جواکیم نواح به عنوان بازیکن دفاعی فصل ۲۰۱۳-۱۴ انتخاب شد

جواکیم نواح به عنوان بازیکن دفاعی فصل 2013-14 انتخاب شد

جواکیم نواح، سنتر تیم شیکاگو بولز، محور دفاعی تیمی بود که اجازه کسب تنها ۹۱٫۸ امتیاز (کمترین میانگین لیگ) در هر بازی را به حریفان داد. لیگ NBA روز دوشنبه اعلام کرد نواح برنده جایزه بازیکن دفاعی فصل ۲۰۱۳-۱۴ است. پس از مایکل جردن که در فصل ۱۹۸۷-۸۸ عنوان بهترین بازیکن دفاعی ان بی ای را کسب کرد، نواح دومین بازیکن بولز است که این عنوان را به دست می آورد.
جواکیم نواح ۵۵۵ امتیاز از ۱۱۲۵ امتیاز ممکن را از طرف ۱۲۵ نویسنده و گزارشگر ورزشی آمریکا و کانادا کسب کرد. ۱۰۰ نفر رای اول خود را به این بازیکن دادند. روی هیبرت از ایندیانا با ۱۶۶ امتیاز و دی‌آندره جردن از کلیپرز با ۱۲۱ امتیاز در رده های دوم و سوم رای گیری قرار گرفتند. در رای گیری برای کسب جوایز، بازیکنی که رای اول را به دست آورد، ۵ امتیاز، بازیکنی که رای دوم را به دست آورد، ۳ امتیاز و بازیکنی که رای سوم رای دهندگان را به دست آورد، ۱ امتیاز کسب می کند.
نواح که در ۸۰ بازی از ۸۲ مسابقه شیکاگو حضور داشت، رتبه ششم NBA از نظر ریباند (۱۱٫۳ ریباند در هر بازی)، رتبه دوازدهم لیگ از نظر بلاک شات (۱٫۵۱ بلاک در هر بازی) و میانگین ۱٫۲۴ توپ ربایی را به دست آورد. این بازیکن به همراه آندره دراموند از دیترویت و انتونی دیویس از پلیکانز، سه بسکتبالیستی بودند که توانستند میانگین حداقل ۱۰ ریباند، ۱٫۵ بلاک و ۱٫۲ توپ ربایی را در این فصل از رقابت ها ثبت کنند. شیکاگو بولز با کمک نواح درصد شوت های موفق حریفان خود را به ۴۳ درصد محدود کرد که دومین رکورد برتر لیگ بود.
نواح در حضور پدر، مادر، خواهرها و برادرش در مراسم دریافت جایزه گفت:” با تواضع و فروتنی الان تو این موقعیت قرار دارم.”
این بازیکن همچنین خطاب به تام فیبیدو، مربی بولز گفت:” بدون سیستم تو، این امکان پذیر نبود.”
نواح با کسب این جایزه به جمع سنترهای بزرگ لیگ نظیر حکیم اولاجوان، دیکمبه موتومبو، آلونزو مورنینگ، دیوید رابینسون و دوایت هاوارد پیوست که پیش از این توانسته بودند این عنوان را کسب کنند.

دانلود ویدئوی کوتاهی از مراسم اهدا جایزه

منابع: ۱ و ۲

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

یک پاسخ

  1. آدرخش گفت:

    بسیار عالی

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *