دریماند گرین از حضور در بازی پنجم فینال ۲۰۱۶ ان بی ای محروم شد

دریماند گرین از حضور در بازی پنجم فینال 2016 ان بی ای محروم شد

دریماند گرین، فروارد قدرتی تیم گلدن استیت واریرز به دلیل اعمال خود در بازی چهارم فینال ان بی ای، از طرف لیگ با یک خطای آشکار نوع ۱ جریمه شد و بازی پنجم فینال ۲۰۱۶ را از دست داد.
در کمتر از ۳ دقیقه مانده به پیروزی ۱۰۸ بر ۹۷ گلدن استیت مقابل کلیولند در بازی چهارم، گرین و لبران جیمز با هم درگیر شدند که صحنه‌ی سوال برانگیزی را به وجود آورد. پس از آنکه گرین روی زمین افتاد، جیمز از روی او گام برداشت و گرین نیز بازوی خود را پرتاب کرد که به نظر می رسد هدف آن ضربه زدن بین پاهای جیمز بود. جیمز بلافاصله برگشت و در حالی که بازی ادامه داشت، دو بازیکن سینه به سینه‌ی هم قرار گرفتند.
ان بی ای حرکت گرین را “ضربه‌ی دستی تلافی جویانه به بین پاهای جیمز” توصیف کرد.

این خطای آشکار نوع ۱، نمرات خطای آشکار او در پلی آف امسال را به عدد ۴ رساند که به صورت خودکار، یک بازی محرومیت برای او در پی دارد.
کیکی ون‌دیوگه، معاون اجرایی لیگ در امور بسکتبال گفت: “جمع شدن نمره خطاهای آشکار، سیستمی است که برای جلوگیری از خطاهای آشکار در بازی طراحی شده است. اقدامات گرین در بازی چهارم، به تنهایی مستحق یک بازی محرومیت نیست اما نمره های خطای آشکار او، باعث محرومیت او در بازی پنجم شده است.”
گرین پیش تر به دلیل لگد زدن به بین پاهای استیون آدامز، سنتر اکلاهما سیتی، یک خطای آشکار نوع ۲ دریافت کرده و ۲۵ هزار دلار جریمه شده بود. او به دلیل هل دادن مایکل بیزلی، فروارد هیوستن راکتس، در راند اول پلی آف نیز یک خطای آشکار نوع ۱ دریافت کرده بود.
چند حرکت دیگر گرین نیز توسط لیگ بررسی شده بود و مجازاتی برای او در نظر گرفته نشده بود.
لیگ NBA هم چنین اعلام کرد به لبران جیمز به دلیل تحریک کردن فیزیکی گرین، یک خطای تکنیکال داده است.
لیگ در طول آخر هفته این صحنه را از زوایای مختلف بازبینی کرد و با جیمز و گرین مصاحبه هایی انجام داد و بدین ترتیب تحقیقات خود در این زمینه را کامل کرد.
NBA همچنین اعلام کرد تایرون لو، سرمربی کلیولند، به دلیل اعتراض عمومی و آشکار به داوری بعد از شکست کلیولند در بازی چهارم، ۲۵۰۰۰ دلار جریمه شده است.
طبق قوانین لیگ، در جریان بازی پنجم که گلدن استیت تلاش می کند دومین قهرمانی متوالی خود را ثبت کند، گرین حق ندارد در سالن حضور داشته باشد. چنانچه بازیکنی از این قانون سرپیچی کند، جریمه خواهد شد.
پس از اعلام خبر محرومیت گرین، شانس گلدن استیت در بنگاه شرطبندی Westgate Las Vegas SuperBook، از ۶٫۵ امتیاز به ۶ امتیاز کاهش یافت.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.