کوین لاو به کلیولند کاوالیرز می پیوندد و قرارداد ۵ ساله ای با این تیم امضا خواهد کرد

کوین لاو به کلیولند کاوالیرز می پیوندد و قرارداد 5 ساله ای با این تیم امضا خواهد کرد

به گفته‌ی منابع، تیم مینسوتا تیمبرولوز با مفاد اصلی قراردادی که طی آن فروارد آل-استار خود، کوین لاو را به کلیولند کاوالیرز خواهد فرستاد، موافقت کرد. مینسوتا در ازای این بازیکن، اندرو ویگینز، انتونی بنت و انتخاب حفاظت شده‌ی راند اول درفت ۲۰۱۵ را از کاوالیرز دریافت خواهد کرد.
طبق توافق انجام شده بین کاوالیرز و تیمبرولوز، پس از انتقال کوین لاو به کاوالیرز، قرارداد فعلی این بازیکن که دو سال از آن باقی مانده است، در سال ۲۰۱۵ فسخ خواهد شد و این بازیکن قرارداد ۵ ساله‌ی جدیدی به مبلغ بیش از ۱۲۰ میلیون دلار با کلیولند امضا خواهد کرد.
این قرارداد تا روز ۲۳ آگست امکان نهایی شدن ندارد؛ چراکه اندرو ویگینز، انتخاب شماره ۱ درفت ۲۰۱۴ که پیش از این قراردادی ۴ ساله با کاوالیرز امضا کرده بود، تا یک ماه پس از امضای اولین قرارداد خود در لیگ، نمی تواند به تیم دیگری منتقل شود. دو تیم توافق کرده اند که این معامله نهایی شود، اما اگر یکی از تیم ها تصمیم بگیرد قبل از نهایی شدن قرارداد، تغییراتی در مفاد قرارداد اعمال شود، تیم دیگر حق اعتراض ندارد.
به گفته‌ی منابع، شرایط و مفاد دقیق این معامله مدت هاست مورد توافق دو طرف قرار گرفته است، اما هر دو تیم و همچنین خود لاو برنامه ریزی کرده اند تا ۱۶ روز آینده که معامله رسمی می شود، در مورد شرایط آن سکوت کنند.
به این ترتیب کوین لاو به لبران جیمز و کایری ایروینگ خواهد پیوست تا یکی از ترسناک ترین مثلث های NBA را تشکیل دهند و بلافاصله کاوالیرز را به یکی از مدعیان قهرمانی تبدیل کنند.
به گفته‌ی منابع، یکی از انگیزه های کاوالیرز از جذب لاو، این مورد بوده که این تیم باور داشته در صورتی که لاو را جذب نکند این بازیکن به رقیب آنها در کنفرانس شرق، یعنی شیکاگو بولز خواهد پیوست و مانع بزرگی برای کاوالیرز در این کنفرانس خواهد شد. سقف دستمزد کاوالیرز به این تیم اجازه نمی داد تا در تابستان آینده قرارداد جدیدی با کوین لاو امضا کند و تنها راه به دست آوردن این بازیکن، این بود که تعدادی از بازیکنان خود را به مینسوتا منتقل کند.
اندرو ویگینز، اصلی ترین بازیکنی است که مینسوتا در این معامله به دست می آورد و تیم مینسوتا پتانسیل سوپر استار شدن را در فروارد دانشگاه کانزاس می بیند. انتونی بنت، انتخاب شماره ۱ درفت ۲۰۱۳ نیز پس از شروعی نه چندان خوب در فصل گذشته، نشانه هایی از پیشرفت را نمایان کرده است.
تیم مینسوتا تیمبرولوز امیدوار بود بتواند در جریان معامله‌ی لاو، بار مالی قرارداد این بازیکن را نیز از دوش خود بردارد، اما این اتفاق نخواهد افتاد. یکی از اهداف بعدی این تیم این است که بتواند خود را از پرداخت دستمزد جی.جی. باریا، لوک امباه ا موته و الکسی شود، رها کند.
کوین لاو پیش از این به تیم تیمبرولوز اعلام کرده بود که سال آینده و پس از خارج شدن از قراردادش، به این تیم باز نخواهد گشت و آنها را مجبور کرد قبل از آغاز فصل پیش رو، او را به تیم دیگری منتقل کنند.
لاوِ ۲۵ ساله که سابقه‌ی حضور در ۳ آل استار NBA را دارد، فصل گذشته میانگین ۲۶ امتیاز و ۱۲٫۵ ریباند را ثبت کرد. این بازیکن در کل دوران حرفه ای خود، متوسط ۱۹ امتیاز و ۱۲٫۲ ریباند را کسب کرده است.

پی نوشت: این معامله روز ۲۳ آگست نهایی شد و تیم فیلادلفیا سیکسرز نیز وارد این معامله شد. با وارد شدن فیلادلفیا به این معامله علاوه بر نقل و انتقالات بالا، چند نقل و انتقال دیگر نیز انجام شد. فیلادلفیا سونی سیکسرز در ازای انتقال تدیوس یانگ به مینسوتا، الکسی شود، لوک امبا ا موته و انتخاب راند اول درفت ۲۰۱۵ که مینسوتا از کاوالیرز به دست آورده بود را دریافت کرد. مینسوتا نیز یک trade exception به مبلغ ۶٫۳ میلیون دلار دریافت کرد.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۱۶ پاسخ

  1. saeid13 گفت:

    just miami heat

  2. FarAmarZ گفت:

    اوه اوه پس بالاخره انجام شد
    کایری,لبران,لاو
    چیزی که زیاده تو کاوالییرز پیک ۱ درفت :)))
    کاوالیرز همچنان داره بزرگترین نقل و انتقالات رو انجام میده اونوقت تیم هایی مثل لیکرز و نیکز با اون وضعیت فصل پیش دارن از تعطیلات لذت میبرن 😐
    چ دوست داشتنی شد این کاوالیرز 😀
    New BIG THREE
    خیلی مشتاقم هرچی زودتر بازی های کاوالیرز رو ببینم

  3. امیرحسین گفت:

    اقا طبق خبر جدیدی که شاون ماریون علاقه اش رو برای پیوستن به کاوالیرز بیشتر از ایندیانا نشون داده احتمالا کوین لاو سنتر باشه لبرون فروارد قدرتی و شاون ماریون فروارد البته قطعی نشده
    مصاف کاوالیرز و اکلاهاما سال دیگه تو فینال NBA

  4. آذرخش گفت:

    هوووم. جالبه!

  5. Die Hard NBA Fan گفت:

    بعیده کوین لاوسنتر بازی کنه، به احتمال زیاد سنتر تیم اندرسون وارجاو برزیلی خواهد بود البته به شرطی که بازیکن دیگه ای نگیرن تو اون پست.

    ترکیب قابل پیش بینی برای کلیولند کاوالیرز:
    پست ۵: وارجاو
    پست ۴: لاو
    پست ۳: جیمز
    پست: ۲: ویترز
    پست۱: اروینگ

    اگه هم دیوید بلت بخواد لاو رو بذاره پست ۵ و جیمز رو بذاره پست ۴ اون وقت تریستان تامسون پست ۳ بازی میکنه. Shawn Marion اگه به کاوالیرز بیاد نیمکت نشین میشه به نظر من.

  6. اندره ویگنز به مینسوتا رفت؟
    این لاوم خیلی نامرده قرار بود بیاد بوستون ولی وقتی دید تنور تیم کاوالیرز داغه نونشو سریع چسبوند…

  7. معلوم نیس چه حکمتی داره این جیمز که وقتی از تیمی به تیم دیگه ای میره همه دوست دارند برن همون تیمی که جیمز رفته خودشونو آویزون کنن…..چه کیفی میده ستاره بودن

  8. A.rose گفت:

    بازیکن خوبه به فکر تعصب رو تیم وبالا بردن تیمش باشه نه قهرمانی به عنوان مثال اگه بگن لبران خوبه یا وید من باشم وید انتخاب می کنم البته با وجود تنفر از میامی هیت

  9. mlbj گفت:

    لبرونم به خاطر تعصب به کلیولند بازگشت که کار نا تمومشو با این تیم انجام بده یعنی قهرمانی

  10. این کار ناتموم،ناتموم خواهد موند خیالت از این بابت راحت باشه…..

    • mlbj گفت:

      میشه بگی کی قهرمان میشه ثاندر که شخصیت قهرمانی نداره کلیولند تو شرق که صددرصد قهرمانه باید ببینیم تو فینال مقابل سان انتونیو چی کار میکنه بابا ایروینگ لاو و لبرون سه تاشون ستارن البته لبرون یه فوق ستارست

  11. o.neal گفت:

    ثاندر قهرمانه ولی LA OR DIE

  12. محمد گفت:

    اقا اینا قهرمان شدن رفتن دیگه. دیگه چی میخوان از خدا همه ستاره ان

  13. A.rose گفت:

    این تعصب لبران چطور موقعی که رفت هیت نبود الان اومده

  14. HBO گفت:

    لبران تا حالا ۲ تا تیم عوض کرده یعنی به صورت حرفه ای فقط تو ۲ تا تیم بازی کرده تعصب که بحثشو می کنید باعث شد تیمی مثل میامی رو ول کنه بیاد کلیولند . وقتی هم که رفت خودش گفت که میرم قهرمانی رو تجربه کنم و این حق یه ستارست که قهرمان بشه
    که ایشالاه با کلیولندم قهرمان میشه

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *