استیو نش فصل ۲۰۱۴-۱۵ لیگ NBA را از دست داد

استیو نش فصل 2014-15 لیگ NBA را از دست داد

استیو نش، گارد تیم لس انجلس لیکرز، به دلیل مصدومیت از ناحیه پشت، فصل ۲۰۱۴-۱۵ لیگ NBA را از دست داد.
استیو نش و تیم لیکرز روز پنجشنبه و کمتر از یک هفته مانده به آغاز فصل جدید که قرار بود نوزدهمین فصل حضور نشِ ۴۰ ساله در لیگ باشد، این خبر را اعلام کردند. این بازیکن فصل گذشته به دلیل تحریک رشته های عصبی پشت، تنها در ۱۵ مسابقه به میدان رفت، اما امیدوار بود پس از چند ماه توانبخشی، بتواند این فصل به میادین بازگردد.
این گارد کانادایی پس از انجام ۳ بازی در مسابقات پیش فصل امسال، درد بیشتری در ناحیه پشت احساس کرد. چند روز پیش در حالی که در حال حمل چند ساک بود، از ناحیه کمر احساس درد کرد.
نش در این مورد گفت: “بازی کردن اولویت اول من در این فصل بوده و این واقعا نا امید کننده هست که الان نتونم این کارو انجام بدم. من شدیدا سخت کار کردم تا سالم بمونم. اما متاسفانه اتفاقات اخیر باعث میشه نتونم با حداکثر توان بازی کنم. من در این مدت به پشتیبانی از تیمم ادامه خواهم داد و روی سلامتی ام در بلند مدت تمرکز خواهم کرد.”
با توجه به خبرهای منتشر شده از سوی باشگاه لیکرز، استیو نش روی استراحت و توانبخشی خود تمرکز خواهد کرد. این بازیکن در سال پایانی قرارداد سه ساله‌ی خود با لیکرز قرار دارد، اما در بیانیه‌ی منتشر شده از سوی باشگاه لیکرز، اشاره ای به بازنشستگی احتمالی این بازیکن نشده است.
تیم لیکرز در سال ۲۰۱۲ چهار انتخاب درفت خود را در ازای نش منتقل کرد تا با قراردادن این بازیکن در کنار کوبی برایانت، دوایت هاوارد و پاو گسول، برای قهرمانی رقابت کند. این بازیکن از زمان انتقال به لیکرز تا کنون تنها ۶۵ بازی برای این تیم انجام داده است.
نش در حال حاضر مسن ترین بازیکن فعال NBA است که این فصل بیش از ۹ میلیون دلار دریافت خواهد کرد. این بازیکن بزرگترین بسکتبالیست تاریخ کانادا و یکی از کامل ترین گاردهای تهاجمی نسل خود است.
او پس از جان استاکتون و جیسون کید، در رده‌ی سوم لیست بازیکنانی قرار دارد که بیشترین پاس منجر به گل را در تاریخ NBA ثبت کرده اند. او همچنین با وارد سبد کردن ۹۰٫۴ درصد از پرتاب های پنالتی دوران حرفه ای خود، با اختلاف کمی نسبت به مارک پرایس، دقیق ترین پنالتی زن تاریخ ان بی ای است.
در جریان اردوهای آماده سازی لیکرز، استیو نش گفته بود که فصل پیش رو احتمالا آخرین فصل بازی او خواهد بود. با این حال امیدوار بود در صورتی که مشکلات کمرش اجازه دهد پس از فصل ۲۰۱۴-۱۵ نیز بازی کند.
در عوض، حالا این بازیکن حتی نمی تواند در شب افتتاحیه به میدان برود که ناامیدی مضاعفی برای بازیکنی است که هنوز یک قهرمانی به دست نیاورده است.
نش در حالی که در فینیکس سانز بازی می کرد جایزه MVP لیگ را از آنِ خود کرد و یکی از پویاترین خط حمله های تاریخ NBA را رهبری کرد. توانایی نش در بازی سازی و کسب امتیاز موجب شد او در سراسر جهان شناخته شود و ۸ بار نیز به آل استار راه یافت.
اما بدبیاری های این بازیکن در لیکرز، از دومین بازی که برای این تیم به میدان رفت آغاز شد، جایی که یکی از استخوان های پای چپ او شکست و ۲۴ بازی را از دست داد.
این بازیکن پیش از آغاز فصل گذشته نیز با آسیب های همسترینگ و کمر دست به گریبان بود و به دلیل همین مصدومیت ها، تنها در ۹ مسابقه از ۷۴ بازی آخر لیکرز حضور داشت.
تیم لیکرز امیدوار بود نش در این فصل، گارد راس شروع کننده‌ی آنها باشد. آنها همچنین جرمی لین و رانی پرایس را جذب کردند. پیش بینی می شد تیم لیکرز که فصل گذشته برای سومین بار در ۳۸ سال اخیر پلی آف را از دست داد، امسال حتی با در اختیار داشتن نش نیز فصل سختی داشته باشد؛ حال باید منتظر ماند و دید این تیم بدون گارد افسانه ای خود چه خواهد کرد.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۴ پاسخ

  1. pierce گفت:

    خیلی حیف و دردآوره بازیکنی مثل استیو نش قهرمان ان بی ای نشه 🙁

    بدشانس

  2. amir pazani گفت:

    ما چقدر بد شانسیم
    ادمین جان دیگه احتمال بازی کردن تو این فصل رو نداره؟

  3. نش نمونه ای از یه گارد کامل و بی عیب و نقصه این قهرمان نشدنش دیگه قسمت بود و مطمنن چیزی از ارزشاش کم نمیکنه در حال حاضر روندو و کریس پاول مث نش هستند و راهشو دارن ادامه میدن.
    اگه اسم ستاره ای که تا حالا قهرمان نشنو بگیم یه سه چهار خطی فقط باید بزارم واسه اینکار از مهمتریناش که یادم میاد الن ایورسون و تریسی مک گریدی و یاو مینگ بودن و این نشم قهرمان بشو نیس و دیگه خودشو باید بازنشسته بدونه خدا کنه این بلا سر کارملو انتونی و دریک رز و هاوارد و نیاد واقعا حداقل یه بار حقشونه که قهرمان بشن اینا عشقن انشاالله که انگشتر نصیبشون بشه.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *