تیم میامی هیت (Miami Heat)

میامی هیت

تیم میامی هیت (Miami Heat) تیم بسکتبال آمریکایی است که در شهر میامی ایالت فلوریدا واقع شده است.تیم بسکتبال Miami Heat در تقسیم بندی NBA در منطقه جنوب شرق کنفرانس شرق قرار دارد.بازی های خانگی این تیم در استادیوم امریکن ایرلاینز آرنا (American Airlines Arena)،که در جنوب شهر میامی واقع شده است برگزار می شود.
باشگاه میامی هیت در سال ۱۹۸۸ تاسیس شده است.این تیم و تیم اورلاندو مجیک،دو نماینده ی ایالت فلوریدا در لیگ بسکتبال ان بی ای هستند.میامی هیت از زمان پیوستن به لیگ ۱۸ بار به مرحله پلی آف NBA رسیده است.این تیم در کارنامه خود ۱۱ قهرمانی منطقه،۵ قهرمانی کنفرانس و ۳ قهرمانی لیگ را به ثبت رسانده است.طبق گزارش مجله فوربز در سال ۲۰۱۳،ارزش این باشگاه ۶۲۵ میلیون دلار برآورد شده است.
از بازیکنان مطرح این تیم می توان به گلن رایس،آلنزو مورنینگ و دوین وید اشاره کرد.همچنین پت رایلی که در سال ۲۰۰۶ با هیت به قهرمانی لیگ رسید و در حال حاضر مدیر کل تیم است،جزو ۱۰ مربی برتر تاریخ لیگ NBA محسوب می شود.
با پیوستن لبرون جیمز و کریس باش به این تیم در فصل ۲۰۱۰-۲۰۱۱ و تشکیل (Big Three)،میامی به یکی از مدعیان لیگ تبدیل شد.ولی در فینال این فصل با نتیجه ۴-۲ مقابل دالاس ماوریکس شکست خورد و جام قهرمانی را از دست داد.در فصل ۲۰۱۱-۲۰۱۲ این تیم با هماهنگی بیشتر در لیگ ظاهر شد و در فینال توانست اکلاهاما سیتی فاندر را ۴-۱ شکست دهد و دومین قهرمانی خود را به دست آورد. آنها در فصل ۲۰۱۲-۱۳ با پیروزی بر سن آنتونیو اسپرز در فینال، بار دیگر قهرمان شدند.

کنفرانس

کنفرانس شرق

منطقه

جنوب شرق

سال تاسیس

۱۹۸۸

تاریخچه

سال ۸۸ تا امروز Miami Heat

ورزشگاه

American Airlines Arena

شهر

میامی ایالت فلوریدا

رنگ لباس

مشکی،قرمز تیره،سفید،نارنجی

مالک

Micky Arison

مدیر کل

Pat Riley

سرمربی

Erik Spoelstra

نام تیم دسته دو

Sioux Falls Skyforce

افتخارات

۳ قهرمانی ان بی ای-۵ قهرمانی کنفرانس-۱۱ قهرمانی منطقه

شماره های بازنشسته

۱۰-۲۳-۳۳

 منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.