بازگشت برند Ewing Athletics به دنیای کفش های بسکتبال

کفش بسکتبال 33 Hi Retro

پاتریک اوینگ (Patrick Ewing) سنتر سابق تیم نیویورک نیکز در اواخر این هفته کمپانی کفش بسکتبال خود با نام Ewing Athletics را مجددا راه اندازی می کند.
اوینگ سه شنبه گفت:”در طول این سالها،بسیاری از مردم وقتی من را در مقام یک مربی می بینند از من می خواهند دوباره به دنیای کفش بسکتبال برگردم.من فقط احساس خوبی در مورد انجام این کار نداشتم.”
اوینگ پس از ملاقات با Dave Goldberg که قبلا بر روی کفش های او سرمایه گذاری کرده بود و صحبت با نماینده قدیمی خود،David Falk،متقاعد شد که زمان احیای دوباره این برند فرا رسیده است.
کفش های Ewing Athletics روز جمعه در فروشگاه های خرده فروشی نیویورک عرضه می شوند و متعاقبا در ۳۳ فروشگاه در سراسر کشور آمریکا موجود خواهند بود.این کفش ها در فصل تعطیلات به بازار اروپا عرضه می شوند.
در سال ۱۹۸۹ تجارت کفش بسکتبال به لطف عرضه کفش های Air Jordan رونق گرفته بود و اوینگ که مبلغ ۱ میلیون دلار در سال از کمپانی آدیداس برای تبلیغ کفش های این کمپانی می گرفت،از تبلیغ این کفش ها دست کشید.این بازیکن به پیشنهاد فالک بیشتر فصل ۸۸-۸۹،کفش های سفید بدون مارک می پوشید تا مردم را وادار به حدس زدن در مورد کفش های بعدی خود کند.اوینگ در اواخر این فصل برند Ewing Athletics را معرفی کرد.این برند در سال ۱۹۹۰ به فروش قابل توجه ۱۰۰ میلیون دلار دست یافت.
این کمپانی تا سال ۱۹۹۶ بیش از ۲۰ مدل کفش بسکتبال عرضه کرد.اما در این سال مشکلاتی گریبان گیر بازار کفش های کتانی شد و اوینگ و شرکایش مجبور به تعطیل کردن کسب و کار خود شدند.
اوینگ گفت:”در حال حاظر بیشتر بسکتبالیست ها از کفش های Timberland و نایک استفاده می کنند و این کار ما را سخت می کند.ما قصد تولید انبوه نداریم و فقط می خواهیم در سال اول تا آنجا که می توانیم کفش های زیادی بفروشیم.ما می دانیم که اگر صبور باشیم سالهای خوبی پیش روی ماست.”
نخستین کفش این برند که وارد بازار می شود “۳۳ Hi Retro” نام دارد و نام و امضای پاتریک اوینگ در زبانه کفش،پاشنه و کنار آن دیده خواهد شد.همچنین یک شماره ۳۳ به کفش متصل خواهد شد.(اوینگ در کالج و لیگ NBA شماره ۳۳ می پوشیده است)این کفش در جعبه ای با تصویر قدیمی این بازیکن در لباس کالج جرج تاون عرضه می شود.
قیمت خرده فروشی این کفش ۱۰۰ دلار خواهد بود.
اوینگ گفت:”فکر می کنم این قیمت برای این کفش و برای کاری که ما سعی می کنیم انجام دهیم مناسب است.”
اوینگ همچنین اضافه کرد به نظر او قیمت ۳۰۰ دلاری کفش جدید لبرون X که توسط نایک تولید شده ناعادلانه است.
پاتریک اوینگ که جزئی از تیم مربی گری استن ون گاندی (سرمربی سابق اورلاندو مجیک) بود،پس از اخراج این مربی،موقتا از شغل مربی گری کناره گیری کرد.

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *