پیروزی لیتوانی مقابل صربستان در نیمه نهایی یوروبسکت ۲۰۱۵

پیروزی لیتوانی مقابل صربستان در نیمه نهایی یوروبسکت 2015

تیم بسکتبال لیتوانی با پیروزی مقابل صربستان در نیمه نهایی یوروبسکت ۲۰۱۵، حریف اسپانیا در مسابقه‌ی فینال شد.
تیم های لیتوانی و صربستان روز ۱۸ سپتامبر در دومین مسابقه‌ی نیمه نهایی بسکتبال جام ملت های اروپا مقابل هم قرار گرفتند که این بازی با برتری ۶۷ بر ۶۴ لیتوانی پایان یافت. لیتوانی با کسب این پیروزی مجوز حضور در المپیک ۲۰۱۶ ریو را به دست آورد.
کوارتر نخست این مسابقه با برتری ۲۲ بر ۱۷ لیتوانی پایان یافت. بازیکنان صربستان با بازی خوب خود از اواسط کوارتر دوم، این کوارتر را با برتری ۱۷ بر ۱۳ به پایان رساند. لیتوانی در کوارتر سوم بار دیگر بر بازی مسلط شد و با نتیجه‌ی ۱۳ بر ۹ صربستان را مغلوب کرد. در ۶ ثانیه مانده به پایان این مسابقه و در حالی که نتیجه ۶۶ بر ۶۴ به سود لیتوانی بود، بوگدان بوگدانویچ از صربستان می توانست بازی را با لی آپ خود به تساوی بکشاند اما در این کار ناموفق بود. مانتس کالنیتیس از لیتوانی در ادامه یکی از پرتاب های پتالتی خود را وارد سبد کرد تا تیمش بازی را با برتری ۶۷ بر ۶۶ پایان دهد.
بازیکنان لیتوانی در این دیدار ۴۰ ریباند به ثبت رساندند در حالی که صربستان تنها ۲۹ ریباند به دست آورد.
۴ بازیکن لیتوانی امتیازات خود در این مسابقه را دو رقمی کردند. جوناس والنچیونس با ۱۵ امتیاز، یکی از این ۴ بازیکن بود. این بازیکن ۳ ریباند، ۱ توپ ربایی و ۴ بلاک شات نیز به دست آورد. مینداوگاس کازمینوسکاس با ۱۳ امتیاز، ۹ ریباند و ۱ پاس منجر به گل، دیگر بازیکن شاخص لیتوانی بود.

هایلایت های مسابقه بسکتبال لیتوانی و صربستان را در زیر تماشا کنید:

در مسابقه ای که برای تعیین تیم هفتم برگزار شد، جمهوری چک با نتیجه‌ی ۹۷ بر ۷۰ لتونی را شکست داد و با قرار گرفتن در جایگاه هفتم، جواز حضور در تورنمنت انتخابی المپیک ۲۰۱۶ ریو را به دست آورد. یان وسلی از چک در این مسابقه ۲۴ امتیاز، ۶ ریباند و ۱ پاس منجر به گل ثبت کرد. جایگاه هفتم، بهترین مقامی است که تیم جمهوری چک در تاریخ خود در مسابقات یوروبسکت کسب کرده است.

تیم ها روز ۱۹ سپتامبر استراحت می کنند و مسابقات فینال و رده بندی روز یکشنبه، ۲۰ سپتامبر، طبق برنامه زیر برگزار خواهد شد. (زمان بازی ها به وقت ایران نوشته شده اند).

زمان بازی ۱۶:۳۰ ۲۱:۳۰
مسابقه فرانسه – صربستان (رده بندی) اسپانیا – لیتوانی (فیتال)

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۲ پاسخ

  1. mohammad گفت:

    بوگدانویچ افتضاح بازی کرد همش ترن اور و میسشات

  2. علیرضا گفت:

    بر خلاف بازی اسپانیا بازی دیشب از سرعت کمی برخوردار بود و قشنگ نبود.ولی لیتوانی حق بود ببره.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *