ایالات متحده بازیکن و مربی بسکتبال به میانمار می فرستد

پرچم ایالات متحده

ایالات متحده به تازگی سفیر خود در میانمار را منصوب کرده است و به تجار خود کمک می کند به تجارت خود در این کشور آسیای جنوب شرقی که به سرعت در حال پیشرفت است،ادامه دهند.واشنگتن در حال حاظر برای تقویت روابط فرهنگی با این کشور بازیکن و مربی حرفه ای بسکتبال به میانمار می فرستد.
سفارت آمریکا در میانمار روز یکشنبه گفت یک گروه ورزشی ۴ نفره آمریکا به عنوان بخشی از یک برنامه با حمایت مالی وزارت امور خارجه،این هفته در میانمار خواهند بود که هدف آنها تاکید بر اهمیت دانشگاهیان،تعاون و احترام به تنوع است.
این گروه ها کارگاه های آموزشی ورزشی مختلف را با حضور جوانان محلی میانمار برگزار می کنند و روز جمعه نیز این کشور را ترک می کنند.
این گروه شامل Richard Cho مدیر تیم بسکتبال شارلوت بابکتز که خود بومی میانمار است و به ایالات متحده سفر کرده است،Darvin Ham کمک مربی تیم لس آنجلس لیکرز،Allison Feaster بازیکن سابق NBA زنان و Marty Conlon بازیکن سابق NBA است.
کشور بودایی نشین میانمار دارای تیم ملی بسکتبال است و زمین های بسکتبال این کشور به طور مشترک توسط مدارس خصوصی و مدارس مذهبی استفاده می شود.اما محبوبیت ورزش بسکتبال در این کشور کمتر از فوتبال است.
پس از اینکه در سال گذشته دولت نظامی حاکم بر این کشور پس از سال های طولانی قدرت را واگذار کرد،دولت Thein Sein (رئیس جمهور میانمار) اصلاحات اقتصادی و سیاسی گسترده ای را آغاز کرده است که باعث شده ایالات متحده و دیگر کشورهای غربی تحریم های این کشور را لغو کنند.با این حال گروه های حقوق بشر می گویند فساد و نقض حقوق بشر هنوز هم ادامه دارد و درگیری های خونینی بین ارتش و شورشیان در ایالت Kachin رخ می دهد.

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *