کوین دورنت به گلدن استیت واریرز می پیوندد

کوین دورنت به گلدن استیت واریرز می پیوندد

کوین دورنت با انتشار پستی در سایت پلیرز تریبون اعلام کرد به گلدن استیت واریرز می پیوندد.
به گفته منابع به مارک استاین از ESPN، قرارداد دورنت دو ساله و مبلغ آن ۵۴ میلیون دلار خواهد بود. سال دوم قرارداد به صورت player option است.
دورنت که مهمترین بازیکن آزاد در بازار نقل و انتقالات امسال بود، در سه روز گذشته با ۶ تیم اکلاهما سیتی، گلدن استیت، سن آنتونیو، بوستون، میامی و لس آنجلس کلیپرز دیدار کرد.
دورنت ۲۷ ساله هر ۹ فصل دوران حرفه ای خود در NBA را با اکلاهما سیتی تاندر گذرانده است. او در سال ۲۰۱۴ عنوان MVP فصل را به دست آورد و ۵ بار در ترکیب تیم اول NBA قرار گرفت و ۷ بار برای حضور در آل استار انتخاب شد. او ۴ بار در فینال کنفرانس غرب حضور داشته و در سال ۲۰۱۲ به همراه اکلاهما به فینال ان بی ای رسید که با نتیجه ۴ بر ۱ مغلوب میامی هیت شدند.
دورنت فصل گذشته و پس از پشت سر گذاشتن سه عمل جراحی برای ترمیم شکستگی جونز پای راستش، به روزهای اوج خود نزدیک شد تا برای دومین بار در ترکیب تیم دوم لیگ قرار گیرد. دورنت در فصل ۲۰۱۴-۱۵ تنها در ۲۷ بازی حضور داشت. او در ماه مارس تحت عمل پیوند استخوان قرار گرفت که موجب شد فصل برای او پایان یابد. تاندر بدون دورنت پلی آف را از دست داد.
با حضور دورنت در ۷۲ بازی فصل گذشته، تاندر رکورد ۵۵ برد و ۲۷ باخت را ثبت کرد و در پایان فصل عادی، در جایگاه سوم کنفرنس غرب قرار گرفت. تاندر در راند اول در ۵ بازی موریکس را شکست داد و در راند دوم، تیم ۶۷ بردی اسپرز را در ۶ بازی مغلوب کرد. آنها در فینال کنفرانس، کار را به بازی هفتم کشاندند اما در نهایت مغلوب واریرز شدند.
دورنت در ۹ فصل حضورش در لیگ، متوسط ۲۷٫۴ امتیاز، ۷ ریباند و ۳٫۷ پاس منجر به گل را ثبت کرده است.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.