ترکیب تیم بسکتبال امریکا در المپیک ۲۰۱۶ رسما اعلام شد

ترکیب تیم بسکتبال امریکا در المپیک 2016 رسما اعلام شد

ترکیب ۱۲ نفره‌ی تیم بسکتبال امریکا برای حضور در المپیک ۲۰۱۶ ریو رسما اعلام شد. این تیم که بازیکنان شاخصی چون کوین دورنت و کارملو انتونی را در ترکیب دارد، تلاش خواهد کرد برای سومین بار متوالی مدال طلای المپیک را در رقابت های بخش مردان بسکتبال المپیک کسب کند.
پس از آنکه تعداد زیادی از ستاره های NBA از جمله لبران جیمز تصمیم گرفتند در المپیک شرکت نکنند، دورنت و انتونی تنها بازیکنان این تیم هستند که تجربه‌ی حضور در المپیک دارند.
کلی تامپسن، دریماند گرین و هریسون بارنز از گلدن استیت واریرز، کایل لوری و دمار دروزن از تورنتو رپتورز، کایری ایروینگ از کلیولند کولیرز، پاول جرج از ایندیانا پیسرز، جیمی باتلر از شیکاگو بولز، دیمارکوس کازینس از ساکرامنتو کینگز و دی‌آندره جردن از لس آنجلس کلیپرز، دیگر بازیکنانی هستند که در کنار دورنت و انتونی، ترکیب ۱۲ نفره‌ی تیم بسکتبال ایالات متحده را تشکیل می دهند.
انتونی که سه مدال المپیک (دو مدال طلا) در کارنامه دارد، اولین بسکتبالیست مرد است که برای حضور در چهار المپیک انتخاب شده است.
ایروینگ که عنوان MVP جام جهانی ۲۰۱۴ را به دست آورد، به همراه تامپسن، کازینس و دروزن، در آن مسابقات حضور داشتند و به سادگی قهرمان جام جهانی شدند.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.