لبران جیمز: محرک من شبحی است که تعقیبش می کنم؛ شبحی که در شیکاگو بازی کرد

لبران جیمز: محرک من شبحی است که تعقیبش می کنم؛ شبحی که در شیکاگو بازی کرد

ممکن است فکر کنید قهرمانی کلیولند کولیرز و پایان ناکامی های ۵۲ ساله این شهر در لیگ های حرفه ای امریکا، باعث می شود لبران جیمز تلاش خود را کاهش دهد، اما چنین اتفاقی نخواهد افتاد چراکه جیمز هنوز در تعقیب کسی است: مایکل جردن.
جیمز در مصاحبه ای با اسپرت ایلاستریتد که امروز منتشر شد گفت: “محرک من شبحی است که تعقیبش می کنم؛ شبحی که در شیکاگو بازی کرد” .
جیمز که در کلیولند بزرگ شده است، این فصل کولیرز را برای جبران عقب افتادگی ۱ بر ۳ در فینال NBA و رسیدن به اولین قهرمانی خود رهبری کرد. او پس از ۲ قهرمانی با میامی هیت، برای سومین بار قهرمان NBA شد. جیمز ۴ بار عنوان MVP را کسب کرده و یکی از بهترین های تاریخ بسکتبال است، اما به عقیده بسیاری جردن همچنان بهترین بازیکن تاریخ است.
جیمز در ادامه گفت: “دوران حرفه ای من کاملا با دوران حرفه ای جردن متفاوت است. مسیری که من طی کرده ام با مسیر جردن کاملا متفاوت است. کاری که جردن انجام داد کاملا باورنکردنی بود و من عملکرد او رو با دقت تماشا کردم. احترام زیادی برای او قائلم. فکر می کنم اگر عملکردی داشته باشم که یکی از بهترین های تاریخ باشم، جذاب است اما اگر بتوانم عملکردی داشته باشم که بهترین بازیکن تاریخ باشم، فوق العاده است.”
جیمز اذعان کرد از اینکه کلیولند توانست از چاهی که در برابر گلدن استیت در آن افتاده بود خارج شود و سری را برگرداند، متعجب شده بود.
جیمز به SI گفت: “شما ۳ بر ۱ از حریف عقبید و هیچ تیمی تا به حال نتوانسته این نتیجه را جبران کند. با تیمی روبرو می شوید که ۷۳ بازی را برده است، به خانه آنها بازمی گردید، جایی که آنها ۵۴ بازی پشت سر هم پیروز شده اند. اینجاست که عدم اعتماد به نفس ظهور می کند.”
جیمز گفت بعد از بازی چهارم پیامکی به هم تیمی هایش فرستاده و در بخشی از آن گفته است: “رهاش کنید، سخت تلاش کنید، تمرکز داشته باشید، رهبری من را دنبال کنید و من مطمئن خواهم شد که شما برای بازی ششم به خانه بازمی گردید.”
جیمز در هر یک از دو بازی بعدی که با پیروزی کلیولند همراه بود، ۴۱ امتیاز کسب کرد تا سرنوشت فینال را به بازی هفتم در اکلند بکشاند. او در بازی هفتم تریپل دابل کرد و کلیولند یک پیروزی نزدیک به دست آورد. مسلما جیمز یکی از بهترین عملکردهای تاریخ فینال را به نمایش گذاشت؛ او در امتیاز، ریباند، پاس منجر به گل، بلاک شات و توپ ربایی پیشتاز بازیکنان دو تیم بود. او در مسیر تعقیب جردن، گام بزرگی به جلو برداشت.
اما جردن هنوز هم ۶ قهرمانی دارد در حالی که جیمز ۳ بار قهرمان شده است. علاوه بر آن گلدن استیت در تعطیلات امسال کوین دورنت را جذب کرده است؛ موضوعی که احتمالا یکی از دلایلی است که باعث شده جیمز اخیرا از ساعت ۶ صبح برای تمرین به سالن برود.
جیمز در ادامه گفت: “هنگامی که کارم تمام شود، به آرامش خواهد رسید.”
مطلب کامل منتشر شده در اسپرت ایلاستریتد که این مصاحبه در قالب آن گنجانده شده است را از اینجا بخوانید.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.