گِرِگ پاپویچ پس از المپیک ۲۰۱۶ جانشین مایک شیشفسکی خواهد شد

گِرِگ پاپویچ پس از المپیک 2016 جانشین مایک شیشفسکی خواهد شد

گِرِگ پاپویچ که تیم سن آنتونیو اسپرز را برای به دست آوردن ۵ قهرمانی در NBA هدایت کرده است، پس از المپیک ۲۰۱۶ جایگزین مایک شیشفسکی در سمت سرمربی تیم ملی بسکتبال ایالات متحده خواهد شد.
روز جمعه رسما اعلام شد که با آغاز اردوهای آماده سازی تیم ملی آمریکا در سال ۲۰۱۷، پاپویچ کار خود را آغاز خواهد کرد تا این تیم را برای شرکت در جام جهانی ۲۰۱۹ بسکتبال و مسابقات بسکتبال المپیک ۲۰۲۰ هدایت کند.
پاپویچ که یکی از بهترین مربیان تاریخ است، هنگامی که ریاست بسکتبال آمریکا، جری کولانجلو، تصمیم گرفت بار دیگر از یک مربی NBA برای هدایت تیم ملی استفاده کند، انتخاب شد. شیشفسکی از سال ۲۰۰۵ هدایت تیم ملی بسکتبال مردان ایالات متحده را به عهده داشت.
مربی تیم بسکتبال دانشگاه دوک، آمریکایی ها را برای رسیدن به دو مدال طلای متوالی المپیک و دو عنوان قهرمانی جهان رهبری کرد. شیشفسکی پس از المپیک در سمت مشاور ویژه کولانجلو به کار خود ادامه خواهد داد.
پاپویچ در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۰۲ و المپیک ۲۰۰۴ که بدترین دوران تیم ملی بسکتبال آمریکا بود، کمک مربی تیم ملی بود. پس از کسب مدال برنز در المپیک ۲۰۰۴، کولانجلو استخدام شد تا برنامه های تیم ملی را سروسامان دهد. کولانجلو که در آن زمان پاپویچ را نیز جزو کاندیداها در نظر گرفته بود، در نهایت شیشفسکی را به عنوان سرمربی انتخاب کرد.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *