گلدن استیت واریرز؛ قهرمان کنفرانس غرب، فینالیست NBA

گلدن استیت واریرز؛ قهرمان کنفرانس غرب، فینالیست NBA

تیم بسکتبال گلدن استیت واریرز با پیروزی مقابل اکلاهما سیتی تاندر، عنوان قهرمانی کنفرانس غرب را به دست آورد و راهی فینال NBA در سال ۲۰۱۶ شد.
گلدن استیت امروز در حضور ۱۹۵۹۶ تماشاچی حاضر در اواکل آرینا پذیرای اکلاهما سیتی تاندر بود و با پیروزی ۹۶ بر ۸۸ در این دیدار، سری را با برتری ۴ بر ۳ به سود خود پایان داد. از سال ۱۹۸۱، این نخستین بار است که تیمی پس از عقب افتادن با نتیجه‌ی ۳ بر ۱ در فینال کنفرانس، سری را به سود خود پایان داده است.
استفن کری در این مسابقه ۱۳ شوت از ۲۴ اقدام (۷ شوت از ۱۲ اقدام سه امتیازی) خود را وارد سبد کرد و ۳۶ امتیاز، ۵ ریباند و ۸ پاس منجر به گل به دست آورد. او با شوت های سه امتیازی که در این مسابقه به ثمر رساند، مجموع شوت های سه امتیازی خود در این سری را به عدد ۳۲ رساند که در تاریخ سری های ۷ مسابقه ای پلی آف، یک رکورد محسوب می شود.
کلی تامپسن کار خود در این مسابقه را با ۲۱ امتیاز، ۵ ریباند، ۱ توپ ربایی و ۱ بلاک شات به اتمام رساند. او در این بازی ۶ شوت سه امتیازی به ثمر رساند.
در ۱ دقیقه و ۱۸ ثانیه مانده به پایان این مسابقه، در حالی که گلدن استیت با نتیجه‌ی ۹۰ بر ۸۶ از حریف پیش بود، سرج ایباکا روی استفن کری که در حال انجام شوت سه امتیازی بود، خطا کرد. کری با وارد سبد کردن هر سه پرتاب پنالتی خود، اختلاف را به ۷ امتیاز افزایش داد. بازیکنان اکلاهما در ادامه در کسب امتیاز ناموفق بودند و کری در ۲۶٫۸ ثانیه به پایان، با وارد سبد کردن شوت سه امتیازی خود، ۹۶ امین امتیاز تیمش را کسب کرد. دو پرتاب پنالتی سرج ایباکا در ادامه، امتیاز ۸۸ را برای تاندر رقم زد. بازیکنان اکلاهما در ۲۰ ثانیه‌ی پایانی در کسب امتیاز ناموفق بودند و بازی با برتری گلدن استیت پایان یافت.
کوین دورنت از تاندر در این بازی ۲۷ امتیاز، ۷ ریباند، ۳ پاس منجر به گل، ۱ توپ ربایی و ۱ بلاک شات به دست آورد.
گلدن استیت با پیروزی در این مسابقه، حریف کلیولند کولیرز در فینال ان بی ای شد تا رویارویی فینال فصل گذشته تکرار شود.

اولین دیدار فینال، روز ۲ ژوئن به میزبانی اکلند برگزار خواهد شد.

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.