به گفته منابع لبران جیمز روز یکم جولای بازیکن آزاد خواهد شد

به گفته منابع لبران جیمز روز یکم جولای بازیکن آزاد خواهد شد

به گفته منابع به ESPN.com، لبران جیمز از قرارداد خود با کلیولند کولیرز که طبق آن می توانست سال آینده ۲۱٫۶ میلیون دلار دریافت کند، خارج خواهد شد و روز یکم جولای بازیکن آزاد خواهد بود.
این حرکت قابل پیش بینی باعث می شود لبران برای سومین بار در ۶ سال گذشته بازیکن آزاد نامحدود شود. البته انتظار می رود این بار نتیجه متفاوت باشد و به گفته منابع جیمز علاقه‌مند است قرارداد جدیدی با کلیولند امضا کند.
به گفته منابع لبران برنامه ای برای دیدار با سایر تیم ها ندارد.
به گفته دیوید گریفین، مدیرکل کلیولند، این تیم بعد از فینال تماس های معمول را با جیمز داشته است و این بازیکن از بحث در مورد ترکیب کلیولند بسیار هیجان زده بوده است. به گفته منابع با این حال، جیمز ترجیح می دهد تا زمانی که تکلیف دیگر بازیکنان آزاد کلیولند مشخص نشود، در مورد شرایط خودش صحبت نشود.
نماینده‌ی جیمز که نماینده‌ی تریستن تامپسن نیز است، اعلام کرده است اولویت اول او این خواهد بود که تامپسن قرارداد جدیدی امضا کند. انتظار می رود تامپسن که بازیکن آزاد محدود است، پس از پشت سر گذاشتن پلی آف با عملکردی عالی، قراردادی با مبلغ سالیانه بیش از ۱۳ میلیون دلار با کلیولند امضا کند. کلیولند علاقه‌مند است قرارداد جدیدی با این بازیکن امضا کند و با توجه به اینکه او بازیکن آزاد محدود است، حق دارد با پیشنهادی مشابه پیشنهاد سایر تیم ها به این بازیکن (در صورت ارائه) او را حفظ کند.
جیمز قبل از انعقاد قرارداد جدید، تمایل دارد ببیند وضعیت کوین لاو چه خواهد شد. کولیرز هنگامی که در ماه آگست در جریان انتقالی لاو را جذب کرد مطمئن بود می تواند قرارداد جدیدی با این بازیکن امضا کند و هنوز نیز چنین اعتقادی دارد. اگرچه آنها تا روز چهارشنبه نمی توانند رسما پیشنهادی به لاو ارائه کنند اما به گفته منابع ماه ها برای امضای قراردادی ۵ ساله با لاو برنامه ریزی کرده اند. لاو که در فصل گذشته با مصدومیت های شانه و پشت دست به گریبان بوده است، در صورت امضای قرارداد حداکثری، ۱۱۰ میلیون دلار دریافت خواهد کرد.
ممکن است لاو هفته آینده با سایر تیم ها دیدار و گفتگو کند اما این باور وجود دارد که این بازیکن همچنان به بیانیه ای که در فصل گذشته منتشر کرد پایبند است و به کلیولند بازمی گردد. چند منبع نزدیک به لاو نیز اشاره کرده اند که این بازیکن احتمالا در کلیولند می ماند.
در طول فصل گذشته، لاو با هم تیمی هایش در مورد اینکه تابستان امسال باید به دنبال یک قرارداد بلند مدت باشد یا قرارداد کوتاه مدت، مشورت کرده بود.
با وجود اینکه ممکن است کلیولند مجبور باشد قبل از مداکره با جیمز، وضعیت لاو، تامپسن و حتی ایمان شامپرت را مشخص کند اما انتظار می رود چهارشنبه به سرعت با جیمز تماس بگیرد و قراردادی حداکثری و ۴ ساله به او پیشنهاد دهد.
با وجود اینکه کلیولند سقف دستمزد کافی و همچنین حق برد جیمز را در اختیار ندارد، اما طبق قوانین لیگ قادر است قراردادی حداکثری با مبلغ سالانه حدود ۲۲ میلیون دلار به او پیشنهاد دهد. انتظار می رود جیمز عملکردی مشابقه آنچه جولای گذشته انجام داد داشته باشد و قراردادی دو ساله که سال دوم آن به صورت player option (برای فصل ۲۰۱۶-۱۷) است با کلیولند امضا کند تا بتواند تابستان آینده که سقف دستمزد بازیکنان و همچنین سقف مجموع پرداختی تیم ها افزایش می یابد، بار دیگر بازیکن آزاد شود.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۴ پاسخ

  1. سینا میلواکی گفت:

    اخلاق حرفه ای
    اولش با کمی تعصب ازین فرصت طلبی و نحوه امضای قرار داد جیمز ازین کارش برای تیم محبوبش اصلا خوشم نیومد اما کافیه هر کسی خودشو جای اون بذاره.بازیکنه بزرگیه و بالاترین دستمزد هم حق مسلمشه. امسال هم بدون شک قرارداد دوساله پلیر آپشن خواهد بست.بعیده به ۴ساله تن بده

  2. km گفت:

    فقط واسه ی پول گرفتن این کار رو کرده البته سال بعد بیشتر میگیره با این کار بخاطر قرارداد های ان بی ای پس کلیولند میمونه اما بعید میدونم تا ۱-۲ سال بعد همین تصمیمو بگیره…

  3. ali durant گفت:

    احتمال زیاد دوساله میبنده سال دیگه هم دوباره ازاد میشه بعد یه قرارداد ۵ ساله ۱۷۰ تایی میبنده و احتمال زیاد تا اخر دورانش تو کلیولند میمونه
    به نظرم حقشم هست که اینقد بگیره تیمشم که دو تا ستاره دیگه داره پس فک نکنم دیگه مشکلی باشه
    با تشکر

  4. mlbj گفت:

    لبرون دیگه تا آخر بازیش تو کلیولند میمونه….چون خودشم میدونه اگه بره دیگه خیلی واسش بد میشه…
    به نظرم داشتن دو تیم تو کل دوران بازی گری منطقی هست.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *