یک چهارم نهایی بسکتبال قهرمانی اروپا در پانزدهم سپتامبر ۲۰۱۵

یک چهارم نهایی بسکتبال قهرمانی اروپا در پانزدهم سپتامبر 2015

مرحله‌ی یک چهارم نهایی مسابقات بسکتبال قهرمانی اروپا روز پانزدهم سپتامبر ۲۰۱۵ در شهر لیل آغاز شد.

در اولین دیدار این مرحله تیم های اسپانیا و یونان به مصاف هم رفتند. اسپانیا در این دیدار نفس‌گیر، با نتیجه‌ی ۷۳ بر ۷۱ یونان را از پیش رو برداشت و به عنوان نخستین تیم راهی مرحله‌ی نیمه نهایی شد.
کوارتر نخست این بازی با تساوی ۱۴ بر ۱۴ پایان یافت. اسپانیا کوارتر دوم را با برتری ۲۵ بر ۱۸ به پایان رساند تا برنده به رختکن برود. در کوارتر سوم روند بازی تغییر کرد و یونان با برتری ۲۵ بر ۱۶ در این کوارتر، در مجموع ۲ امتیاز از حریف خود پیش افتاد. فیلیپه ریس، فروارد باتجربه اسپانیا در آغاز کوارتر سوم این مسابقه سه امتیازی پی‌درپی کلیدی کسب کرد. اسپانیا در ادامه چهار امتیاز دیگر به دست آورد تا اختلاف امتیاز را به ۵ امتیاز برساند. در ثانیه های پایانی این مسابقه و در حالی که نتیجه ۷۲ بر ۷۱ به سود اسپانیه بود، پاو گاسل پشت خط پرتاب پنالتی قرار گرفت. این بازیکن پرتاب اول خود را وارد سبد کرد اما پرتاب دوم خود را از دست داد تا ۲ ثانیه زمان باقی مانده بازی بگذرد و تیمش برنده از زمین خارج شود.
گاسل با کسب ۲۷ امتیاز، امتیازآورترین بازیکن اسپانیا در این مسابقه بود. این بازیکن ۹ ریباند، ۳ پاس منجر به گل و ۲ بلاک شات نیز به دست آورد.

هایلایت های مسابقه بسکتبال اسپانیا و یونان را در زیر تماشا کنید:

در دومین بازی روز ۱۵ سپتامبر، فرانسه و لتونی به مصاف هم رفتند. فرانسه که در این مسابقه از حمایت حدود ۲۲۰۰۰ تماشاچی برخوردار بود، با نتیجه‌ی ۸۴ بر ۷۰ حریف خود را از پیش رو برداشت.
کوارتر نخست این مسابقه با برتری ۲۵ بر ۲۱ لتونی پایان یافت اما فرانسه کوارترهای بعدی را به ترتیب با نتایج ۱۹ بر ۱۳، ۱۶ بر ۷ و ۲۸ بر ۲۵ به سود خود پایان داد.
تونی پارکر در این بازی ۱۸ امتیاز، ۱ ریباند، ۶ پاس منجر به گل و ۱ توپ ربایی به دست آورد. ۹ امتیاز پایانی فرانسه در پایان نیمه اول توسط پارکر کسب شد.
هایلایت های مسابقه بسکتبال فرانسه و لتونی را در زیر تماشا کنید:

با کسب این نتایج، یکی از دیدارهای مرحله‌ی نیمه نهایی بین اسپانیا و فرانسه برگزار خواهد شد.

دو مسابقه دیگر مرحله‌ی یک چهارم نهایی روز ۱۶ سپتامبر برگزار می شود. (برنامه‌ی مسابقات)

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *