پیروزی گلدن استیت در دومین مسابقه‌ی فینال ان بی ای در سال ۲۰۱۶

پیروزی گلدن استیت در دومین مسابقه‌ی فینال ان بی ای در سال 2016

دومین مسابقه‌ی فینال ان بی ای در سال ۲۰۱۶ با پیروزی گلدن استیت واریرز مقابل کلیولند کولیرز همراه بود.
تیم بسکتبال گلدن استیت امروز برای دومین بار در اوراکل آرینا میزبان کلیولند بود که با نتیجه‌ی ۱۱۰ بر ۷۷ حریف خود را در هم کوبید. واریرز با کسب این پیروزی، ۲ بر ۰ از کولیرز پیش افتاد.
دریماند گرین از گلدن استیت در این بازی ستاره‌ی تیمش بود و ۱۱ شوت از ۲۰ اقدام (۵ از ۸ شوت سه امتیازی) خود را وارد سبد کرد. او در این دیدار ۲۸ امتیاز، ۷ ریباند، ۵ پاس منجر به گل و ۱ توپ ربایی به دست آورد.
استفن کری از گلدن استیت که به دلیل افزایش تعداد خطاها، در این مسابقه تنها ۲۴ دقیقه و ۴۳ ثانیه در زمین بود، کار خود را با ۱۸ امتیاز، ۹ ریباند، ۴ پاس منجر به گل و ۱ بلاک شات به اتمام رساند.
گلدن استیت در کوارتر دوم این بازی با یک ران ۲۰-۲، کنترل بازی را در دست گرفت. ۹ امتیاز واریرز در این بازه، توسط گرین کسب شد.
بازیکنان گلدن استیت در این بازی ۱۵ شوت سه امتیازی وارد سبد کلیولند کردند؛ در حالی که تعداد شوت های سه امتیازی موفق کلیولند از عدد ۵ بالاتر نرفت.
کوین لاو از کلیولند در ۹ دقیقه و ۵۴ ثانیه مانده به پایان کوارتر سوم، به دلیل برخورد آرنج هریسون بارنز به سرش که پیش تر اتفاق افتاده بود، زمین را ترک کرد.
لبران جیمز که در لحظاتی از مسابقه در پست ۵ بازی می کرد، کار خود را با کسب ۱۹ امتیاز، ۸ ریباند، ۹ پاس منجر به گل، ۴ توپ ربایی و ۱ بلاک شات به اتمام رساند. این بازیکن ۷ بار نیز توپ را لو داد. با افزایش اختلاف امتیاز، تایرون لو در کوارتر چهارم به جیمز استراحت داد.
پیش از آغاز این مسابقه، سالن با چند دقیقه سکوت به خاظر درگذشت محمد علی، به او ادای احترام کرد.

بازی سوم فینال، روز ۸ ژوئن (۲۰ خرداد ساعت ۵:۳۰ صبح به وقت ایران) در کلیولند برگزار خواهد شد.

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.