دوایت هاوارد در هیوستون راکتز

دوایت هاوارد در هیوستون راکتز

دوایت هاوارد جمعه شب به ESPN گفت او به عنوان یک بازیکن آزاد روز چهارشنبه که محدودیت ها برای ثبت قراردادها برداشته می شود،قراردادی با هیوستون راکتز امضا خواهد کرد.
هاوارد تصمیم خود را در توییتر نیز تایید کرد.این بازیکن در توییتر خود نوشت:”تصمیم گرفتم عضوی از تیم هیوستون راکتز بشم.احساس می کنم اون بهترین جا برای من هست و هیجان زده ام….”
میچ کوپچاک،مدیر کل لیکرز گفت هاوارد به این تیم اطلاع داد که نمی تواند به لس آنجلس بازگردد.
تیم لیکرز می توانست یک پیشنهاد ۱۱۸ میلیون دلاری ۵ ساله به هاوارد بدهد،در حالی که هیوستون می تواند در یک قرارداد ۴ ساله ۸۸ میلیون دلار به این بازیکن بپردازد.
یک منبع به ESPN گفت دلیل اصلی ترک لس آنجلس توسط هاوارد این بود که او نمی توانست تحت سیستم های مایک دی آنتونی (سرمربی لیکرز) راحت بازی کند.
هاوارد همچنین نمی خواست که ۳ یا ۴ سال دیگر به عنوان بازیکنی که وابسته و پیرو کوبی برایانت است بازی کند.به ویژه در سیستم دی آنتونی که به شدت بر گارد راس ۳۹ ساله این تیم یعنی استیو نش تکیه دارد.
هاوارد با رفتن به راکتز،از مبلغ ۹٫۳ میلیون دلار تضمین شده چشم پوشی خواهد کرد؛او می توانست با بستن قرارداد ۵ ساله با لیکرز،به جای بستن قرارداد ۴ ساله با هر تیم دیگری،۹٫۳ میلیون دلار درآمد بیشتری داشته باشد.البته هاوارد با بستن قرارداد با هیوستون به جای ایالت کالیفرنیا احتمالا ساکن تکزاس خواهد بود،جایی که هیچ مالیات بر درآمد ایالتی دریافت نمی شود؛در حالی که بیشترین مالیات بر درآمد ایالتی آمریکا در ایالت کالیفرنیا دریافت می گردد.
مقایسه مقدار درآمد هاوارد در لیکرز در ۴ سال اول با مقداری که هیوستون به او خواهد پرداخت،نشان می دهد که اگر او ساکن تگزاس باشد بعد از کسر مالیات مبلغ ۲٫۶ میلیون دلار بیشتر درآمد خواهد داشت.
با پیوستن هاوارد به راکتز به احتمال فراوان عمر آشیک،سنتر هیوستون از این تیم جدا خواهد شد.به گفته منابع به یاهو اسپورتس تیم نیواورلئان پلیکانز به این بازیکن علاقه مند است و احتمال دارد این بازیکن را در ازای دادن رایان اندرسون به هیوستون به تیم خود بیاورد.
شایعاتی نیز وجود دارد که لیکرز پس از ناکامی در ثبت قرارداد جدید با هاوارد،به دنبال جذب سنتر پیشین خود اندرو باینوم خواهد بود که در حال حاضر بازیکن آزاد است.

منابع : ۱ و ۲

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۵ پاسخ

  1. محمد درانت گفت:

    انگار اندره ایگودالا میخواهد با قرداد ۴ ساله به گلدن استیت بپیونده و چند وقت پیش لبرون اعلام کرده بود این اخرین سالی هست که باهم هستند

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *