برنامه ریزی برای سقف پرداخت ۹۴ میلیون دلاری تیم های NBA در فصل ۲۰۱۶-۱۷

پیش بینی سقف پرداخت 94 میلیون دلاری برای تیم های NBA در فصل 2016-17

NBA غرق در پول است و بازار آزاد نقل و انتقالات بازیکنان در ماه بعد، حتی از خوش بینانه ترین پیش بینی های قبلی، برای بازیکنان سودآورتر خواهد بود.
با توجه به نامه غیررسمی که روز جمعه برای تیم های لیگ ارسال شد، برنامه ریزی شده است سقف پرداخت تیم های NBA از ۷۰ میلیون دلار در فصل جاری، به ۹۴ میلیون دلار در فصل ۲۰۱۶-۱۷ افزایش یابد. این در حالی است که سال گذشته پیش بینی شده بود سقف دستمزد در فصل ۲۰۱۶-۱۷ مبلغ ۸۹ میلیون دلار باشد. پیش بینی ها در ماه اپریل نیز مبلغ ۹۲ میلیون دلار را برآورد کرده بود.
این بدان معناست که تیم بوستون سلتیکس، با توجه به قراردادهای تضمین شده‌ی فعلی، ۵۳ میلیون دلار تا سقف پرداخت فاصله دارد. تیم های نیویورک نیکس و لس آنجلس لیکرز نیز بیش از ۳۰ میلیون دلار تا رسیدن به سقف پرداخت فاصله دارند.
این افزایش قابل توجه بدان معناست که بازیکنانی با ۱۰ سال سابقه یا بیشتر (مانند لبران جیمز)، در صورتی که یک قرارداد حداکثری امضا کنند، حداقل دستمزد ۳۰٫۸ میلیون دلار را دریافت خواهند کرد. در تاریخ لیگ، تنها دو بازیکن در یک فصل ۳۰ میلیون دلار دستمزد گرفته اند: مایکل جردن و کوبی برایانت.
بازیکنی مانند کوین دورنت که ۹ سال سابقه‌ی حضور در لیگ را دارد، می تواند برای فصل بعد دستمزدی ۲۶٫۴ میلیون دلاری داشته باشد.
پیش بینی می شود سقف مالیات لوکس جدید، ۱۱۳ میلیون دلار باشد که بیشترین سقف مالیات لوکس در تاریخ NBA خواهد بود.
ورود این مبالغ بالا، عمدتا به دلیل شروع قرارداد پخش تلویزیونی جدید NBA است که مبلغ آن برای ۹ سال آینده، ۲۴ میلیارد دلار است. علاوه بر آن سود لیگ از فروش بلیط، محصولات بسکتبال و توسعه کسب و کار های خارج از امریکا نیز افزایش می یابد.
به عنوان نمونه، مبلغی که مالکان تیم ها به دلیل سهم ۵۰ درصدی بازیکنان از فعالیت های مرتبط با بسکتبال به آنها می پردازند، ۱۳۳ میلیون دلار است. این مبلغ در پیش بینی های قبلی ۹۳ میلیون دلار بود و مبلغ پیش بینی شده فعلی، یک رکورد خواهد بود.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.