برنامه فصل ۲۰۱۶-۱۷ لیگ NBA منتشر شد

برنامه فصل 2016-17 لیگ NBA منتشر شد

با انتشار برنامه فصل ۲۰۱۶-۱۷ لیگ NBA، مشخص شد رویارویی مجدد تیم های کلیولند کولیرز و گلدن استیت واریرز که یادآور فینال NBA است، گل سرسبد ۵ مسابقه ای است که در روز کریسمس ۲۰۱۷ برگزار خواهد شد.
این دومین سال متوالی است که این دو تیم در روز کریسمس برابر هم قرار می گیرند. البته این بار تیم قهرمان، کلیولند، در ساعت ۲:۳۰ دقیقه بعد از ظهر (وقت شرق امریکا) میزبان خواهد بود. در یکی دیگر از بازی های روز کریسمس شیکاگو و سن آنتونیو به مصاف هم می روند.
مسابقات روز کریمس با دیدار بوستون سلتیکس با نیویورک نیکس در مدیسن اسکوئر گاردن آغاز می شود. مینسوتا تیمبرولوز و بازیکنان جوانش، کارل-انتونی تاونز و اندرو ویگینز، ساعت ۷ عصر در اکلاهما سیتی، برای نخستین بار در روز کریسمس بازی می کنند. در آخرین بازی آن روز نیز، همچون سالیان گذشته لس آنجلس لیکرز و لس آنجلس کلیپرز برابر هم قرار می گیرند.
فصل ۲۰۱۶-۱۷، روز ۲۵ اکتبر آغاز خواهد شد. در اولین روز رقابت ها، کلیولند کولیرز پس از دریافت حلقه های قهرمانی و به اهتزاز در آمدن پرچم قهرمانی، میزبان نیویورک نیکس خواهد بود و پس از آن گلدن استیت واریرز پذیرای سن آنتونیو اسپرز خواهد بود.
در دومین روز مسابقات، فیلادلفیا سونی سیکسرز میزبان اکلاهما سیتی تاندر خواهد بود؛ جایی که بن سیمونز، انتخاب شماره ۱ درفت، اولین بازی خود در لیگ را انجام خواهد داد. در همین روز، برندن اینگرام، انتخاب شماره ۲ درفت، در مسابقه لیکرز و راکتس که در لس آنجلس برگزار می شود، نخستین بازی رسمی خود برای لیکرز را انجام خواهد داد.
مسابقات بولز با سلتیکس، رپتورز با کولیرز، واریرز با پلیکانز و کلیپرز با تریل بلیزرس، از جمله بازی های هفته اول رقابت ها هستند.
کوین دورنت روز ۱۱ فوریه برای نخستین بار پس از جدایی اش از تاندر، به اکلاهما سیتی بازخواهد گشت. دوین وید روز ۱۰ نوامبر با لباس شیکاگو بولز در امریکن ایرلاینز آرینا برابر میامی هیت قرار می گیرد. درک رز از نیویورک روز ۴ نوامبر به شیکاگو بازمی گردد تا برابر بولز قرار گیرد.
گلدن استیت واریرز در روز مارتین لوتر کینگ (۱۶ ژانویه) میزبان کلیولند کولیرز خواهد بود. در یکی دیگر از بازی های این روز، تاندر میهمان کلیپرز خواهد بود.
ان بی ای همچون چند سال گذشته، سعی کرده تعداد بازی های پشت به پشت (۲ بازی در ۲ روز) تیم ها را کاهش دهد و برنامه های انجام ۴ مسابقه در ۵ روز را کم کند. برنامه انجام ۴ بازی در ۵ روز، نسبت به فصل قبل ۲۶ درصد کاهش داشته است و در فصل پیش رو، تیم ها حداکثر یک بار در یک بازه ۵ روزه، ۴ بازی انجام می دهند؛ در فصل قبل هر تیم حداکثر دو برنامه ۴ بازی در ۵ روز داشت.
تعداد بازی های پشت به پشت به ۱۶٫۳ برای هر تیم کاهش یافته است که نسبت به فصل قبل (۱۷٫۸) و فصل پیش از آن (۱۹٫۳) کاهش داشته اشت. هر تیم در این فصل باید بین ۱۴ تا ۱۸ بازی پشت به پشت انجام دهد که نسبت به ۱۴ تا ۲۰ بازی فصل قبل کاهش داشته است.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.