یک چهارم نهایی جام جهانی بسکتبال اسپانیا در ۱۰ سپتامبر ۲۰۱۴

یک چهارم نهایی جام جهانی بسکتبال اسپانیا در 10 سپتامبر 2014

مرحله‌ی یک چهارم نهایی جام جهانی بسکتبال اسپانیا در روز ۱۰ سپتامبر، با دیدار تیم های صربستان و برزیل پیگیری شد.
تیم بسکتبال صربستان با برتری مقابل برزیل، راهی مرحله‌ی نیمه نهایی جام جهانی بسکتبال شد. صربستان در این دیدار با نتیجه‌ی ۸۴ بر ۵۶ برزیل را از پیش رو برداشت. بازیکنان صربستان در حالی برنده از این بازی خارج شدند که در دور گروهی رقابت ها، مغلوب برزیل شده بودند. میلوش تئودسیچ از صربستان با ۲۳ امتیاز، امتیاز آورترین بازیکن تیمش در این مسابقه بود. این بازیکن در این مسابقه ۳ ریباند، ۴ پاس منجر به گل و ۱ توپ ربایی نیز به دست آورد. (آمار بازی – دانلود هایلایت های مسابقه)

فرانسه با پیروزی برابر اسپانیا، رویای اسپانیایی ها برای قهرمانی در خانه را نابود کرد. در حالی که بسیاری از کارشناسان اسپانیا را یکی از فینالیست های این دوره می دانستند، فرانسه با نتیجه‌ی ۶۵ بر ۵۲ این تیم را در حضور تماشاگرانش شکست داد. بازیکنان فرانسه در این بازی ۵۰ ریباند به ثبت رساندند؛ در حالی که اسپانیایی ها تنها ۲۸ بار توپ را ریباند کردند. تامس هرتل از فرانسه در این دیدار ۱۳ امتیاز، ۳ ریباند و ۴ پاس منجر به گل به دست آورد. (آمار بازیدانلود هایلایت های مسابقه)

با پایان مسابقات دور یک چهارم نهایی، چهره‌ی چهار تیم پایانی مشخص شد. (جدول مرحله‌ی حذفی) مرحله‌ی نیمه نهایی جام جهانی بسکتبال اسپانیا روزهای ۱۱ و ۱۲ سپتامبر، طبق برنامه‌ی زیر برگزار می شود. (زمان بازی های به وقت ایران نوشته شده اند.)

۲۰ شهریور

امریکا – لیتوانی (ساعت ۲۳:۳۰)

۲۲ شهریور

فرانسه – صربستان (ساعت ۰۰:۳۰)

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۶ پاسخ

  1. آذرخش گفت:

    آتیش بازی صربستان فوق العاده بود

  2. آذرخش گفت:

    اجمد جان این صحبتایی که درباره حاشیه تیم ملی میشه از چه قراره؟
    کنار گذاشتن کاظمی
    در گیری بین بچه ها
    تسلط نداشتن بچیروویچ روی تیم
    ؟؟؟

    • admin گفت:

      طبق گفته های مهران شاهین طبع، کاظمی و بچیرویچ بعد از صحبتی که با هم داشتند به این نتیجه (کنار گذاشته شدن ارسلان) رسیدند.(لینک خبر) این که بین ارسلان و بچیرویچ چه صحبت هایی رد و بدل شده، ما ازش بی اطلاعیم. اما احتمالا دقایق بازی ارسلان یکی از مسائل بوده.
      به نظرم در مورد دقایق بازی ارسلان و همچنین کنار گذاشته شدن این بازیکن از تیم ملی یکم بزرگ نمایی شده. تیم ما تو این تورنمنت مشکلی مهمتر از کم بازی کردن ارسلان داشت و اون ضعف تیم تو پست گارد راس بود. دلیل اینکه به موضوع کم بازی کردن ارسلان بیشتر از موضوع مشکل تیم تو پست گارد راس پرداخته میشه، اینه که بخشی از بسکتبالی ها و حتی خبرنگارای ما نظر مستقل ندارن و فقط نظرات دیگران رو تکرار می کنن؛ وگرنه تیم ما مشکلات دیگه ای هم تو این تورنمنت داشته که کسی بهش نپرداخته.
      برخی از انتقادهایی که از بچیرویچ میشه وارده و بعضی هاش نه. به عنوان مثال اینکه یه مربی نباید تیمش رو به حال خودش رها کنه حرف درستیه؛ کاری که بچیرویچ تو یکی از بازی ها انجام داد و تو وقت استراحت صمد داشت تیم رو جمع و جور می کرد.
      یه بحث دیگه هم در مورد عرفان نساج پور هست؛ فدراسیون بسکتبال یه بار اعلام کرد که فیبا اجازه‌ی بازی به این بازیکن نداده. بعد از اون یه خبر دیگه منتشر شد که این بازیکن نتونسته نظر بچیرویچ رو جلب کنه. به نظر در حرف های فدراسیون تناقض دیده میشه. اگه این بازیکن نتونسته بود نظر بچیرویچ رو جلب کنه چرا یه بازیکن دیگه جایگزینش نشد که ما تو این مسابقات تو پست گارد راس انقدر مشکل نداشته باشیم؟

  3. mlbj گفت:

    اسپانیا گفتم تیم نیست امریکا قهرمانه

  4. mohammadreza گفت:

    ما رو باش…گفتیم اسپانیا تو کشورشه آمریکا رو هم اذیت می کنه.حذف شد!!!!!!!!!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *