبه بندی امسال در جایگاه ۹۳ام قرار گرفته است.
در سه رتبه بندی اخیر ESPN، رتبه بندی بر پیش بینی عملکرد بازیکنان در فصل پیش رو تمرکز کرده است، که به کاهش رتبه برایانت در رنکینگ منجر شده است.
رویس وب، مدیر تجزیه و تحلیل محتوای دیجیتالی و چاپی ESPN در این مورد گفت: “این پیش بینی ما در این مورد است که کوبی امسال چقدر به تیمش کمک خواهد کرد و چقدر موثر خواهد بود.”
وب ادامه داد: “این رتبه بندی او را بسیار بالاتر از رتبه ای که آمار پیشرفته نشان می دهد قرار داده است. به عنوان مثال اگر به فاکتور real plus-minus که هم روی حمله و هم روی دفاع تمرکز دارد و همچنین به میزان دقایق بازی احتمالی او نگاه کنید، درخواهید یافت که طبق این فاکتورها او تقریبا ۱۶۳امین بازیکن ارزشمند فصل پیش رو خواهد بود. پیش بینی شده است که او امسال تنها ۲ برد به مجموع پیروزی های لیکرز اضافه کند. کسانی که رتبه بندی را انجام داده اند، تصمیم گرفته اند که احتمالات مثبت را برای برایانت در نظر بگیرند و او را تا رده ۹۳ام بالا آورده اند.”
همه تیم های دیگر حداقل یک بازیکن دارند که رتبه بهتری از برایانت داشته باشد و این بدان معنی است که او در هر تیم دیگری “بهترین بازیکن” با کمترین رنک خواهد بود.
هر سه فصل گذشته کوبی برایانت به دلیل مصدومیت ها کوتاه بوده است. او در ۴۱ مسابقه ای که در دو فصل گذشته انجام داده است، میانگین ۲۱٫۱ امتیاز را ثبت کرده است؛ در حالی که ۳۸ درصد از شوت های خود در این بازه را وارد سبد کرده است.
از فصل ۱۹۵۴-۵۵ که زمان مالکیت به بسکتبال ان بی ای اضافه شد، این بدترین درصد شوتی است که بازیکنی که حداقل ۲۰ امتیاز در هر مسابقه به دست آورده، ثبت کرده است.
از ۱۷۲ بازیکنی که در فصل گذشته حداقل ۵۰۰ اقدام به شوت داشته اند، تنها تری برک از یوتا جاز درصد شوت بدتری از برایانت داشته است.
فاکتور real plus-minus که تاثیر یک بازیکن در عملکرد یک تیم در هر ۱۰۰ مالکیت توپ را می سنجد، نشان می دهد برایانت در فصل گذشته در رده‌ی ۳۰۱ام ان بی ای و ۵۵ام در میان گاردهای شوتزن قرار داشته است. این بازیکن که ۱۲ بار در ترکیب تیم دفاعی NBA قرار گرفته است (آخرین بار در فصل ۲۰۱۱-۱۲)، فصل گذشته جزو ۲۵ مدافع بد لیگ قرار داشته است.
برایانت ۳۷ ساله در دو فصل گذشته کمی کمتر از ۵۴ میلیون دلار حقوق دریافت کرده است که بسیار بیشتر از حقوق هر بازیکن دیگری است. او امسال نیز ۲۵ میلیون دلار دریافت می کند که بیشترین مبلغ در میان همه‌ی بازیکنان حاضر در لیگ است.
برای مشاهده رتبه بندی بازیکنان NBA به تفکیک تیم، به این صفحه مراجعه کنید.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۴ پاسخ

  1. samiee گفت:

    Xیعنی چی.کی اوله تو رتبه بندی؟

    • رتبه بندی بازیکنان هنوز کامل نشده و تا این لحظه بازیکنانی که در رتبه های ۱ تا ۷۵ قرار می گیرن، هنوز نامشخصن.
      X هم یعنی اینکه رتبه اون بازیکن هنوز مشخص نیست.

  2. vince carter گفت:

    کوبی همیشه اسطوره است .مانند سال پیش که مردم میدونستند مصدومه ولی برای ال استار بهش رای دادن

  3. afshin گفت:

    کوبی اسطوره ست و هر بازیکنی افت می کنه و چیز حاصی نیس حالا با مصدومیت های کوبی برایانت تو سه سال گذشته که نمیشه حرفی زد

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *